Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، عطااله کاویان گفت: در ادامه اصلاح و تعدیل جمعیت گوزن زرد در پناهگاه حیات وحش دشت ناز هشت رأس گوزن زرد برای ادامه حیات و نگهداری به مرکز فجر صفا در خرم آباد لرستان منتقل می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ادامه داد: در راستای ساماندهی وضعیت این گونه جانوری، چهار رأس گوزن زرد ایرانی روز گذشته از پناهگاه حیات وحش دشت ناز زنده گیری و به مرکز نگهداری در استان لرستان انتقال داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کاویان با بیان اینکه چهار رأس گوزن زرد دیگر در هفته آینده به این مرکز انتقال داده می‌شود، گفت: این دومین عملیات زنده گیری و انتقال در سال جاری برای اصلاح و متناسب سازی جمعیت گوزن زرد است که در پناهگاه حیات وحش دشت ناز انجام وطی آن شش رأس در آبان ماه سال جاری به ارومیه منتقل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: ظرفیت زیستی این پناهگاه برای تکثیر و پرورش گوزن زرد حدود ۳۵ تا ۴۵ رأس است که درحال حاضر ۶۲ رأس گوزن زرد ایرانی در این پناهگاه زیست می‌کنند.

گفتنی است؛ پناهگاه حیات وحش دشت ناز میاندورود به عنوان اولین مرکز تکثیر در اسارت شناخته شده "گوزن زرد ایرانی" گونه‌ای درخطر انقراض است که نزدیک به ۶ دهه در این پناهگاه زیست می‌کند

کد خبر 5644057

منبع: مهر

کلیدواژه: حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران گوزن زرد ایرانی بوشهر جام جهانی 2022 قطر بسیج هفته بسیج کرمانشاه تیم ملی فوتبال ایران گرگان بیرجند ویروس کرونا اردبیل همدان عکس استانها مشهد ایلام پناهگاه حیات وحش دشت ناز رأس گوزن زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی محمد بابایی؛ مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه مرحله استانی نخستین جشنواره قرآنی «حیات» به انجام رسیده است، گفت: از این مرحله ۵۷۰ منتخب به مرحله کشوری این دوره راه پیدا کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: مرحله کشوری نخستین جشنواره قرآنی «حیات» در سه بخش آوایی، شفاهی و کتبی و در ۱۴ رشته هم برای آقایان و هم برای بانوان، ۲۲ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار می شود و تا ۲۵ اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت. 
 
بابایی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ما در خلال برگزاری این جشنواره، رونمایی از طرح راویان قرآن در قالب جشنواره «حیات» است که به این منظور یک مجموعه نمایشگاهی نیز برپا می‌کنیم و نشان راوی قرآن را نیز به روایتگران برتر اعطا خواهیم کرد.
 
مسئول مرکز قرآن و عترت سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه منتخبان شرکت‌کننده در مرحله کشوری این جشنواره از ۳۲ استان کشور به این مرحله راه یافته‌اند، گفت: راهیابی به این مرحله از دو طریق بوده است؛ در بخش‌های غیر هنری رقابت استانی ملاک انتخاب برای این بخش بوده و در بخش هنری، علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره، آثار هنری خود را در قالب پوستر، کلیپ، فیلم کوتاه، خوشنویسی، عکاسی و پادکست مستقیم به دبیرخانه جشنواره فرستاده که ارزیابی برای انتخاب برگزیدگان در مرحله کشوری انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • بازدید کارشناسان مرکز بهداشت مهاباد از پناهگاه حیات وحش تالاب بین المللی کانی برازان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد
  • تولد دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت