Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان با اشاره به سفر هیئت سیاسی_تجاری اصفهان به کشور روسیه، توسعه تعاملات در چهار محور اقتصاد وبازرگانی، خدمات شهری،گردشگری و همکاری های علمی، فناوری و دانش بنیان را از جمله اهداف این سفر عنوان کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، مجید شمس مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های گسترده دولت سیزدهم به منظور تقویت همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه گفت: توسعه اقتصاد خارجی استان‌ها از جمله این برنامه‌ها است و از جمله مهم‌ترین مقاصد هدف تجاری و اقتصادی، کشور روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تأکید مسئولان ارشد دولت و پیگیری‌های وزارت امور خارجه و وزارت کشور، تاکنون چندین استان کشور با برقراری روابط تجاری و اقتصادی با استان‌های مرتبط با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود درکشور روسیه، همکاری‌های خوبی را آغاز نموده‌اند.

شمس با اشاره به سفر هیئت روسی طی مدت اخیر به اصفهان و آشنایی با ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی استان، تصریح کرد: به دنبال این دیدار، مقامات استان‌های سن پترزبورگ و مسکو با دعوت از هیئت تجاری و اقتصادی استان اصفهان خواستار توسعه روابط دوجانبه شدند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، اضافه کرد: با پیگیری‌های مستمر، مکاتبات و تقبّل هزینه‌های سفر توسط طرف‌های روسی و به رغم برودت شدید هوا در این ایام در این کشور، هیئت اصفهانی متشکل از نمایندگان بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی، تجارت و بازرگانی و مراکز علمی و فناوری استان به سرپرستی استاندار اصفهان و در معیّت معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران، به دو استان سن پترزبورگ و مسکو سفر نمودند.

وی با اشاره به تعریف چهار راهبرد اساسی به منظور انجام این سفر، گفت: در هر حوزه نقشه راهی مشخص طراحی شده است که مورد امضاء استاندار اصفهان و مقام دولتی متناظر در هر یک از استان‌های سن پترزبورگ و مسکو قرار می‌گیرد.

شمس، نخستین رویکرد سفر را در بخش‌های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه گذاری و کشاورزی تاکید کرد و افزود: در این حوزه هماهنگی جهت تأسیس دفتر نمایندگی سرای تجاری دائمی میان اتاق بازرگانی اصفهان و اتاق بازرگانی مسکو و سن پترزبورگ منعقد می‌شود تا شاهد ارتباط مؤثر و مستمر تجاری و اداری میان اصفهان و روسیه باشیم.

وی جذب سرمایه‌گذار را یکی از رویکردهای اصلی این سفر دانست و اظهار کرد: با در نظر گرفتن این مهم و با حضور اعضای هیئت تجاری طرفین، زمینه‌های جذب سرمایه گذار در پروژه‌های مختلف بررسی و تبادل اطلاعات مناسبی میان اصفهان و دو استان سن پترزبورگ و مسکو برقرار می‌شود.

وی رویکرد دوم این سفر را بخش مدیریت خدمات شهری عنوان کرد و گفت: در این حوزه استاندار اصفهان و تیم همراه از پروژه‌های مختلف دو استان سن پترزبورگ و مسکو بازدید خواهند کرد و در خصوص مسائلی از جمله حمل و نقل، زیباسازی و مدیریت شهری و محیط زیست شهری تبادل تجربه خواهد شد.

شمس بیان کرد: رویکرد سوم این سفر، توسعه مباحث گردشگری برمبنای سند آمایش استان اصفهان است که در این خصوص پیش از این جلسات متعددی میان طرفین و به صورت مجازی برگزار شده و در این سفر تلاش می‌شود تا با ارائه نتایج این جلسات به صورت پیشنهاد و نقشه راه، زمینه سفر گردشگران روسی به اصفهان بیش از پیش فراهم گردد.

