Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها شعار بعضی‌ها زن، زندگی، آزادی شده است؛ شعاری که جمهوری اسلامی ایران نه در شعار بلکه در عمل آن را اجرا کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایران اکونومیست، ابوالفضل ابوترابی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود، گفت: این روزها شعار بعضی‌ها زن، زندگی، آزادی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعاری که جمهوری اسلامی ایران نه در شعار بلکه در عمل آن را اجرا کرد. طبق آمار بین‌المللی قبل از انقلاب شکوهمند کشورمان میزان سواد زنان کشور ۵۴ درصد بوده و درحال حاضر به ۸۷ درصد رسیده است و ۵۲ درصد دانشجویان دانشگاه‌های کشور را دختران تشکیل می‌دهند و اولین کشور از لحاظ سواد آموزی دختران در کوتاهترین زمان جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق آمار بین‌المللی میزان امید به زندگی که میانگین طول عمر انسان را نشان می‌دهد پیش از انقلاب ۵۴ سال بوده و درحال حاضر همتراز کشورهای پیشرفته دنیا به ۷۶ سال رسیده که نشان دهنده دسترسی مردم به درمان و آب آشامیدنی سالم و تغذیه مناسب است.

ابوترابی عنوان کرد: و اما شعار آزادی؛ این شعار به معنی واقعی در جمهوری اسلامی ایران اعمال شد، اول انقلاب که رفراندوم به جمهوری اسلامی ایران بیش از ۹۸ درصد و در سال ۱۳۶۸ رای مجدد به قانون اساسی و به طور میانگین یک انتخابات برگزار شد و همچنین پاسخگویی مسئولین تراز اول و انتقاد از مسئولین که در کمتر جای دنیا وجود دارد، مستند صحبت‌های من انتقاد و بیان کاملا آزاد دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: شما کجای دنیا را سراغ دارید دانشجویان با رهبران و روسای جمهور کشورها حداقل سالی یک بار بدون لکنت‌ زبانی صحبت‌های خود را بیان کنند. اگر حرف من را قبول ندارید در اینترنت جست و جو کنید و جلسات رهبری را با دانشجویان ببینید و با سایر کشورها مقایسه کنید.

تولید ۶ هزار مگاوات برق تنها در بازه زمانی یکساله رکوردی بین‌المللی است

ابوترابی گفت: موضوع دوم سعی و تلاش دولت جهت رفع مشکلات است، دولت جدید در یکسال گذشته اقدامات امیدوارکننده خوبی انجام داده، تولید ۶ هزار مگاوات برق تنها در بازه زمانی یکساله رکوردی بین‌المللی است که باعث شد امسال در منزل قطعی برق نداشته باشیم. عضویت در سازمان شانگهای که کار بسیار مهم زیرساختی برای تعامل با جهان و قدرتمند شدن با پیمان‌های بین‌المللی با سایر ابرقدرت‌های جهان است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شروع پرقدرت و با انگیزه تولید یک میلیون مسکن اقدام زمان بر و بسیار ضروری است که علاوه بر ایجاد اشتغال کم کاری دولت قبل را جبران می‌کند. بسیاری از مستاجران را خانه‌دار می‌کند.

ابوترابی گفت: تعامل با کشورهای همسایه با دیپلماسی فعال انرژی که یک نمونه کوچک آن اخذ طلبمان از عراق و وارد کردن گاز از ترکمنستان است، صادرات نفت با استفاده از پالایشگاه‌های ونزوئلا و جبران کسری ۵۴۰ هزار میلیارد تومانی سال قبل که به این دولت ارث رسیده بود و برخی از کارشناسان نظر می‌دادند که دولت آقای رئیسی با این کسری بودجه توان پرداخت عیدی و حقوق پایان سال را نخواهد داشت و یکی از سران فتنه اعلام کرده بود با این مشکلات دولت جدید تا شش ماه بیشتر دوام نخواهد آورد و بعد ما تخریب این دولت را شروع می‌کنیم. به کوری چشم عیادی نفوذی دولت حقوق و عیدی سال ۱۴۰۰ را نیز پرداخت کرد.

وی، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ از دولت قبل بدهی ۱۸۰ هزار میلیارد تومانی باز به این دولت ارث رسیده که درحال بازپرداخت آن است. برای اولین صادرات غیر نفتی از واردات پیشی گرفت که حکایت از تعامل با سایر کشورها دارد.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، ابوترابی یادآور شد: توان فضایی ما که در دولت قبل به صفر رسیده بود و بسیاری از نخبگان فضایی کشور به لحاظ عدم فعالیت از کشور خارج شدند در این دولت با قدرت مجددا شروع به‌کار کرده‌اند که مستند من در این ایام چند آزمایش ماهواره و ماهواره بر است که با چشمانمان دیدیم و چه دلگرمی خوبی برای نخبگان در این عرصه شد.

