Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@07:18:42 GMT

اگر بخشی از وام بلوکه شد، چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۰۴۷۵۱

اگر بخشی از وام بلوکه شد، چه کنیم؟

با وجود اینکه بانک مرکزی مجددا بر ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از وام در شبکه بانکی تاکید کرده است، برخی بانک‌ها این کار را انجام داده‌ و می دهند که به گفته مسئولان بانکی، اگر درصدی از مبلغ وام‌گیرنده در سال‌های قبل بلوکه شده باشد، می‌توان شکایت کرد و مبلغ بلوکه شده را پس گرفت؛ در غیر اینصورت با بانک متخلف برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، بر اساس جدیدترین بخشنامه بانک مرکزی، بلوکه کردن بخشی از وام ممنوع است. البته پیش از این نیز، این موضوع در شبکه بانکی ممنوع بوده است.

علیرغم این ممنوعیت، مشاهدات میدانی از برخی بانک‌ها و گزارش وام گیرندگان حاکی از آن است که برخی بانک‌ها همچنان با عناوین دیگر چون "ضمانت ریالی" بخشی از وام یا سپرده متقاضیان را بلوکه می‌کنند و پیش از این هم مبلغی از وام متقاضیان نزد بانک بلوکه شده است.

در این بین برای مشتریانی که قبلا وام گرفته و بخشی از مبلغ وام شان نزد بانک بلوکه مانده، سوال ایجاد شده که بر اساس بخشنامه بانک مرکزی می توانند مبلغ بلوکه شده را از بانک مربوطه پس بگیرند یا خیر؟

در واکنش به این موضوع، بانک مرکزی اعلام کرد که اگر بانکی اعطای تسهیلات به فرد را مشروط به بلوکه کردن بخشی از مبلغ تسهیلات کند، از سال‌های گذشته ممنوع بوده و همچنان هم ممنوع است.

بدین معنا که این بخشنامه مربوط به زمان فعلی نیست و پیش از این هم قابلیت اجرا داشته و این اقدام ممنوع بوده است.

همچنین طبق توضیحات علیرضا قیطاسی - دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی - به ایسنا، مواردی که در سال‌های قبل بوده و برخی بانک‌ها بخشی از مبلغ وام پرداختی را مسدود کرده‌اند، نیز مشمول ممنوعیت است و مشتریان در این زمینه می‌توانند به واحد رسیدگی به شکایات بانک مراجعه و مبلغ بلوکه شده را دریافت کنند، زیرا این موضوع در شبکه بانکی ممنوع است.

قیطاسی تاکید کرد که اگر این مبلغ بلوکه شده از وام پس داده نشود و بخشی از مبلغ وام مسدود شده باشد، حتما با بانک مربوطه برخورد می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جام جهانی قطر آلودگی هوا تیم ملی فوتبال ایران حماسه ملبورن روز پرستار بلوکه کردن بخشی از وام وام بانک مرکزی جام جهانی قطر آلودگی هوا تیم ملی فوتبال ایران حماسه ملبورن روز پرستار مبلغ بلوکه شده برخی بانک ها بخشی از مبلغ مبلغ وام بخشی از وام بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۴۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، این بانک که در زمره بانک‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات به آحاد ملت است، در سال ۱۴۰۲ به ۶۶ هزار و ۴۶۱ پرونده به مبلغ ۱۳۷ هزار و ۳۳۳ میلیارد و ۱۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج با کارمزد ۴ درصد پرداخت کرده است.

این در حالی است که در حوزه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، بانک سپه در مدت اشاره شده ۲۸ هزار و ۱۱۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال برای ۴۴ هزار و ۳۶۳ فقره پرونده اختصاص داده است.

بانک سپه همچنین مبلغ ۶۴ هزار و ۴۷۹ میلیارد و ۵۰۱ میلیون ریال جمعاً بابت ۵۰ هزار و ۹۱۸ فقره تسهیلات اشتغالزائی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، استانداری‌ها، اشتغال زندانیان و بنیاد برکت مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۲ و ماقبل پرداخت کرده است.

این بانک همچنین به تعداد ۶ هزار و ۷۴۰ فقره تسهیلات ودیعه مسکن به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به مبلغ ۳ هزار و ۶۳۳ میلیارد و ۸۹۱ میلیون ریال مجموعاً از محل سهمیه ابلاغی قانون بودجه سال‌های ۱۴۰۲ و ماقبل پرداخت کرده است.

بانک سپه در مدت مذکور مبلغ ۳۹ هزار و ۴۶۹ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال به ۲۵ هزار و ۱۵۰ فقره پرونده تسهیلاتی در راستای قانون جهش تولید مسکن پرداخت کرده است.

کد خبر 6079600

دیگر خبرها

  • بانک‌هایی که بیشترین سود سپرده را می‌دهند
  • سقف تراکنش بانکی برای سال جدید تغییر کرد
  • افزایش ۲۴٫۷ درصدی تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در سال ۱۴۰۲
  • سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات
  • اطلاعیه مهم بانک مرکزی/ سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات
  • پرداخت ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • پرداخت بیش از ۲۸۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی توسط بانک سپه
  • جذب ۵۵۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مکانیزاسیون در استان قزوین
  • نرخ بهره بین بانکی در سال جدید کاهش یافت
  • ۵۶ میلیارد وام مکانیزاسیون کشاورزی در قزوین جذب شد