Web Analytics Made Easy - Statcounter

میلاد مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب آور در روز سه شنبه مورخ ۸ آذر به صورت سراسری در تمامی مدارس استان همدان با هدف ارتقای آمادگی دانش آموزان اولیا و مربیان برای مواجهه با زلزله برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی ضمن برنامه ریزی عملیاتی برای استفاده از ظرفیت مدارس ایمن برای ایفای نقش پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران محلی و مشارکت در ارتقای سطح آمادگی عمومی به خصوص در دانش آموزان و معلمان مسئولیت اجرای مانور زلزله در سطح مدارس را با همکاری سایر دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی مانور زلزله بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان با بیان اینکه این دارای دو بخش، تحت عنوان مانور مدرسه محور و مانور محل محور است، تصریح کرد: در استان همدان جهت اجرای مانور مدرسه محور در ۱۹ منطقه آموزشی آموزش و پرورش استان همدان در هر منطقه یک مدرسه به عنوان مدرسه پایلوت اجرای مانور زلزله شهرستان یا منطقه طبق معیارهای کارشناسی دستگاه‌های ذیربط انتخاب و به عنوان مدرسه پایلوت اجرای مانور زلزله مشخص شدند.

مرادی ادامه داد: در بخش مانور محله محور نیز والدین دانش آموزان تحت عنوان افراد محلی ساکن در اطراف مدارس پایلوت توسط دستگاه‌های امدادرسانی همچون هلال احمر بهزیستی و شهرداری‌ها در زمینه‌های پیشگیری از حوادث غیرمترقبه و پناه گیری صحیح هنگام زلزله آموزش داده شدند

این مسئول یادآور شد: آمادگی برای اجرای مانور زلزله نیز در تمامی مدارس مقدماتی از قبیل تشکیل شورای ایمنی مدارس و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی امداد و نجات و پناه گیری سریع صحیح توسط هلال احمر به مدت یک هفته قبل از اجرای مانور زلزله در مدارس سطح استان همدان اجرا گردید و همچنین توسط شهرداری‌ها نیز نسبت به تهیه نقشه خطر مدارس اقدامات لازم صورت پذیرفت.

مرادی در ادامه صحبت‌های خود با تصریح بر اینکه تمامی مدارس استان همدان همزمان نسبت به اجرای مانور زلزله اقدام کردند، افزود: در رابطه با آموزش دانش آموزان، معلمان و اولیای دانش آموزان خود نیز اقدام شد.

وی با اشاره به اینکه از جمله برنامه‌های جانبی مانور زلزله می‌توان به برگزاری کارگاه‌های امداد و نجات، ایجاد نمایشگاه‌های آموزشی در سطح مدارس اشاره کرد، عنوان کرد: از جمله اقدامات ابتکاری نیز در سطح مدارس استان می‌توان از برگزاری مسابقات تهیه نقشه خطر و یا برگزاری پویش‌های عکاسی از اجرای مانور زلزله در منازل نام برد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان با بیان اینکه مربیان پیشتاز سازمان دانش آموزی نیز با همکاری سایر دستگاه‌ها نسبت به تهیه فیلم‌های آموزشی جهت ارتقا سطح آگاهی اولیا و مربیان و همچنین دانش آموزان در بستر فضای مجازی اقدامات لازم صورت پذیرفت، اظهار کرد: از مهمترین اقدامات بعد از اجرای مانور زلزله در مدارس می‌توان به تشکیل شورای ایمنی مدارس اشاره نمود که این شورا نسبت به شناسایی نقاط پرخطر اقدام نموده و پیگیری‌های لازم از دستگاه‌های مربوطه، همچون سازمان نوسازی مدارس نسبت به رفع مشکلات ایمنی مدرسه در برابر زلزله اقدام خواهند کرد.

کد خبر 5642586

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان آموزش و پرورش همدان زلزله بوشهر بسیج هفته بسیج جام جهانی 2022 قطر کرمانشاه تیم ملی فوتبال ایران خطبه های نماز جمعه گرگان اردبیل بیرجند ویروس کرونا عکس استانها مشهد همدان اجرای مانور زلزله سازمان دانش آموزی دانش آموزان استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوعات مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه مطرح شد؛ این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی کنیم. در سطح کشور نیز دیدار معلمان نمونه کشور با مقام معظم رهبری نیز برگزار خواهد شد.

او می‌گوید: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی بود. در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد، چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تاثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزار‌هایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

استاندار خوزستان اظهار داشت: در خصوص حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی نیز گزارشی توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس ارائه شد که امیدوارکننده بود. امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های متولی و همچنین خیرین مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل نمایند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در خصوص کمبود‌هایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آمادگی دستگاههای اجرای پلدشت برای برگزاری آزمون سراسری
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • حدادعادل: افرادی که مدرسه غیردولتی ایجاد می‌کنند حساب خود را از نظام جدا ندانند
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • خلاقیت و شکوفایی مدارس در چهل سال دوم انقلاب پررنگ‌تر است
  • مدارس را به شرکت‌های دانش‌بنیان پیوند بزنید