Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان پوستر سی‌وچهارمین دوره جشنواره تئاتر استان خوزستان با حضور هنرمندان و اصحاب رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، این جشنواره یادمان استاد فقید سعید بهروزی، کارگردان، نویسنده و منتقد شاخص استان و گزارشگر دفاع مقدس، است که آذر سال جاری در خوزستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از برگزاری این رویداد ارتقای سطح کیفی نمایش استان، حمایت از تولید آثار فاخر و ارزشمند نمایشی و کاهش آسیب‌های اجتماعی، شعار سال، ارتقای نهاد خانواده، همگرایی کلی بهره‌گیری از جریانات روز تئاتر جهان و استفاده از بسترهای فرهنگی در جهت توسعه تئاتر استان اعلام شده است.

سی‌وچهارمین دوره جشنواره تئاتر استان خوزستان از ۱۱ تا ۱۴ آذر  ۱۴۰۱ به مدت چهار روز به صورت غیرمتمرکز در شهرستان‌های اهواز، شوشتر، بهبهان، شوش، ماهشهر، بندرامام و باغمک، برگزار و اختتامیه این مراسم ۱۵ آذر در تالار آفتاب اهواز به اجرا درمی‌آید.

از مجموع ۴۱ نمایش ثبت شده در سامانه طبق فراخوان اعلام شده ۲۵ نمایش موفق شدند آثار خود را برای بازبینی حضوری از ۲۴ تا ۲۹ آبان ارایه دهند. از این تعداد بین ۱۰ تا ۱۲ اثر از هشت شهرستان از سوی انتخاب پذیرفته می‌شود.

اعضای هیات انتخاب را سید منصور ناصری، آرش ساربان و مأوا حسین‌زاده تشکیل می‌دهند و ۲ عضو هیات داوران نیز از استان‌های همجوارند و یک نفر نیز از سوی مرکز هنرهای نمایشی معرفی می‌شود.

در حین اجرای نمایش‌های برگزیده سه کارگاه آموزشی تخصصی با موضوع بازیگری، کارگردانی و نویسندگی در شهرستان‌های باغملک، شوشتر و ماهشهر برگزار می‌شود. یک کارگاه نیز در اهواز با حضور داور معرفی شده از سوی مرکز هنرهای نمایشی تشکیل خواهد شد.

همچنین در حاشیه برگزاری جشنواره نمایشگاه آثار پوستر رسول حق‌جو، گرافیست خوزستانی، برپا می‌شود و با رایزنی‌هایی که با صدا و سیمای مرکز خوزستان صورت گرفته بنا شده ۲ نمایش به عنوان تله‌تئاتر تولید و از صدا و سیمای استانی یا ملی پخش شود.

بنابر اعلام اداره کل ارشاد خوزستان، رویدادهای تئاتر و جشنواره‌های سینمایی، تجسمی و موسیقی تا پایان سال در حال برنامه‌ریزی است و پنج‌شنبه (۱۰ آذر) نیز هفتمین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در اهواز برگزار می‌شود.

در پایان این آیین پوستر سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان خوزستان رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره تئاتر رونمايي پوستر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قیمت طلا تعطیلی مدارس تيم ملی فوتبال ايران جشنواره تئاتر تئاتر استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه فردا ۳۰ فروردین‌ماه روز بناها و محوطه‌های تاریخی جهانی نام‌گذاری شده است، اظهارداشت: هدف از نام‌گذاری و گرامی داشت این روز، تشویق افراد و جوامع محلی به آگاهی افزایی درباره اهمیت میراث فرهنگی در زندگی، هویت و اجتماع آن‌ها است.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه برنامه‌های بزرگداشت این روز جهانی در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی فارس فردا در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در این برنامه نشست بین‌المللی تخصصی، قدردانی از پیشکسوتان، استادکاران، کنشگران و افراد مؤثر در تحقق مسئولیت اجتماعی و مدیران دولتی و مراسم رونمایی از سند مالکیت مجموعه هانی تخت جمشید برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: محور اصلی نشست‌های تخصصی این برنامه شامل آمادگی، واکنش و بازیابی بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بلایا و حوادث به‌ویژه بحران فرونشست در محوطه‌های باستانی استان است.

ثابت اقلیدی در رابطه با سند مالکیت تخت جمشید گفت: در راستای تثبیت و صدور اسناد مالکیت اماکن تاریخی و میراث فرهنگی استان و با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک این استان، سند مالکیت مجموعه میراث جهانی تخت جمشید به نام میراث فرهنگی صادر شده است.

وی ادامه داد: فردا هم‌زمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی نیز پنل تخصصی تزئینات آجری در بناهای تاریخی شیراز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی برگزار می‌شود.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه پنل تخصصی با همکاری انجمن صنفی مرمتگران آثار تاریخی استان فارس برگزار می‌شود، افزود: در این برنامه اساتید حوزه مرمت در قالب سخنرانی به مباحث تخصصی حوزه میراث فرهنگی شامل اصطلاحات و شناخت انواع تزئینات آجری، نحوه اجرای تزئینات آجری، دانش بومی در علم مدرن، کوره‌های آجرپزی در شیراز و اساتید سنتی آجرتراش ابزارها و نحوه انتقال هنر آجرکاری می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده نیز گردهمایی ۳۰۰ نفر همیاران دانش‌آموزی میراث فرهنگی استان با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان در مجموعه فرهنگی و تاریخی ارگ کریم‌خانی برگزار می‌شود.

وی به اجرای تورهای تخصصی بازدید از اماکن و بناهای تاریخی سراسر استان اشاره و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده شنبه هفته آینده نیز با همکاری انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس هم نقشه قدیمی بافت تاریخی شیراز رونمایی می‌شود.

کد خبر 6081056 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند» در جشنواره کلاسیک
  • نایب قهرمانی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بانوان کشور
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان تئاتر «رضوی» اعلام شد
  • جشن ۳۰ سالگی «داستان عامه‌پسند»/ بازیگران گرد آمدند
  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • سند مالکیت مجموعه جهانی «تخت جمشید» رونمایی می‌شود
  • رونمایی عجیب طالبان از یک سلاح جنگی (+عکس)
  • «هیس، هیچی نیس!» از یک اردیبهشت به آنتن می‌رسد/ رونمایی از پوستر
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است