Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@13:04:48 GMT

در این استان‌ها زمین برای نهضت مسکن کم داریم

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۴۹۳۱۰۱

در این استان‌ها زمین برای نهضت مسکن کم داریم

تاکنون ۲۴ هزار هکتار زمین در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته اما گفته می‌شود استان‌های کردستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام با کمبود زمین مواجهند.

به گزارش ایسنا، تاکنون حدود ۵۷ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شده و ۲۴ هزار هکتار در اختیار این طرح قرار گرفته است. این مقدار زمین برای ساخت ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون واحد کفایت می‌کرد اما با توجه به سیاست  کاهش تراکم واحدها این ظرفیت نیز کمتر شده است.

بر این اساس، طرح نهضت ملی مسکن با کمبود زمین مواجه شده که سازمان ملی زمین و مسکن راهکارهایی را برای تامین اراضی این طرح در نظر گرفته است. اختصاص اراضی حریم شهرها، انتقال زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی، استفاده از زمین‌های بخش خصوصی، اراضی سازمان‌هایی مثل اوقاف، بنیادها و نیروهای مسلح از جمله این راهکارها است.

تقی رضایی ـ سرپرست معاونت املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفته است: استان‌هایی مثل کردستان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام دارای کمبود زمین هستند.

درخصوص زمین‌های مازاد در اختیار دستگاه‌های دولتی تاکنون اسناد حدود ۳۷۰۰ هکتار زمین به وزارت راه و شهرسازی منتقل شده است. همچنین ۸۰۰ هکتار زمین دیگر در مرحله انتقال سند قرار دارند که در صورت نهایی شدن، مجموع این اراضی به ۴۵۰۰ هکتار می‌رسد.

به تازگی هم نیروهای مسلح موافقت خود را با اختصاص ۵۰۰۰ هکتار از اراضی خود به طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرده است.

وزارت راه و شهرسازی مکلف به ساخت ۴ میلیون مسکن تا پایان چهار سال دولت شده است و طبق گفته‌های مسئولان وزارت راه و شهرسازی، در شهرهایی که زمین به میزان کافی وجود دارد،  واحدهای مسکونی به صورت ویلایی در اختیار مردم قرار می‌گیرد و یا زمین‌ به متقاضیان در گروه‌های دو تا چهار نفره به صورت ۲ ساله اجاره داده می‌شود تا با سلیقه خود خانه بسازند و در صورت ساخت، ۹۷ سال دیگر اجاره آن  تمدید می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح نهضت ملی مسکن نهضت ملی مسکن طرح جهش تولید و تامین مسکن زمین دولتی اراضی دولتی وزارت راه و شهرسازی طرح نهضت ملی مسکن هکتار زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۹۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۵۰۰ هکتار زمین به شهرجدید مهستان برای نهضت ملی مسکن

عبداللهی در جلسه قرارگاه مسکن استان گفت: وضعیت انشعابات و زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن که از گذشته باقی مانده و در تعاقب آن بخشی که در قالب نهضت ملی مسکن پیش بینی شده با برگزاری جلسه و بازدید‌های میدانی، بررسی شود.
وی افزود: اکنون حدود ۴۰ واحد با مشکلات و موانعی از گذشته در استان وجود دارد که باید در کمترین زمان ممکن برای رفع موانع آنها اقدام شود.
وی افزود: ایجاد شهرک مسکونی کارمندان نیز در دستور کار استان است و بدنبال اراضی مناسب برای تحقق این طرح هستیم.

عبداللهی گفت: استان البرز به عنوان یکی از استان‌های معین طرح سواحل جنوبی مکران باید طرح و برنامه دقیقی با هدف جذب سرمایه گذاران، ایجاد بستر‌های اشتغال و ساخت واحد‌های مسکونی در دستور کار داشته باشد. 
وی افزود: البرز نیز از استان‌های معین با هدف سرمایه گذاری در سواحل جنوبی کشور است که یکی از طرح‌های مناسب و کارشناسی شده ایجاد و احداث ۲۷ شهرک ساحلی جدید است.
عبداللهی گفت: بر این باور هستیم که برای ترغیب جمعیت و سرمایه گذاران، ابتدا باید زیرساخت‌های اقتصادی و بستر‌های اشتغال فراهم شود به همین منظور مکان یابی ۲۷ نقطه سکونتگاهی جدید ساحلی در ۴ استان جنوبی کشور با رویکرد مولدسازی صورت گرفته است. 
استاندار البرز گفت: این طرح هم‌پیوندی با استان‌های فاقد ساحل محسوب می‌شود و البرز نیز جزو ۱۱ استان معین این طرح به شمار می‌رود. 
وی افزود: استان‌های معین می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و مشروط به بهره برداری حساب شده و برنامه ریزی در جهت جذب سرمایه گذاران، ارزش افزوده را به استان خود منتقل کنند.
استاندار البرز گفت: مشاغل دریاپایه همچون پرورش ماهی در قفس و پرورش میگو در خشکی در برخی از نقاط این سواحل، توجیه اقتصادی بسیاری خوبی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • افزودن ۴۱ هزار هکتار زمین به شهر‌ها برای اجرای نهضت ملی مسکن
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • ساخت ۸۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور کلید خورد
  • اختصاص ۶۰ هکتار زمین به ملی مسکن در شهرستان بستان آباد
  • اضافه شدن ۲۱ هکتار زمین به شهر‌های اقماری کاشان
  • گناباد رتبه نخست در جذب تسهیلات مسکن روستایی را کسب کرد
  • الحاق ۵۰۰ هکتار زمین به شهرجدید مهستان برای نهضت ملی مسکن