Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاربران فضای مجازی عربستان با انتقاد از صرف هزینه های هنگفت برای برگزاری جشن و کنسرتها در این کشور تاکید می کنند که این ریخت و پاش ها در حالی صورت می گیرد که مردم عربستان با فقر، بیکاری، گرسنگی و نبود زیرساختهای مناسب در کشور مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، کاربران فضای مجازی در عربستان در توییت های خود اقدامات و برنامه های رئیس اداره سرگرمی عمومی این کشور به ریاست "ترکی الشیخ" را محکوم و آن را در راستای ترویج بی بند و باری می دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکی الشیخ دست راست "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی به شمار می رود و به گفته این کاربران"، هدف نهایی از برنامه ها اداره سرگرمی عمومی تلاش های مقامات عربستان برای منحرف کردن افکار عمومی از وخامت اوضاع سیاسی و اقتصادی این کشور است.

این منتقدان سیاست های آل سعود خاطرنشان می‌کنند که باید بجای صرف هزینه های میلیونی برای تجهیزات مورد نیاز جشن و کنسرت و پرداخت دستمزد هنرمندان، این بودجه ها باید برای تامین نیازهای اساسی و زیربنایی و خدمات اولیه مردم در اختیار آنها قرار می گرفت.

سیل هولناک اخیر در شهر جده یکی از مشکلات چندین ساله اهالی این شهر است. هر بار که چنین سیلی شهر جده را در می نوردد، مردم با گله و شکایت خواهان اصلاح زیرساخت های شهر برای جلوگیری از تکرار آن هستند اما فساد مکرر در پروژه های عمرانی جلوگیری از سیلاب مانع از این امر شده است. همین امر نیز باعث شد که پس از سیل اخیر کاربران عربستانی با راه اندازی هشتگ "جده غرق می شود"، به انتقاد شدید از ناکارآمدی و فساد سیستمی در کشورشان بپردازند.

در همین راستا، فهد الغفیلی پژوهشگر و فعال سیاسی کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز در توئیتی در واکنش به آگهی های کنسرت خوانندگان عرب در ریاض نوشت: پول مملکت به امثال اینها داده می شود؛ در حالی که مردم خودمان با صرف هزینه های بسیار هم امکان کار و اشتغال پیدا نمی کنند.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بیکاری دستمزد عربستان فضای مجازی فقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۹۷۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

علیرضا فخاری در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

فخاری بیان کرد: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، بیان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کرد‌ها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • گردش مالی عجیب و غریب فیلترشکن‌ فروش‌ها | پول‌های مردم کجا می‌روند؟
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • وضعیت پارکینگ‌های کرمانشاه صدای فرماندار را درآورد
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • سلمانِ نون‌خ: لطفا کمی صبر کنید
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • اسحاق جهانگیری : صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد
  • اسحاق جهانگیری: صدای شکسته شدن استخوان مردم به گوش می‌رسد /می خواستیم وزیر زن بگذاریم، نگذاشتند /باید مسیرها را باز کنیم
  • پای حرف شما هم استانی ها در صدای مردم
  • بالا رفتن قیمت خودروی پژو پارس صدای متقاضیان را درآورد