Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@19:37:08 GMT

یادواره حر انقلاب اسلامی در اراک برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۰۴۰۵۰

یادواره حر انقلاب اسلامی در اراک برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید عباس حسینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن سالگرد شهادت حر انقلاب اسلامی شهید شاهرخ ضرغام اولین یادواره این شهید در زندان مرکزی اراک برگزار می شود

وی گفت:گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به عنوان بهترین الگو برای جامعه سبب شد تا جهادگران قرارگاه جهادی شهید لاجوردی یادبود شهید ضرغام را برای اولین بار در زندان برگرار نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند جهاد تبیین هستیم و دشمن تلاش می کند با جنگ شناختی و ترکیبی جامعه اسلامی را تحت تاثیر آماج حملات خود قرار دهد لذا بایستی به بهترین شکل سیره و روش زندگی شهدا را به جامعه انتقال داد.

حسینی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از برنامه های محوری قرارگاه جهادی شهید لاجوردی در استان مرکزی بوده است افزود: تمامی برنامه های اجرا شده در سطح زندان با تاسی از فرهنگ و سیره شهدا  بوده و اخیرا برنامه ای تحت عنوان جام ورزشی شهید زین الدین برگزار شد که مورد استقبال زندانیان قرار گرفت.

 

 

دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی گفت: تمام تلاش جهادگران قرارگاه جهادی در استان ارائه خدمت به زندانیان با هدف بازگشت به آغوش جامعه و احیاء یک زندگی سالم در جامعه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در سطح زندان،اهدا بسته های معیشتی به مناسبت های مختلف ویژه خانواده زندانیان،تهیه جهیزیه،مرمت منازل زندانیان،راه اندازی کارگاه های اشتغال زایی برای خانواده های زندانیان و همچنین ایجاد بازار فروش محصولات از جمله اقدامات قرارگاه در سطح زندان های استان بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرارگاه جهادی شهید لاجوردی شهید شاهرخ ضرغام شاهرخ ضرغام قرارگاه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۴۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران در این یادواره که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد با بیان اینکهشهدای هنرمند و رسانه نقش بی بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند گفت: فعالان رسانه اتفاقات دوران جنگ تحمیلی را روایت کردند و به همین دلیل است که هم اکنون ما می توانیم آنها را مرور می‌کنیم. اصغر امیرنیا افزود: نقش عالی رسانه در تبیین و اطلاع رسانی وقایع مختلف بخصوص دوران دفاع مقدس موثر کاملا مشهود است و شهدای فرهنگ، هنر و رسانه علاوه بر نقش حسین گونه، نقش زینبی را هم ایفا کردند. مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: اگر شهدای فرهنگ هنر و رسانه نبودند بسیاری از اتفاقات جنگ تحریف می‌شد و این شهدا بسیار مظلوم بودند چراکه باید دو نقش را ایفا می‌کردند. امین درخشان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این یادواره گفت: اگر در عرصه ایثار و شهادت حرف برای گفتن داریم بخش عمده آن به واسطه تلاش‌های فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای است. درخشان با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این راستا ۲۵۰۰ برنامه فرهنگی و هنری در رشته‌های مختلف از جمله ۳۰ فیلم و مستند، ۲۰ سرود و ۱۰ قطعه موسیقی فاخر تولید می‌شود. در پایان این یادواره از ۲۸ خانواده شهید عرصه فرهنگ هنر و رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد. همچنین از ۱۲ هنرمند نام آور استان کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره‌های ملی و بین المللی تقدیر شد.

دیگر خبرها

  • یادواره شهدای کنسولگری دمشق و شهید حجازی در شهرستان لنده
  • برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید روحانی مازندران
  • کنگره ۴۰۰ شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود
  • هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج و تبیین راهبرد مقاومت و ایثار است
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری مراسم یادواره شهید حجازی در رومشکان + فیلم و تصاویر
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • برگزاری سومین یادواره سردار شهید سید محمد حجازی در کوهدشت
  • برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است