Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ ابوذر غفاری‌مقدم کارگردان فیلم و کارمند دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته درخصوص داستان فیلم گفت: داستان فیلم "مرجان" برگرفته از ماجرای واقعی است که به آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، فقر، ازدواج اجباری، طلاق و قتل می پردازد.
وی افزود: این فیلم 35 دقیقه ای در شهداد و کرمان به تهیه کنندگی رضا قربانی تصویربرداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در این فیلم علیرضا ضیائی به عنوان تدوینگر و تصویربردار، علی نقیب پور دستیار کارگردان و بازیگردان، حمیدرضا خانی صدابردار، علی احمدی طراح و اجرای گریم همکاری داشتند.
مرجان جرنگیده، علی نقیب‌پور، محمدرضا کریمی، رضاقربانی، عباس پورمیرزایی، نزهت دامیار، نرگس اسماعیلی، علی افتخاری، سیدعلی حسینی و یسنا پورجوپاری و تعدادی از بازیگران به ایفای نقش پرداختند.
در آیین اکران فیلم داستانی مرجان امام جمعه ماهان پرداختن به آسیب‌های اجتماعی از زبان هنر را مفید و موثر توصیف کرد.
حجت‌الاسلام مختارآبادی با تاکید بر شناخت و برنامه‌ریزی دقیق برای مرتفع کردن آسیب های اجتماعی از ساخت فیلم داستانی مرجان با محور آسیب های اجتماعی تشکر کرد.
سرپرست روابط عمومی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته نیز با اشاره به نگاه همه جانبه به جامعه گفت: روایتگری داستان زندگی کسانی که جز خدا کسی را ندارند، در خلوت خویش فرورفته اند و گوش شنوایی برای شنیدن دردهای آنها نیست؛ خداپسندانه و بسیار با ارزش است.
عباس تقی‌زاده افزود: چنین سوژه هایی با زبان تصویر، جان می گیرند و با قدرتی که کارگردان به آنها می بخشد زندگی شان شنیدنی و دیدنی می شود آنچنان که وجدان ها را بیدار می کند تا با نگاهی ژرف تر به درون جامعه بنگریم و نسبت به دردها و آسیب های اجتماعی بینا و حساس باشیم.
وی با بیان اینکه هنر اگر روح یک جامعه را بیدار نکند و آن را دچار تخدیر و بی حسی کند از ذات و ریشه اش دور شده است، گفت: فیلم داستانی "مرجان" نه تنها تلنگر که شلاقی است بر بی‌خیالی و ندیدن‌های ما؛ تا در پَسِ دنیایی که روز به روز ویترینی‌تر و خوش رنگ و روتر می شود زخم ها و رنج ها را کشف کنیم.
تقی‌زاده اظهار کرد: فیلم "مرجان" گوشه‌ای از تصویر رنج و دردی است که همچنان آن دردها و رنج‌ها در حال تکثیر هستند. "مرجان" کوشیده است چراغ روشنی بر تاریکی هایی باشد که گاه در پوشش دلسوزی؛ جذابیت و خیرخواهی کاذب پیدا می کنند.
وی افزود: کنار زدن چنین پوشش هایی به جسارت آگاهانه و حسگرهایی نیاز دارد که ابوذر غفاری از عهده آن برآمده است.
برپایه این گزارش در این آیین از عوامل و بازیگران فیلم داستانی مرجان با اهدای لوح سپاس از سوی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و عبدالرضا میرحبیبی رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمان تقدیر شد.

کد خبر 1701140

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فیلم سرگرمی استان کرمان اکران سینما آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در آیین اختتامیه مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا شهرستان خواف گفت: پیشگیری مقدم بر درمان است و برای کاهش و یا رفع تبعات آسیب‌های اجتماعی باید هزینه‌های زیادی از بیت المال و بخش‌های مختلف صرف شود ولی با افزایش انس و الفت مردم و خانواده‌ها با قرآن می‌توان با هزینه‌های بسیار کمتر از این آسیب‌ها پیشگیری کرد. حجت الاسلام هادی صاحبقرآنی افزود: طرح ملی «زندگی با آیه ها» با عنوان «مسطورا» در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری با هدف اقامه جهاد تبیین قرآنی، گفتمان‌سازی و تبدیل مفاهیم منتخب قرآنی به مسلمان فکری و رایج‌ترین افکار مشترک بین همه قشر‌های مردم از سال گذشته در سطح کشور و خراسان رضوی آغاز شده و به مدت سه سال در حال اجرا است. وی افزود: طرح مسطورا یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود. در پایان مسابقه‌های فرهنگی و قرآنی مسطورا در خواف که به همت اداره تبلیغات اسلامی و با مشارکت شرکت اپال پارسیان سنگان برگزار شد از ۶۰ نفر از شرکت کنندگان و قاریان برتر با اهدای هدایایی تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • شعر طنز یک اقدام بدیع در دستگاه قضا است
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • ساماندهی بیش از ۷ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در تهران
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی