Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: هم اکنون ۷ شهر در استان ایلام دارای بافت فرسوده هستند

به گزارش خبرگزاری برنا از ایلام، سعید هژبری اظهار کرد: ۲۰ تا ۳۰ درصد ساکنان شهری در ایلام در بافت‌های فرسوده و غیر رسمی و حاشیه نشینی سکونت دارند که نیازمند ساماندهی هستند.

وی اضافه کرد: هفت شهر در استان ایلام دارای بافت فرسوده به میزان ۱۶۰ هکتار وجود دارد که ۱۶ درصد مساحت شهرها را تشکیل می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استاندار افزود: ۷ شهر در استان دارای سکونت گاه‌های غیر رسمی هستند که مساحت این محله‌ها ۴۷۳ هکتار به میزان ۸ درصد مساحت این شهرها را در بر می‌گیرد.

وی اظهار داشت: تامین سرانه عمومی محلات غیررسمی، نوسازی واحدهای مسکونی و بهبود توسعه و عمران شهری از اهداف شرکت ملی باز آفرینی شهری ایران می‌باشد که انتظار داریم توجه ویژه ای از طریق این شرکت به مناطق آسیب پذیر شهری استان به عمل آید.

هژبری با تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه‌ها ی نیمه تمام گفت: ۱۷۲ هزار نفر در محلات و سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت فرسوده شهری زندگی می‌کنند که نیازمند اقدامات لازم در خصوص نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده و ناایمن و بهبود شرایط معابر شهری و بهسازی محله‌ها هستنئ.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: استانداری برای ساماندهی محلات و سکونتگاه‌های غیر رسمی ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری مصوب کرده که لازم است شهرداری ایلام و اداره کل راه و شهرسازی در این راستا اقدام موثری انجام دهند.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بافت فرسوده شهرایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۹۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حیدری عصر سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: بهسازی و مرمت بافت تاریخی بوشهر در دستور کار است.

شهردار بوشهر اضافه کرد: ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شده و طرح جداره‌سازی بافت بوشهر بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

حیدری با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های گردشگری بوشهر بافت تاریخی بوشهر است گفت: ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر دارای قدمت حدود ۲ قرن دارند که بازسازی برخی از آنها در دستور کار قرار گرفته شده است.

اجرای طرح‌های متعدد عمران شهری

وی همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک بوشهر در مرمت و بازسازی ساختمان‌های قدیمی و تاریخی یک ضرورت است تصریح کرد: باید این دستگاه‌ها پای کار بیایند تا اهداف مورد نظر محقق شود.

شهردار بوشهر طرح‌های بازسازی و بازآفرینی بافت بوشهر را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در محله تنکگ‌ها بافت فرسوده زیادی داریم که اقدامات لازم تدوین و اجرایی شده است.

حیدری طرح‌های عمران شهری را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: امسال با اجرا طرح‌های مختلف عمران شهری از جمله گذر مناطق جنوبی شهر بوشهر تحول مهمی ایجاد می‌شود.

کد خبر 6087017

دیگر خبرها

  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ۱۶۶ هزار هکتار از بافت‌های شهری فرسوده است
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • توزیع بیش از ۴۴ هزار بسته نوسازی بافت‌های فرسوده در ۲۶۱ محله کشور