Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@23:35:28 GMT

رونق ساخت وساز در قدیمی‌ترین شهرک تهران

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۴۹۸۷۶۷

رونق ساخت وساز در قدیمی‌ترین شهرک تهران

به گزارش همشهری آنلاین، «حمیدرضا حاجوی» شهردار منطقه۲۲ درباره موافقت کمیسیون ماده۵ شهرداری برای رفع بافت ناپایدار شهرک پیکان شهر می‌گوید: «با موافقت کمیسیون ماده۵ شهرداری برای رفع بافت ناپایدار شهرک پیکان شهر نوسازی می‌شود. شهرک پیکان شهر بیش از نیم قرن قدمت دارد و به‌عنوان یکی از شهرک‌های مسکونی با بافت ناپایدار شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل برای رفع این معضل نشست تخصصی در قرارگاه جهادی تأمین مسکن شهرداری تهران و کمیسیون ماده ۵ تشکیل و اقدامات مناسبی نیز در این راستا در دستور کار قرار گرفت.»

او ادامه می‌دهد: «شهرک پیکان شهر ۲۲هکتار وسعت دارد و یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در دل خود جا داده است. در صورت اجرای نوسازی این بافت ناپایدار، ۴هزار واحد مسکونی نوساز ایجاد خواهدشد. همچنین ساختمان‌ جدید و نوسازی که در این شهرک ساخته می‌شوند، ۱۱طبقه است. بر همین اساس طبق موافقت کمیسیون ماده ۵ تراکم ۲۰۰درصدی برای ایجاد بافت مسکونی و ۴۷ درصد تراکم اداری، تجاری و سرانه‌های خدماتی در این شهرک در نظر گرفته شده است.»

کد خبر 724044 برچسب‌ها ساخت و ساز بافت‌ فرسوده منطقه ۲۲ همشهری محله نوسازی شهرداری شهردارى تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه۲۲ ساخت و ساز بافت فرسوده منطقه ۲۲ همشهری محله نوسازی شهرداری شهردارى تهران شهرک پیکان شهر بافت ناپایدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۹۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  حجت الاسلام محمدخلیل‌پور   اظهار کرد: رهنمودها و نصیحت‌های امام جمعه محترم شهر ارومیه باید سرلوحه کارهای مجموعه مدیریت شهری قرار داده شود.

وی افزود: با اینکه جز کلان شهری‌های کشور نیستیم ولی هزینه‌های متناسب با کلانشهرهای کشور را در هر حال پرداخت می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به معضل ترافیک گفت: تعاملات دستگاه‌های ذیربط برای رفع معضل ترافیک در شهر ارومیه یک امر ضروری است.

خلیل‌پور تصریح کرد: راکد بودن ساخت و ساز در شهر باعث افزایش جرایم اجتماعی و افزایش شغل‌های کاذب در شهر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت ساخت و ساز یکی از اساسی‌ترین مباحث اشتغال در شهر ارومیه است به عنوان نماینده مردم در شورا از امام جمعه محترم درخواست مساعدت برای ابلاغ طرح تفصیلی جامع شهری که ارومیه را به عنوان کلان‌شهر معرفی می‌کند، داریم.

خلیل‌پور تاکید کرد: با این کار می‌توانیم ضمن ایجاد اشتغال از جذب کمک‌های دولتی در مباحث مربوط به مسائل ترافیکی و… بهرمند شویم که نقش بسزایی در رونق ساخت و ساز و اشتغال‌زایی و چرخه اقتصادی و توسعه شهر دارد.

 

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • تعیین تکلیف املاک فاقد سند در بافت فرسوده پایتخت
  • ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی شد
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • تسهیل در فرآیندهای صدور سند مالکیت املاک فاقد سند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • میراث فرهنگی به سنگلج کمک کند/بی‌اعتنایی به طرح توسعه تئاتر قدیمی
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران