Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند گفت: حداکثر تا سه روز آینده تعمیرات پالایشگاه شازند به پایان می‌رسد و دوباره بنزین سوپر این پالایشگاه به تهران و چند شهر دیگر می‌رسد.

مجید رجبی‌ در گفت‌‌وگو با ایران اکونومیست در پاسخ به سوالی مبنی بر کمبود بنزین سوپر در تهران و چند شهر دیگر اظهار داشت: در پالایشگاه شازند اراک، هم بنزین سوپر و هم بنزین یورو تولید می‌شود و البته بخش عمده‌ای از بنزین سوپر تهران را ما تولید می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی درباره علت کمبود بنزین سوپر در چند روز گذشته گفت: یکی از واحدهای عملیاتی بنزین سوپر در پالایشگاه شازند نیازمند تعمیرات اضطراری بود و ما مجبور شدیم این واحد را از سرویس خارج کنیم. الان چند روزی است که کار تعمیرات اضطراری این واحد آغاز شده است و ما به صورت شبانه‌روزی و بدون یک ساعت وقفه در کار در حال انجام کارهای تعمیراتی هستیم. 

رجبی افزود: حداکثر تا 3 روز آینده این تعمیرات به اتمام می‌رسد و دوباره بنزین سوپر پالایشگاه شازند به تهران و چند شهر دیگر می‌رسد. تولید بنزین سوپر پالایشگاه شازند تقریبا نیاز استان‌های تهران، مرکزی و قم را پوشش می‌دهد و روزانه بین 1.5 تا 2 میلیون لیتر بنزین سوپر در این پالایشگاه تولید می‌شود.

* همه محصولات تولیدی پالایشگاه شازند با استاندارد یورو است

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند گفت: پالایشگاه شازند اراک در سال‌های گذشته پروژه‌های ارتقای کیفی خود را انجام داده است و الان همه محصولات تولیدی پالایشگاه شامل بنزین، گازوئیل و نفت سفید با استاندارد یورو 4 و 5 تولید می‌شود.

وی تاکید کرد: ظرفیت خوراک پالایشگاه امام خمینی شازند  250 هزار بشکه نفت خام در روز است و این خوراک منجر به تولید روزانه 16 میلیون لیتر بنزین یورو، 12 میلیون لیتر گازوئیل یورو، 3 میلیون لیتر نفت سفید یورو و بیش از 2 هزار تن LPG می‌شود.

*ویژگی ممتازی که شازند اراک را به پتروپالایشگاه تبدیل کرده است

رجبی توضیح داد: همچنین تامین سوخت موردنیاز کشتی‌ها (ATR) و تولید پروپیلن به عنوان خوراک پتروشیمی‌ها و نرمال هگزان از دیگر اقدامات پالایشگاه شازند است که آن را نسبت به همه پالایشگاه‌های ایران ممتاز کرده است.

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند گفت: توجه داشته باشید که پالایشگاه شازند با پروژه‌های ارتقای کیفی هم‌اکنون به پتروپالایشگاه تبدیل شده است و علاوه بر سوخت، محصولات پتروشیمی نیز تولید می‌کند که در زنجیره بعدی صنعت پتروشیمی مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین ما حدودا 500 تن در روز گوگرد تولید می‌کنیم. 
پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پالایشگاه امام خمینی شازند پالایشگاه شازند بنزین سوپر میلیون لیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۲۶۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست دولت در جمع خبرنگاران گفت: سال ۱۴۰۲ صنعت نفت کشور و گروه صنعت نفت و گاز بالاترین رشد اقتصادی که بالای ۲۰ درصد بود را تجربه کرد که خدا را شاکریم و از همه همکاران در حوزه صنعت نفت و گاز کشور تشکر می‌کنیم.وی اضافه کرد: امسال با برنامه‌هایی که از قبل در بحث اتمام پروژه های نیمه تمام دیدیم، انشاالله در بحث جمع آوری گازهای مشعل، جهش خیلی خوبی رقم خواهد خورد و انشاالله تا ظرف یکی دو ماه آینده با حضور رئیس جمهور در دهلران شاهد افتتاح پالایشگاه جمع آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور، یعنی سمت استان‌های ایلام و کرمانشاه خواهیم بود.اوجی ادامه داد: ما حدود ده میدان نفتی داریم که گازهای مشعل این میادین سالیان سال است که در حال سوختن است و خوشبختانه با تکمیل پروژه های جمع آوری گازهای مشعل در منطقه غرب کشور تمامی گازها های مشعل میادین نفتی که در غرب کشور است، جمع آوری می‌شود و در این پالایشگاه تسویه و به گاز شیرین تبدیل می‌شود که نزدیک به هفت میلیون مترمکعب گاز به شبکه شبکه سراسری گاز تزریق خواهد شد.وی اضافه کرد: این موضوع کمک می کند برای خوراک پتروشیمی‌ها از همین گازها ارسال شود و اینگونه این گازها به ارزش افزوده تبدیل می‌شود.

مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی وجود ندارد

اوجی تصریح کرد: در آخرین روز سال گذشته شاهد مصرف ۱۵۲ میلیون لیتر بنزین بودیم؛ این روزها مصرف بنزین بالاست و مشکل عدم تأمین نداشتیم و تأمین انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225137 برچسب‌ها نفت بنزین

دیگر خبرها

  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • وزیر نفت: مشکلی در تأمین بنزین سفرهای نوروزی وجود ندارد
  • وزیر نفت: پالایشگاه جمع‌آوری گاز‌های میادین نفتی غرب کشور افتتاح می‌شود
  • پالایشگاه‌ جمع‌آوری گازهای میادین نفتی غرب کشور بزودی افتتاح می‌شود
  • ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌اجتماعی واگذار شد
  • راه‌اندازی ۲ پروژه پالایشی در سال ۱۴۰۳
  • واگذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌ اجتماعی
  • سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین اجتماعی واگذار شد
  • واگذاری ۲۷ هزار میلیارد تومان از سهام پالایشگاه شازند به تأمین‌اجتماعی
  • سهام پالایشگاه شازند به سازمان تأمین‌ اجتماعی واگذار شد