Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر عصر امروز آئین رسمی مبادله قرارداد بزرگترین مزایده تاریخ ایران در محل سازمان خصوصی سازی برگزار شد که براین اساس سهم ۱۲ درصدی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به صندوق بازنشستگی صنعت نفت واگذار شد. این واگذاری یکی بزرگترین تأمین مالی دولت بوده و بار تورمی ندارد، عرضه بلوکی به جای عرضه تدریجی سهام، تأثیر مثبت عرضه در سهام شرکت و عدم تأثیر منفی بر شاخص کل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی در این باره گفت: طرح‌های بزرگی در آینده این واگذاری برای سهامداران به همراه خواهد آورد و بعد از واگذاری سهام دار خصوصی بهترین عملکرد را داشته است.

عبدالحسین بیات رئیس هیت رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت نیز در این مراسم گفت: مزایده کاملاً شفاف، حساب شده و با محاسبه تخصصی انجام شد.

بیات ادامه داد: با تمام ابعاد هلدینگ خلیج فارس آشنا هستم و در زمان دولت دهم نیز مسئول بررسی وضعیت هلدینگ خلیج فارس بودم، ۴۰ درصد از صنایع پتروشیمی متعلق به هلدینگ خلیج فارس است، به غیر از این هلدینگ شرکتی وجود ندارد که بتواند محصولات آروماتیک تولید کند.

بیات اضافه کرد: اگر گام‌های دیگری برای تکمیل زنجیره ارزش این شرکت برداشته شود ارزش آن چندین برابر خواهد شد.

کد خبر 5643148 محمدحسین سیف اللهی مقدم

منبع: مهر

کلیدواژه: دولت دهم خلیج فارس صنعت نفت حسین قربانزاده عبدالحسین بیات هلدینگ خلیج فارس بورس بازار سرمایه روسیه بورس کالا بازار مسکن صنعت خودروسازی محورهای مواصلاتی بانک ملی ایران مسکن صادرات غیرنفتی وزارت راه و شهرسازی بانک مرکزی ایران بانک مرکزی گزارش روزانه بورس خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۴۹۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واگذاری سهام تیم استقلال به هلدینگ خلیج فارس طی تذکری شفاهی، گفت: اکثر فعالیت‌ها و استقرار این هلدینگ در استان بوشهر است و این بی عدالتی است که در حالی که هزینه‌ها و مشکلات محیط زیستی آن نصیب مردم استان می‌شود، پول و سود آن برای دیگران باشد.

وی بیان کرد: در شرایطی که مدارس و بیمارستان‌های استان بوشهر در گرمای تابستان کولر ندارند و باشگاه‌های ورزشی ما از حداقل امکانات برخوردار نیستند، نباید سرمایه هلدینگ خلیج فارس که متعلق به بازنشستگان است، از جیب مردم ما برداشته شود و خرج سلبریتی پرخرج شود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از رئیس جمهور و مسؤولان مربوطه تقاضا داریم جلوی این کار را بگیرند، چرا که اقدامی کاملاً غیرقانونی است.

کد خبر 6085142 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مراسم واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات
  • واگذاری سهام سرخابی‌ها به بانک‌ها و هلدینگ خلیج‌فارس؛ خوب یا بد؟
  • نماینده کارگزاری عرضه سهام استقلال: از جزئیات واگذاری سهام استقلال اطلاع ندارم
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ خلیج‌فارس غیرقانونی است