ابوترابی خطاب به خاندان بارزانی و مسئولین اقلیم کردستان عراق، عنوان کرد: واقعا بی چشم و رو تر از شما در این عالم کسی وجود ندارد، شما جان، پست و مقامتان را مدیون حاج قاسم و جمهوری اسلامی ایران هستید ولی امروزه پناه‌گاه مخالفان و تجزیه طلبان ایران شده اید.

وی، درخصوص حوزه انتخابیه خود گفت: نجف آباد به فرموده مقام معظم رهبری شهر علم ایثار و شهری است که بر قله ایمان و ایثار و شهادت ایستاده است. شهرستان نجف آباد بیشترین شهید را به نسبت جمعیت در هشت سال دفاع مقدس و در فتنه عظیم داعش تقدیم کشور کرده است، تنها شهرستانی که به تنهایی لشکری سرافراز تحت عنوان نجف اشرف دارد که اولین فرمانده آن شهید حاج احمد کاظمی است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهرستان تیران و کرون که این سال‌ها قطب کشاورزی و تغییر الگوی کشت سنتی به نیمه صنعتی و گلخانه ای بوده حکایت از نبوغ و سختکوشی این مردم دارد به گونه ای که امروز به لحاظ ظرفیت خوب صادرات صنعتی در این دو شهرستان با کمبود ۲ هزار و ۱۵۰ نفر نیروی کار مواجه شده ایم و افرادی که حال کار دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه کاریابی جهت اشتغال با کارفرمایان تماس بگیرند. البته مشکلاتی نیز در این دو شهرستان داریم که با این نوع سر و صدا رفع نمی‌شود و به صورت با مسئولین مربوطه پیگیری مستمر انجام خواهد شد.

ابوترابی، گفت: به لحاظ نوع حکمرانی در نوع جمهوری اسلامی ایران ما کشوری تمرکز گرا هستیم که این تمرکز گرایی باعث مشکلات زیادی شده که در قانون و طرح مدیریت جامع شهری به سمت تمرکز زدایی پیش می‌رویم. در اصول ۷، ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی به خوبی به تفیذ اختیار و انجام امورات محلی توسط پارلمان محلی تاکید شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، جمهوری اسلامی ایران ، دفاع مقدس ، گروه تروریستی داعش ، نجف اشرف ، تیران ، عراق ، کردستان عراق ، صادرات نفت ، اینترنت ، ترکمنستان ، نجف آباد ، قانون اساسی ، جمهوری اسلامی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران دفاع مقدس گروه تروریستی داعش نجف اشرف تیران عراق کردستان عراق صادرات نفت اینترنت ترکمنستان نجف آباد قانون اساسی جمهوری اسلامی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران نماینده مردم تیران و کرون بین المللی نجف آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۵۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر دو روزه به همسایه جنوب شرقی با آصف علی زرداری رئیس جمهوری اسلامی پاکستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور در اسلام آباد دیدار و گفت وگو کرد.

پیشتر نیز دیدارهایی میان رئیس جمهور و نخست وزیر پاکستان و همچنین اعضای هیأت علی رتبه دو کشور برگزار شده بود.

همچنین در این سفر ۸ سند همکاری هم بین وزرای دولت های ایران و پاکستان در موضوعات تجاری، اقتصادی، امنیتی، حمل و نقل، قضایی، فرهنگی و ... به امضا رسیده است.

کد خبر 846444 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و پاکستان خبر ویژه پاکستان

دیگر خبرها

  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود
  • اسحاق جهانگیری: دهه نود بدترین دهه زندگی مردم ایران بود | سال ۱۳۹۵ استثنا بود
  • شروع هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • ۵۰۰میلیون دلار پروژه توسط متخصصان ایرانی در سریلانکا اجرا شده است
  • روزنامه جمهوری اسلامی: ملت که نباید همیشه در شعب ابی طالب زندگی کنند
  • روسای جمهور ایران و پاکستان دیدار کردند
  • هشدار روزنامه جمهوری اسلامی درباره اختلاف میان ایران و کشور‌های عربی
  • حملات نیروهای مقتدر جمهوری اسلامی به اسرائیل، جان تازه‌ای به رزمندگان راه آزادی قدس دمید