Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان مدیرعامل انجمن نمایش گلستان از آغاز سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان گلستان خبر داد و گفت: این جشنواره از ۸ تا ۱۰ آذر ۱۴۰۱ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می‌شود.

صمد رحیمی ظهر امروز (سه‌شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱) در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان گلستان از ظهر امروز با اجرای دو نمایش در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز شد، اظهار کرد: در این جشنواره ۶ گروه از اقصی نقاط استان گلستان حضور دارند که در روز نخست سه نمایش به روی صحنه می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل انجمن نمایش گلستان با تأکید بر اینکه این جشنواره ساعت ۱۲ ظهر امروز با اجرای نمایش «تا آخر خط» به نویسندگی ابوالقاسم مهدوی و کارگردانی امید ابراهیمی به شکل رسمی کار خود را آغاز کرد، ادامه داد: نمایش «اکسپلور» به نویسندگی مجید انوری و کارگردانی گروهی به عنوان دومین نمایش ساعت ۱۵ اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه نمایش «درستکارترین قاتل دنیا» به نویسندگی افشین هاشمی و کارگردانی امیر مفیدیان ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز به‌روی صحنه می‌رود، افزود: اجراهای جشنواره با دو اجرای «اعتراف» به نویسندگی مهدی کردی و علیرضا شمال و کارگردانی مهدی کردی ساعت ۱۲ ظهر و «سوءتفاهم با چند درجه مایل به آلبرکامو» به نویسندگی محمدرضا آریان‌فر و کارگردانی محمدرضا مولودی ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر روز چهارشنبه ۹ آذرماه پیگیری می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه اجراهای جشنواره با اجرای «پیله‌های خیس» به نویسندگی مجید انوری و کارگردانی فائزه نوآبادی ساعت ۱۲ ظهر روز پنج‌شنبه ۱۰ آذرماه به پایان می‌رسد، خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه این جشنواره رأس ساعت ۱۸ عصر با حضور مسئولان، هنرمندان و اقشار مختلف مردم در تالار مذکور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فراخوان سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان گلستان ۲۵ مردادماه ۱۴۰۱ منتشر شد، اضافه کرد: پس از تأیید شورای سیاست‌گذاری جشنواره، مهلت ارسال آثار با تمدید یک هفته‌ای در ۳۰ مهرماه ۱۴۰۱ به پایان رسید و ۲۱ اثر از اقصی نقاط استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از همان لحظات اولیه، تاییدیه صدور پروانه اجرای عموم و بازبینی آثار توسط شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش استان در دستور کار قرار گرفت و از میان آثار ۱۱ اثر به مرحله داوری و انتخاب راه یافت.

مدیرعامل انجمن نمایش گلستان با تأکید بر اینکه هفت هنرمند به عنوان داور پیشنهادی از سوی دبیرخانه به شورای سیاست‌گذاری تئاتر استان معرفی شد، تصریح کرد: در مرحله نخست، علی‌اصغر نادعلی، حسین خدادادی و حسین فدایی به عنوان داور و محمدرضا صمیمی به عنوان ناظر از سوی شورا و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان انتخاب شدند.

رحیمی با بیان اینکه هیئت داوران از بین ۱۱ اثر تأیید شده، ۶ اثر را برای رقابت در مرحله پایانی انتخاب کرد که در مجموعه تالار فخرالدین اسعد گرگانی با هم به رقابت بپردازند، گفت: برگزاری ورکشاپ نمایشنامه‌نویسی پیشرفته آذرماه سال‌جاری از طرف مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن نگاه این مجموعه برای حدود ۲۵ هنرمند برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری تئاتر جشنواره تئاتر استانی جشنواره تئاتر استانها گلستان استان گلستان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قیمت طلا تعطیلی مدارس تيم ملی فوتبال ايران سی وسومین جشنواره تئاتر استان گلستان تئاتر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد

به همت شرکت کتیبه شمس و همکاری انجمن موسیقی و انجمن نمایش استان یزد، دور همی صمیمانه‌ای با حضور پیشکسوتان عرصه موسیقی و هنرمندان هنر‌های نمایشی استان یزد در مکان برج آسمان برگزار شد.

در این آیین که با حضور سید عباس دهقان معاون هنری، سلمان برقی رئیس امور هنری، مهدیه امامی کارشناس حوزه نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید خالویی رئیس انجمن موسیقی و علی جاور رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان همراه بود در یک فضای صمیمی و گرم هنرمندان به گفتگو و بیان خاطره پرداخته و پیشنهادات خود را در خصوص برگزاری جشنواره‌ها، اجرا‌ها و پیشبرد فرهنگ و هنر استان به مسئولین اداره ارشاد و روسای انجمن‌های موسیقی و نمایش ارائه دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • دورهمی پیشکسوتان عرصه موسیقی و تئاتر استان یزد
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • آغاز مرحله استانی جشنواره ملی هنر‌های نمایشی در چهارمحال و بختیاری