Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گلستان معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی گلستان با تشریح وضعیت خودکشی در سطح استان، گفت: آمار خودکشی و طلاق در گلستان بالا نیست.

مریم رضایی امروز چهارشنبه ۹ آذر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت در دوران سالمندی اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور اجرای این طرح را از سال گذشته در دستور کار خود قرار داده که استان گلستان به‌عنوان پایلوت طرح انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح آگاه‌سازی و پیشگیری از معلولیت در دوران سالمندی برای پیشگیری از بیماری‌های سالمندی اعم از قلبی و عروقی، دیابت و غیره انجام می‌شود، تصریح کرد: این طرح در گروه‌های سنی ۴۰ سال به بالا و در پنج شهرستان رامیان، علی آبادکتول، گرگان، گنبدکاووس و آق‌قلا انجام می‌شود و با توجه به میزان اعتبار اختصاص‌یافته قریب به سه هزار گلستانی تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی گلستان از اجرای طرح آموزش و پیشگیری از معلولیت‌ها برای دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم در استان گلستان خبر داد و ابراز داشت: این طرح با مشارکت بهزیستی و آموزش و پرورش گلستان انجام می‌شود و در راستای آن آموزش‌های لازم در حوزه ازدواج و پیشگیری از طلاق و پیشگیری از معلولیت‌ها به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

رضایی اضافه کرد: طرح آموزش و پیشگیری از معلولیت‌ها برای دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم در مرحله نخست در پنج شهرستان کردکوی، گرگان، رامیان، آزادشهر و علی آبادکتول اجرایی می‌شود و امیدوارم تا پایان سال مالی سایر شهرستان‌های استان نیز مشمول این طرح شوند.

وی با بیان اینکه استان گلستان از لحاظ خودکشی و طلاق رتبه بالایی ندارد، تصریح کرد: گلستان از لحاظ خودکشی و طلاق بین جایگاه ۱۵ تا ۲۰ ایستاده است، در حوزه پیشگیری از طلاق و بحث ازدواج نشست هایی متعددی با دادگستری گلستان و دیگر دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط داشتیم و در این راستا تفاهم‌نامه‌های متعددی منعقد شده است.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی گلستان تداوم ارائه خدمات مشاوره‌ای پس از سازش و طلاق را ضروری خواند و تأکید کرد: درصدد هستیم جلسات مشاوره را برای زوج‌هایی که به سازش رسیده و یا طلاق می‌گیرند ادامه دهیم و یک بخشی از یارانه مراکز مشاوره را به این امر اختصاص دهیم.

رضایی متذکر شد: سازمان بهزیستی کشور قبلاً براساس شیوع و دیگر شاخصه‌ها آمار خودکشی را اعلام می‌کرد اما در حال حاضر آمارهای این مهم براساس طرح رصد آسیب‌های اجتماعی و تکمیل پرسشنامه در جامعه تعیین می‌شود، در حال حاضر آمار خودکشی در شهرستان‌های بندرگز، آق‌قلا و کلاله زیاد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادگستري گلستان بهزيستي سازمان بهزیستی کشور گرگان علی آباد کتول رضایی دیابت خودکشی طلاق جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قیمت طلا تعطیلی مدارس تيم ملی فوتبال ايران پیشگیری از معلولیت انجام می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۰۶۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس | ازدواج دوم بهنوش طباطبایی بعد طلاق مهدی پاکدل!

آفتاب‌‌نیوز :

بهنوش طباطبایی چندی پیش در روز مرد با انتشار یک استوری در اینستاگرام جنجال به پا کرد. 

او در این استوری تصویری از گلی که هدیه گرفته را منتشر کرده و روز مرد را به مردش تبریک گفته است.

این استوری نشان می‌دهد بهنوش طباطبایی سال‌ها پس از جدایی از مهدی پاکدل بار دیگر ازدواج کرده است.

منبع: سایت رکنا

دیگر خبرها

  • ۴۷نقطه پرتصادف راه های گلستان در سال ۱۴۰۳ ایمن سازی می شود
  • ۴۷ نقطه پرتصادف راه‌های گلستان در سال ۱۴۰۳ ایمن سازی می‌شود
  • رتبه سوم مازندران در سالمندی
  • چرا کشورهای شاد نرخ خودکشی بالایی دارند؟
  • اهمیت مشاوره و آزمایش‌های پیش از ازدواج در پیشگیری از تالاسمی
  • همراهی مردم با پلیس برای پیشگیری از سرقت
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان
  • عکس | ازدواج دوم بهنوش طباطبایی بعد طلاق مهدی پاکدل!
  • انگ دلالی معاون استقلال حوالی تیم ملی! / دوران شایعات و یک منبع آگاه و فلانی‌ها تمام نشده است؟
  • توزیع حدود ۱۹۰۰ سما کارت بین معلولان استان بوشهر