Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی جویبار از شناسنامه دار شدن 145 هکتار باغ مرکبات این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادرشهرستان جویبار: محمدمهدی عباس زاده از شناسنامه دار شدن 145 هکتار باغ مرکبات شهرستان جویبار خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار تصریح کرد: برای شفافیت در اطلاعات و آمار تولید محصولات باغبانی و رصد از مزرعه تا سفره مردم تاکنون 145 هکتار از باغات مرکبات این شهرستان شناسنامه دار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کد سلامت محصولات کشاورزی تمام فرایندهای تولید از زمان تولید و محل تولید و نیز انواع کود و سمومی و فرآیند هایی که بر روی محصولات کشاورزی صورت گرفته را در خود جای خواهد داد، افزود: با نصب کد "کیوآر" بر روی محصولات، دست‌های دلالان حذف می‌شود و این امر اقدامی مناسب در جهت حمایت از کشاورزان و باغداران است.

عباس زاده تصریح کرد: به منظور ارتقاء سلامت محصولات باغی تاکنون برای 20 هکتار از باغان مرکبات  این شهرستان کد "کیوآر" صادر شد که در معرفی و برندسازی محصولات باغی تولیدی این شهرستان و هر محصول دیگر زراعی بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی گفت: در این فرآیند طراحی شده، تمامی مراحل ثبت و صدور شناسنامه واحدها در سامانه تحت وب بهره‌ برداران نظام صنفی کشاورزی موسوم به «سَبَک» صورت می‌گیرد که با کد دسترسی طراحی شده در این سامانه برای مراکز تولید محصولات باغبانی، امکان پایش مبادی تولید و استاندارد سازی محصولات برای صادرات و حتی تنظیم بازار داخلی ایجاد خواهد شد.

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شناسنامه دار شدن 145 هکتار باغ مرکبات جویبار شناسنامه دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۳۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 

به گزارش جام جم آنلاین همدان، امیر لاهوتیان با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۰۰ میلیمتر بارندگی در استان ثبت شده است اظهار کرد: این میزان بارندگی ۸ درصد نسبت به سال گذشته و حدود ۴۰ درصد نسبت به میانگین بلندمدت افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان جزو معدود استان‌های کشور است که از لحاظ بارندگی از وضعیت قرمز به وضعیت سبز تبدیل شده است افزود: خوشبختانه با تداوم بارندگی‌ها وضعیت سبز محصولات در اراضی استان مطلوب ارزیابی می‌شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه یادآور شد: مبارزه با آفات و بیماری‌ها همچنین علف‌های هرز غلات مجدانه در دستور کار است به نحوی که طی فروردين ماه سال جاری، ۱۴۰ هزار هکتار مبارزه‌ با سن مادر در اراضی گندم و جو آبی و دیم انجام شده و روزانه با تداوم عملیات سمپاشی در حال افزایش است.

وی با تاکید بر اینکه در سطح اراضی دیم و آبی در هر ۱۰ شهرستان با همکاری کشاورزان و تولیدکنندگان مشغول مبارزه علیه آفات و بیماری‌ها هستیم گفت: در اثر کاهش دمای هوا و برودت منفی یک تا منفی سه درجه سانتيگرادی از ۲۲ تا ۲۵ فروردین ماه دچار خسارت سرمازدگی شدیم.

لاهوتیان با بیان اینکه بیشترین خسارت در سطح باغات و در حوزه درختان میوه از جمله آلو، هلو، شلیل، بادام آبی و دیم، زردآلو و گردو ایجاد شده است تصریح کرد: یک هزار و ۳۹۴ هکتار از سطح باغات استان دچار خسارت سرمازدگی شدند.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ تن عملکرد محصولات باغی استان ناشی از خسارت سرمازدگی کاهش یافته است گفت: ارزش ریالی خسارت سرمازدگی باغات ۸۷۵ میلیارد ریال، برآورد شده است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ملایر با سطح ۷۶۵ هکتار بیشترین میزان خسارت و شهرستان فامنین با سطح ۶۸ هکتار کمترین میزان خسارت در استان را داشتند ادامه داد: هفت شهرستان استان دچار خسارت سرمازدگی شدند به طوری که ۲۵۲ هکتار در همدان، ۱۳۰ هکتار در تویسرکان، ۱۵۴ هکتار در کبودراهنگ، ۱۳۵ هکتار در رزن و ۱۴۲ هکتار در درگزین خسارت محصولات باغی بوده است.

دیگر خبرها

  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به محصولات کشاورزی استان همدان
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • لزوم شناسنامه‌دار کردن محصولات باغی برای توسعه صادرات
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • تداخلات چهار پلاک ثبتی در اراضی کشاورزی قم رفع شد
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • شناسه‌دار شدن محصولات و مزارع شیلاتی