Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه شش درصد جمعیت شهرستان گلپایگان عضو کتابخانه‌ها هستند، گفت: لازم است هیئت اندیشه‌ورز کتابخانه‌های شهرستان گلپایگان تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام رمضانعلی معتمدی امروز _سه‌شنبه هشتم آذر_ در مراسم تکریم و معارفه رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان گلپایگان، ضمن قدردانی از رئیس سابق کتابخانه‌های شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: امروزه خانواده‌ها دغدغه‌های فراوانی دارند و نمی‌توانند به کتابخوانی توجه کنند؛ بنابراین انجمن کتابخانه‌ها باید راهکاری برای افزایش سرانه مطالعه در بین خانواده‌ها پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جلسات انجمن کتابخانه‌ها باید خروجی ملموس پیدا کند، افزود: لازم است هیئت اندیشه‌ورز ذیل انجمن کتابخانه‌های شهرستان گلپایگان تشکل شود و ماهیانه در نشستی ایده‌ها، طرح‌ها و خلاقیت‌ها را شناسایی کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های شهرستان باید برنامه‌های خود را بر مبنای خانواده محوری قرار دهند تا در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و محله‌ها فرهنگ کتابخوانی اجرایی شود.

معتمدی ادامه داد: مطالعه کتاب به کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای فرهنگ عمومی در استفاده درست از امکانات شهری کمک می‌کند و لازم است دستگاه‌ها به توسعه کتابخانه‌ها کمک کنند.

وی گفت: از جمعیت ۱۰ هزار نفری شهرستان گلپایگان ۶۵۰۰ نفر عضو کتابخانه‌ها هستند که شش درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شود در حالی که میانگین کشوری ۱۰ درصد است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی شهرستان گلپایگان تصریح کرد: در برنامه چهار ساله کشور باید میانگین عضویت در کتابخانه‌ها ۳۰ درصد شود؛ هنر انجمن کتابخانه‌ها افزایش اعضای عضو کتابخانه‌ها است که در این راستا آموزش و پرورش می‌تواند کمک کننده باشد.

سرمایش و گرمایش و تهویه سالن کتابخانه آیت‌الله محمدی شهر گلپایگان مشکل دارد

در ادامه محمدرضا عسگریان، فرماندار گلپایگان با بیان اینکه شهرستان گلپایگان از لحاظ تعداد کتابخانه‌های با کیفیت در استان اصفهان سرآمد است، اظهار کرد: باید بستری برای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان در کتابخانه‌ها فراهم شود.

وی ضمن قدردانی از رئیس سابق کتابخانه‌های شهرستان گلپایگان، تاکید کرد: انتظار داریم رئیس جدید کتابخانه‌های شهرستان ضمن عمل به وظایف کاری با مسئولان شهرستان تعامل داشته باشد.

فرماندار گلپایگان اضافه کرد: با توجه به ابزارهای جدید کتابخوانی لازم است به‌روزرسانی در سطح کتابخانه‌ها انجام شود.

عسگریان با بیان اینکه سرمایش و گرمایش و تهویه سالن کتابخانه آیت‌الله محمدی شهر گلپایگان مشکل دارد، خاطرنشان کرد: در بازدید معاون وزیر فرهنگ و ارشاد از سالن اداره فرهنگ و ارشاد و سالن کتابخانه آیت الله محمدی گلپایگان مقرر شد اعتباری در راستای رفع مشکل تخصیص داده شود.

وی افزود: لازم است مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان و رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان پیگیر وعده تخصیص اعتبار شوند.

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضرورت دارد

محمدتقی کرامتی، امام‌جمعه گلپایگان نیز با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی موجب تقویت فکر و روح انسان می‌شود، اظهار کرد: ارزش کتابخوانی قابل مقایسه با سایر کارها نیست، هرچند انجام دیگر کارها در جامعه نیز یک ضرورت اجتماعی است.

وی افزود: کتابخوانی مبنای توسعه و پیشرفت و احیای تمدن است، انتقال دانش بشری ارزشمندترین سرمایه‌های انسانی محسوب می‌شود و اصلی‌ترین مسیر انتقال آن از نسلی به نسل دیگر ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

امام‌جمعه گلپایگان تاکید کرد: یکی از مهمترین مؤلفه کشورهای دارای تمدن تعداد مؤلف کتاب و کتابخانه‌های موجود است و پرداختن به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضرورت دارد.

کرامتی با بیان اینکه وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور مناسب نیست، تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌ها و منابع غنی و برخورداری از مدیریت قوی و باتجربه در تبلیغ و جذب کتابخوانی ضرورت دارد.

کد خبر 623294

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گلپایگان کتابخانه کتابخانه های عمومی اندیشه ورز توسعه فرهنگ کتابخوانی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کتابخانه های شهرستان گلپایگان مدیرکل کتابخانه انجمن کتابخانه ها کتاب و کتابخوانی استان اصفهان فرهنگ کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور

دببرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، توسعه کتابخانه‌های سیار در مناطق کمتربرخوردار و روستاها و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور را از جمله اقدامات در دستور کار این نهاد اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهدی رمضانی، بعدازظهر امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: ۳۸۰۰ کتابخانه عمومی در کشور وجود دارد که ۲۸۰۰ مورد آن زیر نظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و ۱۰۰۰ مورد نیز به صورت مشارکتی با بخش خصوصی اداره می‌شود.

وی افزود: در بُعد کتابخانه‌های عمومی، جزو ۲۰ کشور اول دنیا و در آسیا جزو پنج کشور اول هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به اینکه سیاست اصلی دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، خاطرنشان کرد: برنامه کلان ما تکمیل کتابخانه‌های مرکزی است چون ظرفیت‌های فرهنگی ما را شکل می‌دهد.

رمضانی توسعه کتابخانه‌های سیار را از دیگر اقدامات در دستور کار برشمرد و اضافه کرد: کتابخانه‌های سیار در مناطق کمتر برخوردار و روستاها دسترسی مردم به کتاب را افزایش می‌دهد که هم‌اکنون ۵۰ مورد از آن در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد؛ پایه فعالیت‌ها باید در حوزه کودک و نوجوان متمرکز شود که در این راستا درصدد ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس هستیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع و متعدد موجب مراجعه مردم به کتابخانه می‌شود، ادامه داد: بیش از ۷۰۰ محفل ادبی در کتابخانه‌های عمومی کشور شکل گرفته است و در ماه رمضان گذشته نیز ۴۷۰۰ ساعت محتوای قرآنی در کتابخانه‌های کشور تولید و مصرف شد.

عضویت ۱۰ میلیون نفر در کشور در کتابخانه‌های عمومی

رمضانی ادامه داد: ۱۰ میلیون نفر از مردم کشور عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که کمتر از سه میلیون نفر آنها کتاب به امانت برده و تراکنش داشته‌اند.

وی در مورد وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز گفت: از سنوات قبل شاهد عدم توجه به کتابخانه‌های استان بوده‌ایم و این مسئله بر فضای کتابخانه‌ای شهرهای استان تأثیر داشته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: در صورتی که فضای مناسب برای ایجاد کتابخانه در استان در اختیار ما قرار گیرد ما آمادگی تجهیز آن را با امکانات لازم داریم.

رمضانی خاطرنشان کرد: چندین پروژه نیمه تمام نیز در کردستان وجود دارد که دو پروژه آن در آستانه بهره‌برداری و تکمیل شدن است.

کد خبر 747612

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • مسئولین استان نسبت به کتابخانه‌ها متفاوت عمل کنند
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است