Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:31:05 GMT

۱۷۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۰۵۵۵۳

۱۷۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد

ایسنا/بوشهر قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در هشت ماه نخست امسال هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شده است که استان بوشهر رتبه اول را دارد.

مصطفی خاکسار قهرودی چهارشنبه ۹ آذر  در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان بوشهر گفت: هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان جذب زکات که تا کنون به‌صورت نقد و غیرنقد در کشور جمع‌آوری شده است نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جذب این میزان زکات در این مدت، تاکنون بیش از تکلیف پیش‌بینی‌شده زکات است، اضافه کرد: امروز اگر دشمن بازی سوخته‌ای را به اسم حداقل‌های دینی مطرح می‌کند می‌خواهد جامعیت دینی و باور مردم را نسبت به مسائل دینی کم‌رنگ کند.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان این‌که همه مبلغ زکات جمع‌آوری شده در راستای خدمت، کمک و رفع نیاز مردم هزینه می‌شود، افزود: ۸۰ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده، هزینه محرومان و مابقی آن نیز در امور زیربنایی و عام‌المنفعه مناطق محروم صرف می‌شود.

خاکسار قهرودی با اشاره به ضرورت تأکید جایگاه، نقش زکات و اعتقادی که نسبت به این موضوع در جامعه اسلامی باید وجود داشته باشد، گفت: جمع‌آوری این میزان زکات بیانگر ترویج خوب فرهنگ این فریضه دینی در کشور است.

به گفته وی، نحوه مصرف زکات نیز باید در جامعه اسلامی به گوش مردم رسانده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استان بوشهر جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قیمت طلا تعطیلی مدارس تيم ملی فوتبال ايران جمع آوری شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۵۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶۰۰۰ مترمربع از معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد آسفالت شد

شهردار شهرکرد گفت: طی چند روز گذشته ۱۷۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت توزیع و ۱۶۰۰۰ مترمربع از این معابر به‌صورت کامل آسفالت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، محمدحسین واحدیان در بازدید از روند آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد اظهار کرد: طی چند روز گذشته ۱۷۰۰ تن آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت توزیع و ۱۶۰۰۰ مترمربع از این معابر به‌صورت کامل آسفالت شد.

وی افزود: ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تولید ۱۷۰۰ تن آسفالت هزینه شده است.

شهردار شهرکرد بیان کرد: عملیات آسفالت‌ریزی در معابر آرامستان با استفاده از ۲۵۰۰ تن آسفالت طی ۱۰ روز آینده انجام خواهد شد.

واحدیان ادامه داد: در تلاش هستیم که اجرای طرح نهضت آسفالت در تمام سطح شهر را ادامه دهیم لذا می‌طلبد شهروندان محترم مدیریت شهری را همراهی کنند تا آسفالت کوچه و محله مورد نظرشان طبق برنامه زمانبندی انجام شود.

کد خبر 746960

دیگر خبرها

  • حماسه قرآنی روستای چارک گویای ایمان استوار مردم استان بوشهر است
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • ضرب الاجل یک هفته‌ای فرماندار میاندآب برای جمع آوری سد معبر
  • مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت منصوب شد
  • ۱۶۰۰۰ مترمربع از معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد آسفالت شد