وی رویکرد چهارم سفر هیئت سیاسی_تجاری استان اصفهان به کشور روسیه را ورود به مباحث علمی، فناوری و دانش بنیان دانست و اظهار کرد: در این عرصه ضمن بازدید و آشنایی با شرکت‌های فعال این حوزه در دو استان مقصد در کشور روسیه، دو تفاهم نامه میان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک‌های علم و فناوری سن پترزبورگ و مسکو به امضاء خواهد رسید.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان اضافه کرد: در این حوزه، دو دانشگاه در مسکو و یک دانشگاه سن پترزبورگ، با دانشگاه اصفهان تفاهم نامه همکاری مشترک را به امضاء خواهند رساند.

شمس خاطرنشان کرد: امیدواریم آنگونه که برنامه ریزی شده است این سفر منجر به تبادلات و تعاملات بیشتر تجاری و اقتصادی میان اصفهان و کشور روسیه گردد و مردم استان از نتایج این اقدام بین المللی در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی بهره مند گردند.

کد خبر 623512

منبع: ایمنا

کلیدواژه: روسیه ایران و روسیه مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصفهان استاندار اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سن پترزبورگ و مسکو تجاری و اقتصادی کشور روسیه دو استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۵۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نماینده‌ی مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی اکبر احمدیان، بنا بر دعوت دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه، نیکولای پاتروشف، در رأس یک هیات بلندپایه‌ی امنیتی، برای شرکت در دوازدهمین «نشست بین‌المللی مقامات عالی رتبه ی مسئول در امور امنیتی» و «نشست دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» عازم شهر سن‌پترزبورگ روسیه خواهند شد.

در این سفر، بر اساس راهبرد سیاست چند جانبه گرایی و در تداوم دیپلماسی فعال و پویای سیاسی امنیتی جمهوری اسلامی ایران، به‌ ویژه در دولت سیزدهم و به منظور ارتقاء و توسعه‌ی روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، احمدیان با همتایان خود از کشورهای روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی، چین، هند و عراق نیز دیدارهای جداگانه ای خواهند داشت.

اجلاس امنیتی سن پترزبورگ، با سابقه ای بیش از یک دهه، از معدود رویدادهای امنیتی بزرگ سالانه در سطح بین‌المللی است که به ابتکار کشور روسیه تشکیل و به‌طور مستمر برگزار شده است. از جمله ویژگی های مهم این اجلاس مقابله با یکجانبه گرایی غرب، بویژه امریکا در عرصه‌ی امنیت بین‌الملل و نهادینه کردن روایت گری و روایت سازی مستقل در این ساحت می باشد.

اهمیت و رویکرد این اجلاس به مقوله امنیت بین الملل موجب شده تا جمهوری اسلامی ایران، ضمن استقبال از آن، از ابتدا حضوری فعال در آن داشته باشد.

در نشست سال گذشته‌ی این اجلاس، مقامات ارشد امنیتی از بیش از یکصد کشور جهان در آن شرکت داشتند که حکایت از اهمیت و اقبال بین المللی به این رویداد امنیتی دارد. اطلاعات بدست آمده از نشست دوازدهم که از روز سه شنبه (۴ اردیبهشت) در سن پترزبورگ آغاز بکار می کند، حاکی از این است که رویداد امسال نیز در سطحی گسترده مورد توجه دولت ها، مسئولین امنیتی و رسانه‌های منطقه ای و جهان قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • «میر» روسیه در ایران فعال می‌شود | جزئیات پیوستن ایران به شبکه کارت‌های اعتباری روسیه
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان توسعه می یابد
  • توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پرواز‌ها میان ایران و پاکستان
  • نشست «دبیران شورا‌های امنیت ملی کشور‌های عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • «دوازدهمین نشست بین‌المللی مقامات مسئول در امور امنیتی» در روسیه برگزار می‌شود
  • احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه می‌رود
  • چرا جنگ آینده می‌تواند میان روسیه و چین باشد؟