Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

دکتر وندی برن، رئیس سابق کالج سلطنتی روانپزشکان انگلیس تاکید کرد: افرادی که از برخی دارو‌های سلامت روان مصرف می‌کنند باید در طول موج گرما محتاط باشند.

برخی از دارو‌های ضد روان پریشی و دارو‌های افسردگی ممکن است مانع از آن شوند که بدن به طور مناسب دمای خود را تنظیم کند. همچنین برخی دارو‌ها می‌توانند باعث تعریق بیش از حد افراد و حساس شدن پوست به آفتاب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر وندی برن به افراد هشدار داد که نباید یکباره مصرف دارو‌های خود را قطع کنند و باید با پزشک مشورت کنند.

طبق آمار‌های اخیر سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS)، حدود ۸.۳ میلیون بزرگسال در این کشور دارو‌های افسردگی مصرف می‌کنند، اما همه انواع دارو‌های افسردگی با حساسیت نسبت به گرما مرتبط نیستند.

مصرف دارو‌های ضد روان پریشی که برای درمان بیماری‌هایی مانند اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی تجویز می‌شود، بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ دو برابر شد. داده‌های این مرکز نشان می‌دهد که روند تجویز این نوع از دارو‌ها همچنان افزایشی است.

دکتر لورنس وین رایت، محقق دپارتمان روانپزشکی دانشگاه آکسفورد نیز گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد بین دارو‌های افسردگی سه حلقه ای، دارو‌های ضد روان پریشی و بیماری‌های مربوط به گرما ارتباط وجود دارد.

وی افزود: نحوه عملکرد داروها، با تاثیر بر هیپوتالاموس (بخشی از مغز که دمای بدن را کنترل می‌کند)، می‌تواند باعث بروز عوارض جانبی شود. در برخی موارد، بدن قادر به تنظیم دما نیست که در نتیجه آن مشکلاتی از جمله گرفتگی عضلات، غش، بثورات گرمایی و گرمازدگی ایجاد میشود.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، به گفته این کارشناس، معمولا بدن میتواند تشنگی را به خوبی تشخیص دهد، اما این دارو‌ها می‌توانند این موضوع را تحت تاثیر قرار دهند و همچنین می‌توانند فشار خون را اندکی کاهش داده که ممکن است منجر به غش کردن در گرما شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: افسردگی گرما دارو های افسردگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۹۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: سید حیدر محمدی تصریح کرد: در حوزه صادرات فرآورده‌های گیاهی نیز شرایط بهتری داریم، در قسمت جهش تولید بسیاری از فراینده‌ها را برای صدور مجوز تسهیل کرده و قرار است بخشی از فراینده‌ها را بیرون سپاری کنیم.
وی با بیان اینکه زمان صدور پروانه‌ها کاهش یافته و صف انتظار صفر است، گفت: مجموع صادرات ما سال گذشته ۱۳ میلیون دلار در حوزه فرآورده‌های گیاهی و مکمل‌ها بوده، امیدواریم با همت تولید کنندگان و بازاریابی جهش خوبی در حوزه صادرات داشته باشیم.
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در تلاش هستیم قیمت مکمل‌ها و فرآورده‌ها امسال را طوری تعیین کنیم که برای شرکت‌های تولید به صرفه و برای مردم نیز سودمند باشد.
به گفته محمدی، با توجه به اینکه مقام رهبری امسال را سال جهش تولید نام نهاده، سازمان غذا و دارو بر افزایش تولید تاکید دارد و مکلف هستیم برنامه ویژه تری را برای تولید داشته باشیم.
وی با تاکید بر اهمیت مصرف منطقی فرآورده‌های طبیعی و مکمل، تصریح کرد: مصرف منطقی دارو‌های طبیعی نیاز به اطلاع رسانی دارد و باید اطلاعات عمومی مردم در این زمینه افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • مادران باردار مراقب مصرف کرم‌های ضد آفتاب باشند
  • استفاده بی خطر از کرم‌های ضد آفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • مادران باردار مراقب مصرف کرم های ضد آفتاب باشند
  • نحوه مصرف کرم ضدآفتاب برای مادران باردار و کودکان
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید
  • هشدار درباره مصرف محصولات عرضه شده در فضای مجازی
  • مرگ در کمین مصرف کنندگان دارو‌های تقلبی و قاچاق
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن