Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از برگزاری اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی به میزبانی شهرستان رودبار جنوب خبرداد.

بهرام مسلمی مهنی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به وجود گویش ها و لهجه های متنوع و دلنشین اقوام جنوب شرق کشور گفت: با توجه به ظرفیت متنوع و تأثیر گذار شعر آنهم با گویش محلی اولین جشنواره منطقه ای در گستره استان های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان، فردا چهارشنبه نهم آذرماه به میزبانی شهرستان رودبار جنوب برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی پاسداشت شاعران‌ و ادبیان را در زمینه شعر با گویش محلی فعالیت دارند از اهداف جشنواره بیان کرد و افزود: شناخت و معرفی استعدادهای فرهنگی در زمینه شعر محلی در این استان ها با گویش های بلوچی، سیستانی، بندری، رودباری، سردسیری، گرمسیری و لهجه های مختلف می تواند در مرحله اول باعث پیوند بین اقوام بشود و از طرفی احیای فرهنگ های بومی و محلی را در شعر به همراه داشته باشد.

مسلمی مهنی ایجاد همبستگی هر چه بیشتر بین شاعران و سخنوران را از دیگر اهداف جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی دانست و اظهار کرد: جشنواره ها محلی برای تبادل اندیشه ها و شناخت گویش ها و لهجه های متنوع است که جنوب شرق کشورمان مهد این زیبایی کلامی و گفتاری آنهم با زبان شعر می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمار آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ابراز امیدواری کرد و گفت: جشنواره شامل دو بخش شعر با گویش محلی و با موضوع آسیب های اجتماعی و شعر آزاد است که بر اساس آثار دریافتی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی از بخش ویژه با موضوع مقاومت، ایثار و شهادت خبرداد و گفت: این بخش نیز تبیین کننده راه شهدا است که مقاومت سرفصل مهم این بخش می باشد که شاعران بدون محدودیت سنی و با سه اثر توانسته اند در همه بخش ها شرکت کرده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از چاپ و توزیع آثار منتخب توسط دبیرخانه جشنواره خبرداد و گفت: اصل بر تدوین و گردآوری آثار منتخب است که برای بهره برداری فرهنگی در دسترس عموم قرار بگیرند که دبیرخانه جشنواره بعد از داوری و اعلام منتخبین، چاپ و توزیع آثار را در دستور کار دارد.

وی از اهدای جوایز ارزنده به منتخبین بخش های مختلف جشنواره خبر داد و گفت: از برترین ها تجلیل می شود ضمن این که فرهنگ و هنر قابل ارزش گذاری مادی نیست اما باید قدردان زحمات کسانی که در معرفی و پاسداشت داشته هایمان تلاش می کنند باشیم.

مسلمی مهنی ضمن دعوت از همه علاقمندان و عموم مردم جهت حضور در آیین اولین جشنواره شعر با گویش محلی که در رودبار جنوب برگزار می شود، گفت: جشنواره منطقه ای شعر با گویش های محلی نهم آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا در محل مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) رودبار جنوب با اجرای برنامه های متنوع و جذاب برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، اولین جشنواره منطقه ای شعر با گویش محلی با حمایت معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، فرمانداری رودبار جنوب، انجمن شعر جنوب کرمان، انجمن شعر رودبار جنوب و انجمن شعر سبزواران به میزبانی شهرستان رودبار جنوب نهم آذرماه برگزار می شود که نقطه عطفی در ارتقاء و معرفی استعدادهای بومی بخصوص شعر و گویش محلی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری رودبار جنوب شعر گویش محلی جنوب کرمان فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اولین جشنواره منطقه ای برگزار می شود رودبار جنوب گویش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۹۶۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان میزبان اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، علی سرگزی گفت:این رویداد با رویکرد تولید محتوا برای اولین بار در سطح کشور و در روز‌های ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه با حضور مصطفی ضابط مؤسس اولین پارک دیجیتال و اولین آزمایشگاه هوش مصنوعی ایران و اساتید استانی در مرکز رشد دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد..
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: این رویداد شامل کارگاه‌های آموزشی، مهارتی و مسابقه تولید محصول با هوش مصنوعی است که با هدف ارتقاء سطح آشنایی و مهارتی مربیان در مواجهه با قشر نوجوان و جوان و نشر فرهنگ استفاده صحیح از هوش مصنوعی در بین نوجوانان، برگزار خواهد شد..
وی تاکید کرد: از آنجایی که تربیت مربی در زمان محدود قابل تحقق نیست، برنامه تداوم برای شرکت کنندگان این دوره در نظر گرفته شده که شامل برگزاری کلاس‌های تکمیلی و رفع اشکال به صورت هفتگی برای مربیان و اعزام مربیان به مدارس و تدریس برای دانش آموزان است که به همین منظور با مربیان توانمند و برگزیده در آزمون انتهایی رویداد، تفاهم همکاری در تدریس انعقاد می‌شود.
سرگزی خاطرنشان کرد: در انتهای رویداد به شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره تعلق می‌گیرد.

 این رویداد باهمکاری مرکز استانی سازمان فضای مجازی سراج در سیستان و بلوچستان و حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ذیل قرارگاه شهید آوینی و با همراهی نهاد‌ها و دستگاه‌های علمی و فرهنگی از جمله پارک علم و فناوری، دانشگاه سیستان و بلوچستان، آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی و اداره کل پرورش فکری کودکان و نوجوان در شهر زاهدان برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید در کرمان / مدارس رودبار و فاریاب تعطیل شد
  • مدارس شهرستانهای رودبارجنوب و فاریاب در جنوب کرمان برای فردا تعطیل شد
  • بارش باران و طغیان رودخانه ۳ جاده را در جنوب کرمان مسدود کرد
  • ۴ شهر استان کرمان دچار آبگرفتگی شدند
  • آماده باش راهداران رودبار جنوب
  • جشنواره محصولات بومی‌محلی استان گلستان برگزار می‌شود
  • بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران
  • تصاویری از بارندگی سیل آسا در رودبار جنوب | ببینید
  • زاهدان میزبان اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور
  • بازدید استاندار کرمان از مناطق درخطر سیل جنوب کرمان