Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@16:09:05 GMT

سرانه آرد نانوایی های بجنورد افزوده شد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۰۳۰۵۴

سرانه آرد نانوایی های بجنورد افزوده شد

ایسنا/خراسان شمالی فرماندار بجنورد از افزایش سرانه آرد در نانوایی های این شهر خبر داد.

محمد باقر باقرپور در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تشکیل صف های طولانی نان در برخی از نقاط این شهر، اظهار کرد: ۱۳۰ کیلوگرم آرد را روزانه در میان ۵۵ نانوایی در سطح شهرستان بجنورد اضافه کردیم تا بتوانیم تا حدودی صف های طولانی تشکیل شده را بشکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: از سوی دیگر با بررسی های صورت گرفته به تناسب منطقه ای، شهر را به ۲۲ منطقه تقسیم کردیم و قرار بر این شد تا اصلاحاتی در نانوایی های موجود در این مناطق بر اساس جمعیت و میزان مصرف نان ها صورت گیرد.

باقرپور افزود: طبق بررسی های صورت گرفته، نانوایی های موجود در ۵ منطقه خلوت هستند و آرد بیشتری نیز دریافت می کنند.

به گفته وی در ۱۵ منطقه نیز تعداد نانوایی ها کم است اما تعداد جمعیت زیاد و در نتیجه نمی توان به تناسب جمعیت به آن ها پاسخ داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۲ منطقه بحرانی نیز در بجنورد وجود دارد؛ بطوریکه تعداد نانوایی های موجود در این مناطق بسیار کم و صف های تشکیل شده طولانی است.

وی ادامه داد: این دو منطقه بحرانی در هسته مرکزی شهر قرار دارند و از آنجاییکه کرایه مغازه ها برای اجاره بسیار بالا است، کمتر کسی تمایل دارد تا نانوایی در این مناطق راه اندازی کند.

فرماندار بجنورد تصریح کرد: برای اینکه مشکل صف های طولانی تشکیل شده را حل کنیمب، تصمیم بر این شد تا تعدادی از نانوایی هایی که در مناطق خلوت تر و تعداد آن ها نیز زیادتر است را به مناطقی که تعداد نانوایی های آن ها کمتر و صف های تشکیل شده شلوغ تر هستند، جابجا کنیم.

وی تاکید کرد: مناطق کم برخوردار شهر بجنورد از لحاظ تعداد نانوایی ها و صف تشکیل شده هیچ مشکلی ندارند.

باقرپور تصریح کرد: از سوی دیگر به نانوایی ها اعلام شده فقط مجاز هستند تا سقف ۱۲ قرص نان را به هر مشتری عرضه کنند و بیشتر از آن تخلف است.

در خراسان شمالی یک هزار و ۳۰۹ نانوایی وجود دارد و میزان مصرف آرد در این استان ۸ هزار و ۳۹۲ تن در ماه است که هزینه یارانه آن ۱۲۰ میلیارد تومان می شود.

از سوی دیگر میزان سرانه آرد در این استان به ازای هر نفر ۹.۷ کیلوگرم است و خراسان شمالی جزو ۱۰ استان با بالاترین مصرف نان در کشور به حساب می آید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بجنورد آرد نانوايي صف نانوایی خراسان شمالی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قیمت طلا تعطیلی مدارس تيم ملی فوتبال ايران تعداد نانوایی ها تشکیل شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف

پس از انتشار ویدئویی از برداشت شن و ماسه در بستر رودخانه منطقه باغ شاه جنگل توسکستان و آسیب به درختان این منطقه، دادستان مرکز استان شامگاه دیروز برای بررسی به این منطقه رفت و مدیران چند دستگاه مرتبط نیز برای ارائه توضیحات به این محل فرا خوانده شدند.

محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گفت: دیشب پس از بررسی و شنیدن نظر کارشناسان دستور توقف عملیات برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه در عمق جنگل‌های هیرکانی در منطقه باغ شاه توسکستان صادر و بلافاصله همه ماشین آلات برداشت از منطقه خارج و ورودی جاده منتهی به این منطقه با خاک مسدود شد.

محمود اسپانلو گفت: برای همه مدیرانی که با صدور مجوز بستر را برای برداشت شن و ماسه و تخریب این جنگل فراهم کردند، پرونده تشکیل شد.

دادستان مرکز استان همچنین در ادامه این بازدید به منطقه معروف به باغ سرهنگ توسکستان رفت و دستور داد تمام ویلا‌های ساخته شده در این منطقه که بدون مجوز تغییر کاربری و ساخت و ساز شده است، در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی تخریب شود.

اسپانلو گفت: همه مدیران مرتبط هم که با نظارت نکردن ِ خود، سبب شدند طی یکسال این منطقه به شهرک تبدیل شود به جهت ترک فعل تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

جنگل توسکستان گرگان بخشی از محدوده جنگل‌های هیرکانی است که به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • لزوم تکمیل دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز+فیلم
  • دیوار ساحلی منطقه جوادیه بجنورد تا پائیز تکمیل شود
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • سيگار هاي قاچاق ميلياردي در بجنورد
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • کشف ۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد
  • ۳۷ هزار نخ سیگار قاچاق در بجنورد کشف شد