Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی روسای ادارات ارزیابی عملکرد بر ضرورت برخورداری از نگاه آینده‌نگرانه به مسائل کشور و برنامه‌ریزی برای نسل جدید تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در نشست تخصصی روسای ادارات، کارشناس مسئولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد قطب یک کشوری که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، درباره سیاست‌های کلی تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در فصل ششم سند تحول بنیادین، اهداف کلان استقرار نظام کارآمد اثربخش و پاسخگو بر ما تکلیف شده است همچنین منابع جهانی، سلامت اداری را مقابل فساد قرار می‌دهند و تعاریف حقوقی هم دارند که در کشور ما به عنوان مبانی مشروعیت از آن یاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما هم علاوه بر تعاریف حقوقی بسیار معتقدیم که امور اداری باید در جهت رضای خداوند باشد.

نوری با اشاره به مطالعه‌ای که در دانشگاه استنفورد با عنوان۲۰۴۰ در حوزه حکمرانی انجام شده است، گفت: این دانشگاه پول گرفته است تا در مطالعات خود اعلام کند که فساد در جمهوری اسلامی سیستماتیک است و دیگر اینکه بگویند پیشرفت‌های جمهوری اسلامی نمایشی است، اما بعد‌ها مشاهده کردند که بسیاری از اقدامات مانند واکسیناسیون حداکثری در ایران نمایشی نبوده است سپس خواستند که با اقدامات نامناسب، مدارس و دانشگاه‌ها را به تعطیلی بکشانند بنابراین باید مراقب باشیم که چنین تفکراتی از سوی بدخواهان و دشمنان انقلاب اسلامی به دانش‌آموزان القا نشود.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دلایل بسیاری وجود دارد که فساد در کشور ما سیستماتیک نیست. بسیاری از مسئولان و معاونان در کشور ما صاحبخانه هم نیستند. مدیریت هوشمندانه را باید در امور به کار گیریم که هم ابزار و هم تکنیک را دارا باشد. ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات در این دوره هوش مصنوعی بسیار کارآمد است و امروز باید از روش و ابزار نوین استفاده کرد.

این عضو کابینه دولت مردمی با بیان اینکه در این ایام درباره «نسل زد» صحبت بسیاری به میان آمده است، خاطرنشان کرد: این درصورتی است که «نسل آلفا» نیز آمده است و باید اکنون برای «نسل بتا» هم برنامه ریزی کرد بنابراین آینده نگرانه باید به مسائل نگاه کرد. در آموزش و پرورش مهم‌ترین سلامت، سلامت معلم است، زیرا سلامت علمی می‌آورد و سرمایه‌های ما بهتر استفاده می‌شوند.

نوری یادآور شد: ۳۰۰هزار نفر در آموزش و پرورش جذب شده‎اند که۶۰ درصد رشته‌های نامتعارف دارند که باید این موضوع اصلاح شود. معلم باید معلمی را به نمایش بگذارد و نقش خود را به درستی انجام دهد. در واقع معلم باید چند برابر ذهن دانش‌آموز را ببیند. معلم باید از مسیر تربیت معلم رشد کند و به مقام والای معلمی برسد بنابراین ما باید تربیت معلم را دوباره احیا کنیم. در این راستا ۴۱۵ هزار متر مربع به فضای فیزیکی تربیت معلم اضافه شد همچنین اقدامات دیگری انجام می‌شود که اوضاع بهتر شود. باید حواس معلمان به دانش آموزان باشد، زیرا دانش آموزان اشیای بی‌جانی نیستند که اراده خود را به آنان تحمیل کنیم همچنین باید برای نقش معلم و اولیا و تکریم آنان اهمیت قائل باشیم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: وزیرآموزش و پرورش آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۱۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم معلمان در خور شان آنان باشند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی احمدزاده در نخستین نشست شورای آموزش و پرورش استان با گرامیداشت هفته مقام معلم به عملیات غرورآفرین حمله نیروهای مسلح به مواضع اسرائیل اشاره و اظهار کرد: کسانی که در این عملیات غرورآفرین شرکت کردند توسط معلمان علم آموختند و به جایگاهی رسیدند که با استفاده از توان علمی موشک هایی بسازند که طی چندین کیلومتر مسافت با تاثیر گذاری بسیار بالا به نقاط مورد نظر در تل اویو فرود آیند.

وی اظهار داشت: عملیاتی که سپاه در حمله به اسرائیل انجام داد در تاریخ جنگ های دنیا مشابه نداشت و با همه تدابیری که دشمنان در این خصوص بکار گرفته بودند اما همه موشک هایمان به هدف اصابت کرد که نشان از دقت بالا در پیشرفت های بزرگ در حوزه نظامی داشته و مایه خوشحالی و مباهات است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به مقام وجایگاه والای معلمان گفت: بالاترین افتخار برای بشریت این است که پیامبران معلم بودند و نخستین درس ها را به بشریت آموختند.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان بر تکریم معلمان و بزرگداشت شهید مرتضی مطهری تاکید کرد و گفت: برنامه‌ ها در تراز نام و مقام معلم برگزار شود و از معلمان نقطه به نقطه استان تجلیل شود.

احمدزاده بیان کرد: علاوه بر تجلیل از معلمان در هر مدرسه، جشن هایی در شهرستان های استان خصوصا یاسوج برگزار و از اساتید دانشگاه، مدرسین، آموزگاران و همه کسانی که خود را صرف علم آموزی به دانش آموزان می کنند تجلیل شود.

وی به مشکل کمبود فضای آموزشی در شهرستان های استان خصوصا بویراحمد اشاره و اظهار کرد: سال گذشته جشنواره خیرین مدرسه ساز در استان برگزار و گام های مثبتی در راستای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی در مدارس برداشته شد.

استاندار تاکید کرد: علاوه بر تمهیداتی که در راستای رفع مشکلات فضای آموزشی برداشته شده است در خصوص احداث زمین های چمن مصنوعی، سالن های ورزشی و نوسازی مدارس کارهای خوبی صورت گرفته است.

سرپرست آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست ،با بیان اینکه باید به معلم، جایگاه و نقش معلم بیش از پیش توجه شود گفت: نقش مرجعیت معلم باید در جامعه احیاء شود چرا که معلمان در همه مناسبت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی تاثیر گذار هستند.

محمد جمالی بیان کرد: آموزش و پرورش استان با برنامه محوری و قانون گرایی در جایگاه واقعی خود قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه هزار و ۱۲ فرهنگی کهگیلویه و بویراحمدی مدارک خود را در سامانه برای انتخاب معلمان نمونه ثبت کرده اند گفت: پس از بررسی مدارک براساس شیوه نامه ارسالی بیش از ۱۰۲ معلم استانی و شهرستانی انتخاب شدند که در هفته گرامیداشت معلم از آنان تجلیل خواهد شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به در پیش امتحانات دانش آموزان نهایی نیز تاکید کرد: کمبود فضا از چالش های مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان است که از دستگاه های اجرایی مرتبط انتظار می رود برای آموزش وپرورش را برای برگزاری مطلوب امتحانات یاری نمایند.

جمالی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است تا مهر ماه سال جاری ۵۸۱ نفر پس از شرکت در آزمون استخدامی جذب آموزش و پرورش شوند.

 

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: دانشگاه فرهنگیان از میان حافظان قرآن دانشجو می‌پذیرد
  • تقویت دانشگاه فرهنگیان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش
  • این افراد معلم می‌شوند
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • وزیر آموزش و پرورش : پذیرش بدون آزمون قاریان و حافظان قرآن در دانشگاه فرهنگیان
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش