Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@23:51:04 GMT

مطالعه ۳۱۰ کیلومتر راهسازی استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۰۵۰۸۸

مطالعه ۳۱۰ کیلومتر راهسازی استان اصفهان

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در حال حاضر این اداره کل در سطح استان ۳۰ قرارداد مشاوره منعقد کرده است که ۱۲ مورد آن صرفاً مطالعه راهها بوده و براین اساس ۳۱۰ کیلومتر راه در دست مطالعه است.

به گزارش تین نیوز ، بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: این اداره کل هرساله براساس عملکرد سالانه، احداث راه در سال پیش‌رو را پیش‌بینی میکند و مطابق با پیش‌بینی صورت گرفته صفر تا صد ساخت آن محورها را در دستور کار قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه پروژه‌های احداث راه با مشکلاتی از جمله منابع مالی مواجه است، اذعان داشت: با توجه به برآوردها هم اکنون ساخت یک کیلومتر بزرگراه به صورت چهار خطه با عرض هفت متر و ۴۰ سانتیمتر آسفالت، حدود ۶.۵ تا ۷ میلیارد تومان بسته به موقعیت مکانی آن در سطح استان هزینه دارد.  

شاهسوندی با بیان اینکه معمولا فرآیند راهسازی از مطالعات آن آغاز می‌شود عنوان کرد: براساس فراخوانِ این اداره‌کل، انتخاب مهندس مشاور مجرب از میان مهندسان مشاوری که ارزیابی‌های فنی و کیفی آن‌ها صورت گرفته و در فرآیند مناقصه شرکت کردند انجام و کار مطالعات آغاز می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه در مطالعات راهسازی پارامترهای اقتصادی، خدمات‌دهی، محل عبور، الزامات زیست‌محیطی و پدافند غیر عامل در نظر گرفته می‌شود گفت: در حال حاضر این اداره‌کل  در سطح استان ۳۰ قرارداد مشاوره منعقد کرده است که ۱۲ مورد آن صرفاً مطالعه راه‌ها بوده و بر این اساس ۳۱۰ کیلومتر راه در دست مطالعه است.  

شاهسوندی خاطرنشان کرد: پس از اتمام مطالعات یک پروژه، بررسی‌های لازم توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان انجام می‌شود و در صورت تصویب طرح، اعتبارات و اخذ مجوز ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه پیگیری می شود و نهایتاً فرآیند انتخاب پیمانکار و عملیات اجرایی محور آغاز می‌شود.  

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: راه و شهرسازی استان تین نیوز راه و شهرسازی منابع مالی بزرگراه مناقصه سازمان برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه مناقصه اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان راهسازی اصفهان اداره کل راه و شهرسازی استان استان اصفهان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۵۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان

ایوب کرد اظهار کرد: در سال گذشته ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در حوزه زیر پوشش این اداره کل ساخته شده که از این میزان ۷۰ کیلومتر آن به صورت امانی و به وسیله ماشین آلات راهداری این اداره کل انجام شده که موجب صرفه جویی یک هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تکمیل و ساخت راه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در اولویت این اداره کل قرار دارد تصریح کرد: تکمیل و ساخت این میزان راه روستایی در استان، نقش بسزایی در محرومیت زدایی و تسهیل ارتباط جمعیت ساکن روستا با مراکز بخش و شهرستان‌ها ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: امسال نیز ساخت راه‌های روستایی در دستورکار این اداره‌کل قرار دارد تا بخشی از عقب ماندگی استان در حوزه راه‌های روستایی نسبت به شاخص کشوری جبران شود.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • رشد ۷۸ درصدی ساخت راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • توسعه فناوری های قیر و آسفالت، گامی نو در صنعت راهسازی کشور
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • افزوده شدن ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی به محور‌های ارتباطی استان همدان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان بیرجند