Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر فلسطین تأکید کرد که تهدیدات رهبران دولت آتی رژیم صهیونیستی هرگز ملت فلسطین را نمی‌ترساند.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از روزنامه القدس العربی، محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین در جلسه هفتگی دولت گفت: چشم اندازهای دولت اسرائیل در حال روشن شدن است. برنامه‌های متجاوزانه و استعمارگرانه اسرائیل برای از بین بردن مرزهای ۱۹۶۷ و تقویت شهرک‌ها و تبدیل آن به مستعمره‌های جدید در حالی آشکار می‌شود که ما همگی می‌دانیم تمام شهرک‌های اسرائیل براساس قوانین بین المللی غیرقانونی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت آتی اسرائیل که برای تشکیل شبه‌نظامیانی از شهرک‌نشینان با حمایت ارتش تلاش می‌کند تهدید به تشدید اوضاع کرده است. چنین تهدیداتی هرگز ما را نمی‌ترساند. ملت ما اراده محکمی برای مقابله با اشغالگران از طریق مقاومت مردمی و پایداری در قدس و تمام استان‌ها دارد.

وزارت خارجه فلسطین نیز در بیانیه‌ای تصمیم دولت اسرائیل برای ایجاد ۹۰۰۰ واحد مسکونی در اراضی فرودگاه قلندیا در قدس اشغالی را محکوم کرد.

وزارت خارجه فلسطین همچنین اظهارات و مواضع رهبران ائتلاف آتی رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو به ویژه مواضع ایتامار بن گویر، رهبر حزب "قدرت یهود" و حامیان وی درباره یورش به مسجد الاقصی و تغییر وضعیت آن و دادن مجوز بیشتر برای تیراندازی به شهروندان فلسطینی و مشروعیت بخشی به کانون‌های شهرک‌سازی را محکوم کرد.

این وزارتخانه تأکید کرد: این اقدامات موجب گسترش پایگاه‌های تروریسم یهودی و شبه نظامیان شهرک نشین در کرانه باختری می‌شود. نتانیاهو مسئولیت کامل و مستقیم نتایج این اقدامات را برعهده دارد.

در این بیانیه آمده است: ملت فلسطین در سرزمین و وطن خود محکم و پایدار هستند و به حقوق ملی عادلانه و مشروع خود پایبند خواهد بود. ما به تحرکات سیاسی و دیپلماتیک برای رسوا کردن ذهنیت استعمارگرانه و نژادپرستانه اسرائیل و محکومیت بین‌المللی سیاست‌های نتانیاهو و بن گویر که هرگونه فرصت برای احیای روند صلح را از بین می‌برد ادامه می‌دهیم.

در این بیانیه آمده است: ما به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم تا فلسطین بتواند عضویت کامل در سازمان ملل را به دست آورد و کشورهای بیشتری فلسطین را به رسمیت بشناسند. ما به همکاری با دیوان کیفری بین المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و مجازات رهبران آن ادامه می‌دهیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: فلسطین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۹۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن

به گزارش جام جم آنلاین، جیمز ماراپه، نخست وزیر پاپوآ گینه‌ نو با اشاره به داستانی که جو بایدن، رییس جمهور آمریکا درباره سربه‌نیست شدن دایی‌اش در این کشور واقع در اقیانوس آرام تعریف کرده است، گفت که پاپوآ گینه نو لایق این نیست که به آن لقب «آدم‌ خوار» داده شود!

بایدن هفته گذشته داستانی را درباره آمبروز فینِگن، برادر مادرش تعریف کرد؛ کسی که به گفته بایدن حین مامورتی در گینه نو، پس از سقوط هواپیمای وی در اقیانوس آرام، مفقود شد. به گفته رییس جمهور آمریکا، هواپیما ساقط شد و جسد دایی او هرگز پیدا نشد چون «آنجا در آن بخش از گینه نو، آدم‌خوارهای زیادی بودند»!

ماراپه با اشاره به اینکه در چهار موقعیت با بایدن ملاقات کرده است، درباره اظهارات وی گفت: او همیشه احترام زیادی برای پاپوآ گینه نو قائل بوده است اما گاهی اوقات خون به مغزتان نمی‌رسد! شاید حرف‌های بایدن اشتباه لفظی بوده است؛ با این حال، کشور من لایق برچسب «آدم‌ خوار» نیست!

نخست وزیر پاپوآ گینه نو ادامه داد: کشور ما در جنگی که برای خودش نبود، به جنگ جهانی دوم کشانده شد. از آمریکا می‌خواهیم تا به پاکسازی این کشور و جزایر سلیمان از بقایای جنگ جهانی دوم از جمله اجساد انسان، لاشه هواپیما و کشتی، تونل و بمب که همچنان جان انسان‌ها را تهدید می‌کند، کمک کند.

وی در ادامه نیز با طعنه به بایدن گفت: شاید اگر این کار انجام شود، حقیقت درباره سربازان گمشده همچون آمبروز فینِگن مشخص شود.

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه سکندری خوردن اردوغان پس از پیاده شدن از هواپیما؛ نخست وزیر عراق واکنش نشان داد
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن
  • نتانیاهو به گالانت: اطلاعات حساس را فاش کردی!
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است
  • نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی: قیمت‌ها در اسرائیل هر ۵ دقیقه بالا می‌رود
  • (ویدئو) اعتراف وزیر امنیت اسرائیل به تلفات شدید حمله ایران
  • (ویدئو) اعتراف وزیر امنیت ملی اسرائیل به تلفات شدید حمله ایران
  • پاسخ اسرائیل به ایران ضعیف بود | نمی‌خواهم برای مردم اسرائیل داستان‌سرایی کنم
  • واکنش وزیر جنجالی اسرائيلی به انتقادها
  • بن گویر: باید همه اموال تشکیلات خودگردان توقیف شود