Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@09:41:02 GMT

ایجاد ۱۸۰۰ شغل در حوزه کارآفرینی بانوان لرستانی

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۰۴۱۲۲

ایجاد ۱۸۰۰ شغل در حوزه کارآفرینی بانوان لرستانی

سپهوند گفت: ۱۸۰۰ شغل در ۱۶ مرکز کارآفرینی در استان لرستان ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم سپهوند در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: در استان لرستان ۱۶ مرکز کارآفرینی با هدف ایجاد اشتغال برای بانوان فعالیت دارند که تاکنون هزار و ۸۰۰ شغل توسط این مراکز ایجاد شده است.

وی افزود: واحدها و کارگاه های تولیدی از جمله کشاورزی، صنایع دستی و سایر محصولاتی که توسط بانوان تولید می شود توسط همین مراکز کارآفرینی هستند که بانوان بی سرپرست، بدسرپست و یا بانوانی که دارای ایده بوده و علاقمند به اجرای کار هستند در این واحدها مشغول می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج جامعه زنان لرستان تصریح کرد: هدف اصلی از ایجاد مراکز کارآفرینی و اشتغال بانوان این است که از ظرفیت بانوان برای کمک به اقتصاد مقاومتی استفاده می شود و بانوان می توانند در این زمینه نقش خود را به خوبی انجام دهند.

سپهوند خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات در این حوزه، صدور مجوزهای لازم است که با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگی هایی صورت گرفته تا در زمینه تسهیل در صدور مجوزها و همچنین پرداخت تسهیلات همکاری نمایند.

وی بیان کرد: تلاش می شود تا پرداخت تسهیلات و صدور مجوزها هدفمند باشد و بیش از ۱۰۰ عنوان شغل مختلف در این مراکز وجود دارد که افراد طبق علاقه می توانند در رشته مورد علاقه خود مشغول به کار شوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قره حسنلو ظهر سه شنبه در نشست سازمان حفاظت محیط زیست با شورای عالی استان‌ها که به صورت وبیناری برگزار شد، به نمایندگی از پهنه‌های استان‌های سمنان، قزوین، تهران، البرز و زنجان گفت: مسائل و مشکلات ما در پهنه‌های مذکور مشابه یکدیگر هستند، بنابراین مواردی را به منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود برای جذب تسهیلات و اعتبارات مطرح می‌کنم.

وی موضوع اول را استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست برای ایجاد تصفیه خانه‌های لوکال در سطح شهرها و روستاها عنوان و مطرح کرد: با انجام این اقدام می‌توانیم بسیاری از معضلات محیط زیستی را برطرف کنیم، به ویژه در جاده چالوس و حوزه طالقان. با توجه به اینکه برخی روستاها در حوزه آبریز شهر تهران هستند و نیز محدودیت‌هایی که شورای عالی امنیت ملی ایجاد کرده، نیاز به تصفیه خانه‌های لوکال داریم.

رئیس شورای اسلامی استان البرز بیان کرد: موضوع بعدی استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست برای بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است زیرا بیش از ۷۰ درصد آلودگی شهرها به این دلیل است که عمر بسیاری از وسایل و امکانات لازم برای حمل و نقل عمومی گذشته است؛ بنابراین نیاز به نگاه ویژه به این موضوع محیط زیستی و اعطای تسهیلاتی در حوزه صندوق ملی محیط زیست احساس می‌شود.

قره حسنلو با بیان اینکه موضوع بعدی جرایم صنایع آلاینده یا مالیات سبز است که طی چند سال اخیر کمتر به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است، اظهار کرد: عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه یکی از مشکلات موجود است که غالباً پیمانکار وجود دارد اما زمین اختصاص پیدا نمی‌کند تا بتوانیم از آن برای ایجاد سایت مدیریت پسماند و بازیافت استفاده کنیم که امید است این دغدغه با همراهی شما رفع شود.

وی خطاب به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: با حضور شما در شهرک صنعتی اشتهارد در دومین سفر ریاست جمهور به استان البرز و دستورات ویژه ای که صادر شد، با همکاری دستگاه قضائی اتفاقات خوبی افتاد و سطح آلودگی کاهش یافت. خانه‌های محیط زیست گاهاً در سطح روستاها و شهرها ایجاد اما دستور داده شده که فعلاً این امر متوقف شود تا کیفی سازی صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی استان البرز با بیان اینکه انتظار می‌رود این امر در کنار ایجاد خانه‌های محیط زیست دنبال شود، عنوان کرد: ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی به ویژه برای بازنگری بسیار سختگیرانه در نظر گرفته شده است، به خصوص در استان‌های کوچک و پرتراکم که درخواست می‌شود نگاه و بازنگری ویژه ای به این موضوع انجام شود.

قره حسنلو خاطرنشان کرد: به دلیل نداشتن زمین در جاده پرتردد چالوس و عدم امکان تفکیک زباله‌ها، مشکلاتی ایجاد شده است که با توجه به اینکه منطقه محافظت شده است و مصوبه شورای عالی امنیت ملی را نیز دارد، خواهشمندیم مساعدتی شود تا زمینی برای تفکیک زباله در اختیار دهیاری‌ها قرار گیرد. همچنین امیدواریم ساختار جدید ادارات محیط زیست شهرداری‌ها نیز مورد پیگیری قرار گیرد.

کد خبر 6086755

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • ضرورت بازنگری در ضوابط استقرار مراکز دفن نخاله‌های ساختمانی
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • مراکز نوآوری و کارآفرینی دسته بندی می‌شوند
  • معرفی یکی از بانوان نخبه در فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی + فیلم
  • زنجیره ارزش فرش دستباف در کردستان ایجاد می‌شود