Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از بوشهر، سروش حیدری سنگستانی در دیدار با اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با اشاره به گذشت یکسال از پذیرش مسئولیت به‌عنوان مسئول استانی این دانشگاه، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این مدت را ارائه داد و گفت: با روشنگری مواضع دانشگاه، نکات مبهم برطرف خواهد شد و بیش از گذشته می‌توان از توان فکری نخبگان دانشگاهی برای بهبود و پیشبرد امور بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه در یک سال گذشته تلاش کردیم تا با آینده‌نگری، ثبات بر امور حکمفرما شود، توضیح داد: در این مدت دانشگاه وارد هیچ‌گونه مسائل حاشیه‌ای نشد، ضمن اینکه به هیچ حواشی نیز دامن زده نشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر حفظ اعتدال در امور و پیرو ولایت و انقلاب بودن دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: دانشگاه تریبون حزب، گروه و یا دسته خاصی نیست و هرگز منافع، مصالح و ظرفیت‌های دانشگاه برای حمایت از فرد یا افرادی خاص صرف نشد.

حیدری سنگستانی، سنجیدن امور را با معیار حق بالاترین کارکِرد خود برشمرد و افزود: قطعاً تئوری امور در اجرا با تفاوت‌هایی همراه خواهد بود؛ اما از روز نخست پذیرش مسئولیت، فردگرایی و تسویه‌حساب‌های شخصی در برنامه‌ها و تصمیم‌گیری‌ها نقشی نداشته است.

وی، برخی از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر را چنین برشمرد: عدم بهینه‌سازی و توانمندسازی نیروی انسانی، فرسوده بودن زیرساخت‌ها، تورم و افزایش هزینه‌ها، کرونا، انتقال فکری اعضای هیئت علمی به‌عنوان پیشران دانشگاه به سمت تولید دانش‌بنیان، گذر از آموزش صرف و ورود به مسئله‌محوری، اشتغالزایی و کارآفرینی، کاهش وابستگی به شهریه و پیشبرد اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی که در یک سال اخیر صورت گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با برشمردن برخی اقدامات در راستای کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای اظهار کرد: تاکنون دو کارگاه تولیدی لامپ و بسته‌بندی خرما در مجتمع بزرگ عالیشهر واحد بوشهر استقرار یافته و در حال فعالیت است که با پایان روند اخذ مجوز و رسیدن به تولید کافی، درآمد قابل ملاحظه‌ای نصیب دانشگاه خواهد شد.

حیدری سنگستانی با تأکید بر اینکه برنامه‌های متنوع و اثرگذاری برای ورود جدی به مبحث اشتغالزایی و اقتصاد دانش‌بنیان پی‌ریزی شده و در حال اجراست، ادامه داد: تاکنون ۱۸ کارگروه تخصصی متشکل از دانشجویان، استادان، کارکنان به‌عنوان ارکان دانشگاه و فعالان صنعت و جامعه یعنی نخبگان اقتصادی، نمایندگان صنایع، کسب‌وکارهای کوچک، اصناف، ایده‌پردازان و افراد خلّاق در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ایجاد شده که فعالیت‌ها، اهداف و فرآیندهای دانشگاه بر مبنای خروجی این کارگروه‌ها شکل گرفته و تنها با ورود حداقل ۶۰ درصد اعضای هیئت علمی به فعالیت‌های اجرایی، برنامه‌های دانشگاه با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

وی متذکر شد: مبالغ مالی موجود در حساب دانشگاه، بیت‌المال و امانت است و وظیفه صیانت و هزینه‌کرد این مبالغ برعهده تک‌تک ماست و باید در قبال هزینه‌کردها پاسخگو باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر از ایجاد درمانگاه پزشکی، روانشناسی و داروخانه خبر داد و اظهار کرد: جایابی این مهم انجام، تجهیزات خریداری و مجوزهای اولیه نیز اخذ شده و این مهم در راستای مسئولیت‌های اجتماعی دانشگاه و نیاز رشته‌های تحصیلی در حال انجام است.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با تأکید بر حفظ شأن دانشگاه، استادان، همکاران، و دانشجویان، دانشگاه را مکانی برای انجام گفتمان‌های علمی و تخصصی دانست و تبیین کرد: بیش از هر زمان دیگر نیازمند شبکه‌ای از مشاوران برای اخذ راهنمایی همکاران و تبیین دستاوردها و برنامه‌ها در دانشگاه هستیم.

انتهای پیام /

حمید انصاری کد خبر: 1161843 برچسب‌ها شهر بوشهر

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شهر بوشهر دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر برنامه ها فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت مرکزهای هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است

محمد اسلامی روز دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: نظام دفاعی و امنیتی کشور هر گونه تعرض به مرکزهای یاد شده را در نطفه خفه خواهد کرد و با این تسلط و اقتدار حاکم بر کشور در سایه نیروهای مسلح، حفاظت و امنیت هسته‌ای در کمال اقتدار و اعتبار به لحاظ امنیتی برقرار است و هیچ نکته‌ای وجود ندارد.

وی در ارتباط با آخرین وضعیت طرح‌های توسعه‌ای نیروگاه اتمی بوشهر نیز بیان کرد: از سال ۹۵ که عملیات اجرایی ۲ واحد جدید نیروگاه اتمی آغاز شد به دلایل گوناگونی فعالیت‌ها شکل نگرفته بود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است.

اسلامی ادامه داد: در این طرح ابتدا ۲۵۰ نفر در چند جبهه محدود فعالیت داشتند اما امروز تمامی جبهه‌‍‌های واحدهای ۲ و سه نیروگاه اتمی بوشهر فعال شده و بیش از سه هزار نفر در حال کار و فعالیت هستند.

وی گفت: این شمار نیروی کار در واحدهای یاد شده تا پیش از پایان سال از پنج هزار نفر عبور خواهد کرد.

اسلامی تاکید کرد: با این روند فعالیت‌ها تلاش می‎شود تاخیر مجدد در روند طرح‌های ۲ و سه رخ ندهد واکنون برنامه عمرانی طرح براساس برنامه زمانبندی در حال اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • خاطر جمعی اسلامی از امنیت مراکز هسته‌ای کشور
  • امنیت مرکزهای هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز
  • بحث عفاف و حجاب باید در اولویت فعالیت‌های دانشگاه باشد
  • تخلفات کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی شامل چه مواردی است؟
  • انتصاب مدیر راهبردی توسعه منطقه ویژه علم و فناوری خلیج‌فارس
  • همکاری دانشجویان در برگزاری انتخابات نمادی از مشارکت اجتماعی فعال نسل جوان