Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@11:45:45 GMT

هوای ۴ شهر خوزستان «ناسالم» اعلام شد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۰۴۴۰۷

هوای ۴ شهر خوزستان «ناسالم» اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اهواز در ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ۹ به ۱۱۰ AQI رسید که نشان دهنده افزایش میزان آلاینده‌ها در هوا و ناسالم بودن برای گروه‌های حساس است.

این شاخص در سوسنگرد به ۱۶۴ AQI و در ماهشهر به ۱۵۸ AQI رسید که نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای همه گروه‌های سنی است و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند، ضمن اینکه سایر افراد باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاخص کیفی هوا در رامشیر ۲۱۴ AQI اعلام شده که نشان می‌دهد وضعیت هوا بسیار ناسالم است.

شاخص کیفی هوا همچنین در شهرستان‌های اندیمشک، بندر امام خمینی، حمیدیه، شوشتر، گتوند و شرکت نفت مسجدسلیمان در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین شاخص کیفی هوا در منطقه نیوساید اهواز، شهرستان‌های ایذه، بهبهان، دزفول و رامهرمز در وضعیت هوای پاک قرار دارد.

کد خبر 5643848

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوا مرکز پایش آلودگی هوا هوای ناسالم سلامت خوزستان بوشهر بسیج جام جهانی 2022 قطر هفته بسیج کرمانشاه تیم ملی فوتبال ایران گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل بیرجند عکس استانها همدان ویروس کرونا مشهد شاخص کیفی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۴۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای دو شهر خوزستان در وضعیت «قرمز»

آفتاب‌‌نیوز :

شهریار عسکری اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۰ امروز (اول اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه استانداری خوزستان در اهواز ۱۵۴ و ایستگاه سوسنگرد ۱۵۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهرها در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت هوای ماهشهر، هندیجان و خرمشهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

عسکری گفت: طبق شاخص میکرون ۲.۵ اندیمشک و مسجدسلیمان در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • هوای دو شهر خوزستان در وضعیت «قرمز»
  • ثبت آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • خرمشهر در وضعیت نارنجی آلودگی هوا
  • دو شهر خوزستان در وضعیت قرمز آلودگی هوا
  • وضعیت آلودگی هوای شهرهای خوزستان
  • اصفهان در وضعیت قابل قبول
  • هوای اصفهان در برخی مناطق ناسالم برای همه
  • زنجان رکورددار آلودگی هوا/ شاخص کیفی ۲۰ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس