Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن معصومی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر شهر اصفهان در حوزه صنایع دستی و هنرهای مردمی و با وجود ۲۰۰ رشته صنایع دستی پویا در این شهر و کسب عناوینی همچون «شهر جهانی صنایع دستی» از شورای جهانی صنایع دستی و «شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی» در شبکه شهرهای خلاق یونسکو، نیاز مبرم در بازآفرینی، خلاقیت و نوآوری در طراحی محصولات صنایع دستی به‌صورت ترکیبی در طراحی، معماری، فضاسازی و زیباسازی نمادهای شهری با بهره‌گیری از سلایق مردمی، ضمن حفظ اصالت هنرهای سنتی و صنایع دستی که از نسل‌ها و اعصار گذشته به یادگار مانده، احصا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان طی سالیان گذشته در طراحی و فضا سازی شهری از نمادهای صنایع دستی استفاده کرده، به طوری که این نوع نمادها در نقاط مختلف شهر از جمله میادین، چهار راه‌ها، خیابان و گذرها مهم شهری نصب شده است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان افزود: در این راستا دبیرخانه نظام پیشنهادها وابسته به اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان به عنوان متولی شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی برگزاری رویداد ایده کاپی تحت عنوان " طراحی نمادهای (المان) شهری با استفاده از صنایع دستی ترکیبی خلاق" را در دستور کار خود قرار داد.

معصومی تصریح کرد: بر این اساس قرار است با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در سطح شهر اصفهان و کشور با حضور هنرمندان صنایع دستی، کارآفرینان و تولید کنندگان صنایع دستی، دانشگاهیان، طراحان، شرکت‌های دانش بنیان، انجمن‌های هنری، فعالان هنری و شهروندان، در این رویداد ایده کاپی مشارکت کرده و ایده‌های خلاقانه خود را در حوزه ترکیب صنایع دستی خلاق و بکارگیری آن در طراحی، فضا سازی و زیبا سازی شهری، در اختیار دبیرخانه قرار دهند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این ایده کاپ گفت: ارائه ایده‌ها و طرح‌های جدید و خلاق در عرصه صنایع دستی و هنرهای مردمی ترکیبی در مدیریت شهری، به‌کارگیری ایده‌ها و طرح‌های صنایع دستی ترکیبی در طراحی و زیباسازی فضاهای شهری، توسعه طبقه خلاق و کشف استعدادهای جوان در حوزه صنایع دستی خلاق و تلفیق با نماد شهری و استفاده از ایده‌های نو و خلاقانه در تولیدات جدید صنایع دستی ترکیبی با رویکرد طراحی نماد شهری از اهداف اصلی این رویداد است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان در ادامه به سرفصل‌های ایده کاپ اشاره و اظهار کرد: طراحی نمادهای شهری با استفاده از صنایع دستی خلاقانه اصفهان، صنایع دستی ترکیبی (سنتی) اصفهان، صنایع دستی تلفیقی (سنتی و مدرن) اصفهان و مؤلفه‌های طراحی صنایع دستی ترکیبی خلاق، ترکیب رنگ و لعاب، ترکیب جنس و مصالح، ترکیب طرح و نقش و ترکیب شکل و قالب از سرفصل‌های این ایده کاپ است.

معصومی خاطرنشان کرد: ایده‌ها، طرح‌ها، صنایع دستی تولیدی و الگوها و نمونه‌ها نیز قالب‌های ارائه و مشارکت در ایده کاپ «طراحی نمادها (المان) شهری با استفاده از صنایع دستی ترکیبی خلاق» هستند.

وی در مورد جوایز این مسابقه نیز گفت: برای نفر اول ۱۵ میلیون تومان، نفر دوم ۱۰ میلیون تومان، نفر سوم ۵ میلیون تومان و جایزه ویژه ۴۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره خلاقیت و نوآوری شهرداری اصفهان مهلت ارسال آثار تا ۱۵ آذر اعلام و خاطرنشان کرد: سامانه الکترونیکی ثبت ایده‌ها به نشانی Www.idea.isfahan.ir آماده دریافت طرح‌ها و ایده‌های شهروندان و هنرمندان است.

کد خبر 5643567

منبع: مهر

کلیدواژه: صنایع دستی خلاقیت اصفهان ایده پردازی بوشهر بسیج جام جهانی 2022 قطر هفته بسیج کرمانشاه تیم ملی فوتبال ایران گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل عکس استانها همدان بیرجند ویروس کرونا ایلام میلیون تومان ایده کاپ ایده ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی گلستان

مریم حاجی‌ابراهیمی گفت: در راستای افزایش سطح کمی و کیفی بازارچه‌های موقت در موزه‌های استان، ابتدای هفته نشستی با حضور مرتضی حسینقلی‌زاده معاون میراث‌فرهنگی استان، غلامرضا حمیدی مسئول امور موزه‌های استان، حمید عمرانی رکاوندی مدیر پایگاه ملی دیوار بزرگ گرگان، جعفر خاندوزی مسئول موزه صنایع‌دستی استان، کارشناسان صنایع‌دستی و فعالان و متقاضیان برگزاری بازارچه، در دفتر معاونت صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان گلستان افزود: هدف از برگزاری این جلسه و اجرای مصوبات آن، حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی و سوغات استان، توسعه، ترویج و آموزش‌های صنایع‌دستی است.

او  گفت: در این جلسه با توجه به شرایط و پتانسیل‌های موجود در خصوص زمان و چگونگی برگزاری بازارچه صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی گلستان تصمیم‌گیری شد و مقرر شد، بازارچه هفتگی صنایع‌دستی و سوغات در روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه هر هفته از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ در محل خانه تاریخی امیر لطیفی برگزار شود.

حاجی‌ابراهیمی با اشاره به برگزاری بازارچه‌های موقت صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی استان واقع در خانه تاریخی امیر لطیفی در نیمه دوم سال گذشته، افزود: این فضا بسیار مورد استقبال صنعتگران صنایع‌دستی، تولیدکنندگان سوغات بومی و بازدیدکنندگان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • بزرگترین گردهمایی صنایع خلاق ایران در رویداد مانوین
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق
  • راهیابی ۱۰ ایده و طرح صنایع پایین‌دستی مس سرچشمه به مرحله سرمایه‌گذاری
  • اوستون اورونوف در گفتگو با طرفداری؛ بازیکن کامل؟ ترکیبی از مسی و رونالدو!
  • برپایی بازارچه هفتگی صنایع‌دستی و سوغات در موزه صنایع‌دستی گلستان
  • برگزاری فراخوان ایده‌های برتر، طرح‌های ابتکاری و پیشنهاد‌های خلاقانه در مازندران
  • انتصاب مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است