Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@08:28:15 GMT

ايکس ري گمرک شلمچه فعال نيست

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۰۵۷۱۷

برگزاری آریا-رئیس اتاق اهواز گفت: سه سال قبل دستگاه ایکس ری در گمرک شلمچه افتتاح شده، اما این دستگاه همچنان بدون استفاده در مرز قرار دارد. با راه اندازی دوباره این دستگاه میتوان روند بازرسی کامیون‌ها را در این مرز تسریع کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: استان خوزستان به دلیل هم جواری با عراق ظرفیت بالایی برای تجارت دارد و دو مرز شلمچه و چذابه از مهمترین معابر ورودی و خروجی کالا و تردد مسافر این استان به عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عموری با اشاره به اهمیت دو مرز شلمچه و چذابه افزود: حدود 15 سال پیش مرز‌های شلمچه و چذابه شروع به فعالیت کرده، اما این دو مرز همچنان دارای مشکلاتی است که با رفع موانع و مشکلات میتوان روند تجارت با عراق را افزایش داد.
وی در ادامه بیان کرد: در چند سال اخیر تداخل وظایف سازمان‌های مختلف یکی از اصلی‌ترین مشکلات در مرز شلمچه و چذابه است که با مدیریت یکپارچه و واحد میتوان به تسریع روند تجارت در این مرز‌ها کمک کرد.
رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: بازرسی کامیون‌ها در مرز شلمچه را نیروی انسانی انجام می‌دهند که با وجود شرایط آب و هوایی استان خوزستان و تردد زیاد کامیون‌ها در این مرز روند بازرسی طولانی است. سه سال قبل دستگاه ایکس ری در گمرک شلمچه افتتاح شده، اما این دستگاه همچنان بدون استفاده در مرز قرار دارد. با راه اندازی دوباره این دستگاه میتوان روند بازرسی کامیون‌ها در این مرز افزایش یابد.
وی با اشاره به اهمیت تقویت تجارت با عراق بیان کرد: با افزایش جلسات منظم بخش خصوصی با تجار و بازرگانان کشورمان و عراق می‌توان مشکلات آنان را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم راهکار‌های مناسبی برای رفع مشکلات ارائه دهیم.
عموری در پایان با اشاره به مشکل ویزای بازرگانان ایرانی اظهار کرد: در حال حاضر ویزای ورود به عراق برای مسافران برداشته شده، اما تجار و بازرگانان نیاز به ویزا دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: گمرک شلمچه و چذابه کامیون ها مرز شلمچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۵۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، سردار رضا بنی اسدی فر در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یک دستگاه کامیون تریلر از یکی از کشور‌های همسایه غربی به منظور ترانزیت کالا از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقصد کشوری دیگر وارد گمرک مرزی بازرگان شد. کالا‌های خودروی مذکور توسط یکی از شرکت‌های داخلی به عنوان کود شیمیایی به گمرک اظهار کالا شده بود.

وی با اشاره به انجام بررسی ماموران از بار این کامیون گفت: در بررسی‌های اسنادی این محموله که وزنی معادل ۲۲ تن و ۱۰۴ کیلوگرم داشت مشخص شد که کود شیمیایی از نوع نیترات پتاسیم و با مارک HAIFA محصول و ساخت رژیم صهیونستی است.

بنی‌اسدی‌فر با تاکید بر اینکه در تعاقب با بررسی اسناد و تطبیق آن با قوانین و به استناد آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون مقررات صادرات و واردات، هرگونه معامله تجاری با رژیم اشغالگر قدس ممنوع است، اظهارکرد: ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی این محموله را قاچاق تلقی کرده و با هماهنگی انجام گرفته با مرجع قضائی خودرو و کالا توقیف و برای سیر مراحل قانونی پرونده قضائی تشکیل شد.

دیگر خبرها

  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات
  • روند عادی تردد کامیون ها در آستارا
  • ◄ گرانی خدمات دولتی برای رانندگان کامیون؛ گمرک هم هزینه ایکس ری را افزایش داد
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت
  • تصاویری از تردد عادی کامیون ها در گمرک مرزی آستارا
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت + فیلم
  • (ویدئو) معطلی کامیون‌ها در گمرک آستارا
  • صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا (فیلم)
  • تصاویری از صف طولانی کامیون‌ها در گمرک آستارا |‌ ویدئو