Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-19@11:25:15 GMT

سقوط باورنکردنی ایران در رنکینگ فیفا

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۱۰۴۵۵

سقوط باورنکردنی ایران در رنکینگ فیفا

به گزارش "ورزش سه"، شکست ایران مقابل آمریکا و حذف از مرحله گروهی جام جهانی در حالی اتفاق افتاد که ۲۴ ساعت بعد، استرالیا با پیروزی شگفت‌انگیز برابر دانمارک، راهی دور حذفی جام جهانی شد.

همین نتیجه کافی بود تا بر اساس پیش‌بینی وب‌سایت‌های ارائه آمار، استرالیا ۸ رده صعود را در رنکینگ فیفا تجربه کند و به جایگاه بیست و چهارم جهان صعود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ژاپن تیم دیگری است که با پیروزی مقابل آلمان توانسته رشدی فوق‌العاده را تجربه کند و به رتبه بیست و دوم برسد تا بالاتر از استرالیا، صدرنشین آسیا شود.

ایران که به عنوان تیم نخست آسیا وارد جام جهانی شده بود اما با دو شکست مقابل آمریکا و انگلیس، به جایگاه سوم آسیا سقوط کرده و پایین‌تر از استرالیا و ژاپن قرار گرفته است.

نکته جالب اینکه اگر کره‌جنوبی موفق شود برابر پرتغال نتیجه مطلوب کسب کند، احتمالا ایران برای اولین بار در ۱۰ سال اخیر به جایگاه چهارم سقوط خواهد کرد.

تیم‌ملی استرالیا نیز فرصت خوبی دارد تا با ادامه جاه‌طلبی خود جایگاه خود در رنکینگ فیفا را بهتر کند و حتی با حذف ژاپن، سرانجام به بهترین تیم آسیا تبدیل شود.

ایران در سالهای اخیر همیشه بهترین تیم آسیا در رنکینگ فیفا بوده و در برخی مقاطع جایگاه خود را به ژاپن واگذار کرده اما حالا سقوط به رتبه سوم که پیش‌بینی وبسایت Gracenote است، بدترین جایگاه این تیم را رقم خواهد زد.

ایران همچنین در این رده‌بندی تیم بیست و پنجم جهان است و پایین‌تر از مکزیک، لهستان و اکوادور قرار دارد.

در این رده‌بندی برزیل و آرژانتین همچنان بهترین تیمهای جهان هستند و اسپانیا به جایگاه سوم صعود کرده است. البته این رتبه بندی تا پایان جام جهانی دستخوش تغییر خواهد شد.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: رنکینگ فیفا جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۱۰۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیفا با درخواست استقلال موافقت کرد؛مجوز آسیایی نزدیک‌تر از همیشه!

به گزارش قدس آنلاین پرونده محمد محبی به یک سوژه برای هواداران استقلال تبدیل شده است. آنها نگران این هستند مبادا پرونده پر حاشیه بازیکنی که یک فصل از سانتاکلارا به صورت قرضی راهی تهران شد تا پیراهن آبی را بپوشد، برای آنها اتفاقی تلخ را رقم بزند و بازهم باعث شود تا آبی‌پوشان از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم شوند.

علی خطیر چندی پیش نامه‌ای را به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال به فیفا ارسال و درخواست کرد بخشی از بدهی سانتا کلارا از محل درآمدهای استقلال در فیفا پرداخت و باقیمانده آن به باشگاه استقلال اعلام شود تا نسبت به پرداخت آن اقدام کند.

به نظر می‌رسد فیفا با این درخواست موافقت کرده است و به زودی پرونده استقلال و سانتاکلارا بسته خواهد شد تا بزرگ‌ترین چالش آبی‌ها برای دریافت مجوز حرفه‌ای آسیا از پیش رو برداشته شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سقوط نوشاد عالمیان در رده بندی جهانی
  • رنکینگ جهانی تنیس روی میز| سقوط آزاد نوشاد، خروج عالمیان از جمع ۵٠ نفر اول
  • پائز: والیبال ایران به صدر تیم‌های برتر رنکینگ جهانی والیبال بازگردد
  • سقوط نوشاد عالمیان در رنکینگ جهانی
  • سقوط ۲۱ پله‌ای نوشاد عالمیان/ رنکینگ ۴۹ جهان از دست رفت
  • پیروزی وفایی برابر حریف اسکاتلندی در اسنوکر جهانی چین
  • مورد استناد قرار نگرفتن مقالات به علت کیفیت پایین نیست/ ارتقای رنکینگ جهانی دانشگاه‌های ایران به رتبه ۱۴
  • شادی از به بادرفتن چندده میلیارد پول استقلال!
  • فیفا با درخواست استقلال موافقت کرد؛ مجوز آسیایی نزدیک تر از همیشه!
  • فیفا با درخواست استقلال موافقت کرد؛مجوز آسیایی نزدیک‌تر از همیشه!