Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان هرمزگان از برگزاری همایش بین المللی مادران فاطمی، تربیت حسینی و تمدن نوین اسلامی در شهر بندرعباس خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ، حجت الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل نیا عصر امروز در نشست خبری اعلام جزئیات همایش بین المللی مادران فاطمی اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مهم حوزه علمیه بیان حقایق و ترویج مفاهیم دینی است، دشمن از غفلت سو استفاده می‌کند و موجب بروز مشکل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود‌: یکی از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب بحث جهاد تبیین است که بنا بر همین فرمایش رهبری حوزه علمیه خواهران در حال برگزاری یک همایش بین المللی حول محور زنان و مادران است که دوره اول آن فردا به میزبانی بندرعباس برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش بین المللی مادران فاطمی گفت: در این همایش به دنبال تبیین نقش مادران و زنان در جامعه پردازی و جایگاه واقعی زنان به ویژه زنان در خط ولایت است که فرزندانی حسینی تربیت می‌کنند.

وی تصریح کرد‌: در همایش فردا یک ابتکار به خرج داده شده و برای زنان جامعه یک الگو و مدل عینی از مادران فاطمی نیز به جامعه معرفی شده در این همایش ام الشهدا شهیده فاطمه نیک که 8 عضو خانواده وی شهید شدند و خودشان نیز در سال 66 و در مراسم حج به شهادت رسیدند به عنوان یک الگو به زن ایرانی معرفی می‌شود.

وی افزود: شهیده فاطمه نیک گنج پنهان استان هرمزگان است که در جزیره هرمز توانست خود را در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار کند و می‌تواند الگوی بسیاری از زنان و دختران جامعه ما باشد.

در ادامه این نشست خبری لاله افتخاری رئیس همایش بین المللی مادران فاطمی گفت: این همایش برای تحقق منویات مقام معظم رهبری برگزار می‌شود تا جایگاه زنان در جامعه اسلامی به درستی تبیین شود.

شهرکرد میزبان ‌همایش ملی "منابع طبیعی و توسعه پایدار زاگرس" شد توجه به بیانات امام خامنه‌ای تنها به برگزاری همایش و سمینار نیست برگزاری همایش "اقتدار بسیج" در سراسر استان چهارمحال و بختیاری

وی افزود: در این همایش به دنبال ارائه الگوی سوم زنان هستیم در این الگو زن تاریخ‌ساز در جامعه و خانواده به خوبی نقش آفرین است و علاوه بر تربیت فرزندان و پشتیبانی از همسر در جامعه نیز نقش آفرینی می‌کند.

افتخاری گفت: حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی از خود در سطح کشور به نمایش گذاشته و تلاش‌های زیادی در حوزه پژوهشی و علمی داشته که سبب شد این استان به عنوان میزبان همایش بین المللی مادران فاطمی انتخاب شود.

وی ادامه داد: هدف دیگر تمرکززدایی از مرکز و برگزاری همایش های بین المللی سطح اول در سایر استان‌ها است که با تصمیم شورای علمی این همایش هرمزگان در نهایت انتخاب شود.

زینب طیبی دبیر علمی این همایش نیز در نشست خبری گفت: در این همایش برنامه‌های بسیار خوبی گنجانده شده و در 6 محور برگزار می‌شود، مهمانان بسیار متنوعی از کشورهای خارجی و مناطق مختلف کشور در همایش شرکت می‌کنند.

وی افزود: برای این همایش یکهزار و 165 اثر پژوهشی از 23 استان و 46 شهر و 10 کشور دیگر به دبیرخانه ارسال شده که 646 اثر پذیرفته شده است و در نهایت قرار است 19 اثر برگزیده در این همایش تجلیل شوند، همچنین 57 اثر شایسته تقدیر هستند.

انتهای پیام/864/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همایش بین المللی مادران فاطمی برگزاری همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۱۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجانی گفت: ۵۳۶ اثر از ده کشور جهان به دبیرخانه هجدهمین دوره این جشنواره ارسال شده و روند داوری‌ها ادامه دارد.

علیرضا نوروزی افزود: از این تعداد، ۴۱۶ مورد از پانزده استان کشور و ۱۲۰ اثر از نُه کشور‌ دیگر از  جمله ترکیه، آلمان، جمهوری آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق بوده است.

وی اضافه کرد: ۶۰ شاعر از کشور‌های مختلف در این دوره از جشنواره به دبیرخانه اثر ارسال کرده اند که از این تعداد ۵۰ نفر مرد و ۱۰ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: همچنین ۴۱۶ اثر از ۲۱۰ نفر در استان‌های مختلف کشور آثار خود را به دبیرخانه هجدهمین دوره جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال کرده اند که از این تعداد نیز ۵۸ نفر زن و ۱۵۲ نفر مرد هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: شاعرانی از آذربایجان‌شرقی، قم، مشهد، زنجان، تهران، اردبیل، همدان، کرمانشاه، قزوین، سمنان، البرز، خراسان جنوبی، مازندران، گیلان و آذربایجان غربی در جشنواره امسال مشارکت دارند.

نوروزی گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر خوانی در شهرستان‌های سلماس، چایپاره، نقده، خوی و میاندوآب و برگزاری محافل شعر در آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، تهران، قزوین و کشور ترکیه تا آخر خردادماه ۱۴۰۳ و برگزاری مراسم شعرخوانی در کشور عراق در اربعین حسینی از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود.

وی افزود: مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری ۲۶ اردیبهشت ماه جاری در شهرستان سلماس برگزار خواهد شد.

در راستای اجرای عدالت فرهنگی جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با هدف اشاعه، ترویج و انتشار فرهنگ منور رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع)، تجلیل و قدردانی از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

هفدمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در میاندوآب و شانزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در چایپاره برگزار شد و امسال نیز میزبانی به سلماس واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • دهمین همایش بین‌المللی دوسالانه علوم شناختی برگزار می‌شود
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • خزعلی: صدای فلسطین نباید خاموش شود
  • همایش بین‌المللی شعر عربی رضوی در هویزه برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی « غزه زنده است»
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • آغاز اجرای ۱۵ پروژه هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در تبریز
  • توجه به بخش خصوصی سبب تقویت تمام جامعه می‌شود
  • برگزاری پیش نشست همایش بین المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین