Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@05:08:36 GMT

بوی تعفن زباله همه شهر را فرا گرفته است

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۰۵۷۷۹

بوی تعفن زباله همه شهر را فرا گرفته است

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص وضعیت خودروهای دوره‌گرد فروش میوه و جمع‌آوری زباله تذکراتی را به شهرداری بندرعباس داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل بواشه امروز _چهارشنبه نهم آذرماه_ در نطق پیش از دستور شصت‌ودومین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس، با بیان اینکه شهر وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: وضعیت خودروهای دوره‌گرد میوه فروش نابسامان است و این خودروها در بلوارهای اصلی شهر، پارک‌ها، و میادین، ورودی و خروجی‌های شهر پر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تذکر به شهرداری، تصریح کرد: شهرداری بندرعباس برنامه‌ریزی لازم را در خصوص جمع‌آوری خودروهای میوه فروش دوره‌گرد را در اولویت اصلی خود بگذارد، چراکه همین امر باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است.

بواشه ادامه داد: حضور وانت‌های فروش میوه در جای جای شهر علاوه بر ایجاد گره ترافیکی، تصادف، آلودگی، نازیبا بودن چهره شهر، اشغال معابر و مزاحمت برای عابران باعث به خطر افتادن جان شهروندان از لحاظ ایمنی و سلامت از جمله مشکلاتی است که برای شهروندان ایجاد می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: دستگاه‌های مسئول همچون فرمانداری بندرعباس و پلیس راهور همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و مدیریت پیشگیری از رفع تخلفات شهری شهرداری نیز چاره‌ای جدی بیندیشد.

بوی تعفن زباله همه شهر را فرا گرفته است

وی تصریح کرد: وضعیت جمع‌آوری زباله در شهر وضعیت مناسبی ندارد، همه سر خود را مانند کبک در برف فرو کرده و صحبتی نمی‌کنند، وضعیت جمع‌آوری زباله افتضاح است بوی تعفن همه شهر را گرفته، خواهشمندم اعضای شورا و شهرداری به این موضوع، به صورت جدی ورود کنند.

بواشه افزود: ساعت جمع‌آوری زباله ۲۱ هر شب است، اما در طول شبانه‌روز در سطح شهر و بعضی از بلوارهای اصلی و خیابان‌ها و محلات شهر بندرعباس شاهد دپو زباله هستیم و شهرداری بندرعباس نظارت خوبی بر شرکت‌های پسماند و جمع‌آوری زباله نیز، ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: حضور زباله‌گردها نیز در شهر زیاد شده، روزانه بالغ بر سه مرتبه توسط زباله‌گردها، مخزن زباله کنکاش می‌شود و زباله‌های قابل بازیافت را جمع‌آوری می‌کنند. در این زمینه نیز شهرداری برای زباله‌گردها اقدام جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: شهرداری، طرح جامعی را برای جمع آوری پسماند و زباله داشته باشد، و آموزش شهروندی که مهم‌ترین رکن اصلی کاهش زباله و تفکیک از مبدا است در اولویت قرار گیرد.

بواشه افزود: ما طرح تپش در راستای آموزش شهروندی و تفکیک زباله از مبدا را در شهرداری بندرعباس داشتیم که اکنون این طرح کاملاً تعطیل شده است، لذا کاهش تولید زباله در سطح شهر، تفکیک زباله از مبدا و کاهش شیرابه‌های زباله، تولید کمپوست و از بین بردن زباله‌گرد می‌تواند در راستای اهداف طرح جامع پسماند باشد که در صورت اجرای این طرح اتفاقات خوبی در شهرداری رقم خواهد خورد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: در هر صورت وضعیت شهر وضعیت خوبی نیست، مسئولان در شهرداری به خود بیایند، بارها و بارها در این خصوص به معاون خدمات شهری و شهردار در جلسات متعدد و کمیسیون‌ها گفته‌ام، اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

کد خبر 623549

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بندر عباس کلانشهر شهرداری اسماعیل بواشه عضو شورای شهر بندرعباس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس شهرداری بندرعباس جمع آوری زباله زباله گرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت

ایسنا/اصفهان رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان گفت: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته است.

حسین شواخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع رهاسازی پسماندهای عادی و نخاله‌های ساختمانی یکی از معضلات شهرستان اردستان است که علاوه بر اینکه چهره حاشیه شهر و روستاها را نازیبا می‌کند ولی تاکنون برخورد مؤثری با متخلفان نشده است.

وی افزود: قانون متعددی از جمله احکام کیفری حبس، جریمه نقدی، توقیف وسایل نقلیه و... برای برخورد با متخلفان تخلیه نخاله‌های ساختمانی و دیگر پسماندهای زباله وجود دارد. از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده تخلیه غیرمجاز ضمن مستندسازی موضوع را به واحدهای مسئول در شهرداری‌ها، اداره محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و حتی دادگستری اطلاع دهند.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اردستان با بیان اینکه برخورد با صنایع آلاینده در دستور کار قرار دارد، افزود: سال گذشته با مجموعه اقدامات انجام شده تعداد ۱۰ واحد از صنایع شهرستان اردستان در لیست صنایع آلاینده قرار گرفته که توسط دارایی استان یک درصد از فروش آن‌ها را به‌صورت متمرکز و بر اساس سرانه جمعیت برای کل استان تخصیص می‌دهد که شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها از این عوارض بهره‌مند می‌شوند.

شواخی گفت: با بررسی‌های انجام شده حدود ۵۰ درصد صنایع شهرستان اردستان به دستگاه قضایی معرفی شدند و پرونده این واحدها در دست رسیدگی است. صنایع آلاینده یک اهرم بازدارنده برای دولت است، زیرا در صورت استمرار وضعیت آلایندگی باید یک درصد از درآمد خود را به عنوان جریمه پرداخت کند.

زباله‌های بیمارستانی را به تفکیک جمع‌آوری و دفن کنید

وی در خصوص وضعیت زباله‌های عفونی و بیمارستانی شهرستان، گفت: زباله‌های بیمارستانی حتی پس از آنکه توسط دستگاه، بی خطرسازی شدند زباله عادی محسوب نمی‌شوند و نباید با زباله‌های شهری جمع‌آوری و مخلوط شوند. باید زباله‌های بیمارستانی و مطب‌های خصوصی به‌صورت کاملاً مدیریت شده جمع‌آوری و سپس جداگانه دفن شوند.

شواخی با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۴۵ تن در کل شهرستان اردستان زباله جمع‌آوری می‌شود، گفت: مدیریت پسماند زباله‌ها در شهر زواره بهتر از شهرهای اردستان و مهاباد است و دفن و پسماند زباله‌ها در این دو شهر به صورت اصولی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • جمع آوری زباله های ورودی شهر خواف به مناسبت روز زمین پاک
  • کشف ۸۰ خاور زباله از یک منزل مسکونی در این شهر/ عکس
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد!