Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@03:08:23 GMT

ممنوعیت واردات برنج هندی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۵۰۴۴۴

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مسیح کشاورزی با اعلام خبر توقف واردات برنج از هند، تأکید کرد: این توقف موقتی است و در آینده در صورت لزوم و فراهم شدن شرایط، بار دیگر از سر گرفته خواهد شد.

وی توضیح داد: توقف واردات برنج از هند برای متعادل‌سازی تزار تجاری با این کشور است و در صورت متعادل شدن آن یا حرکت به سمت مثبت شدن، در صورت لزوم از سر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کشاورزی توقف واردات از هند تنها مختص برنج نیست و دیگر محصولات کشاورزی مانند چای را نیز شامل می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که توقف واردات برنج از هند تا متعادل‌سازی تراز تجاری خللی در تأمین نیاز بازار برنج ایجاد نمی‌کند، گفت: در حال حاضر نیازمند واردات برنج از هند نیستم، چرا که به میزان کافی برنج خارجی برای تأمین نیاز کشور وارد و ذخیره شده است.

کشاورز میزان واردات برنج خارجی از ابتدای سال تاکنون توسط بخش دولتی را بیش از ۲۲۳ هزار تن و توسط بخش خصوصی را ۹۲۱ هزار تن اعلام کرد.

وی یادآور شد: هر چند ذخایر برنج خارجی پاسخگوی نیاز بازار کشور است، اما برای اینکه در ماه‌های پایانی سال همراه افزایش تقاضا برای مصرف برنج، دچار خلاء در بازار این کالا نشویم، واردات ۴۰۰ هزار تن برنج خارجی از منابع دیگر پیش‌بینی شده است.

دبیر کمیسیون تأمین‌کنندگان برنج کشور با اشاره به افزایش تولید برنج در کشور در سال جاری، این اطمینان را داد که مشکلی در بازار برنج برای تأمین نیاز کشور به وجود نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: البته ما با کمیسیون کشاورزی مجلس و وزیر جهادکشاورزی جلسه داشته‌ایم و از آن‌ها خواسته‌ایم که اقدامات لازم برای مثبت شدن سریع‌تر تراز تجاری صورت گیرد تا در آینده و در صورت لزوم، امکان واردات برنج از هند فراهم باشد.

گفتی است، شایگان ادیبی، مجری طرح برنج وزارت کشاورزی، میزان تولید برنج در سال جاری را فراتر از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن عنوان کرده و گفته است: این حجم تولید نسبت به میانگین سال‌های تولید نرمال حدود ۲۰ درصد افزایش تولید دارد و نسبت به سال گذشته که میزان تولید کمتر از نرمال بوده، حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: واردات برنج از هند توقف واردات برنج خارجی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۵۰۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) نحوه تولید کبریت در کارخانه هندی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: برترین ها

دیگر خبرها

  • فیلم| نحوه تولید کبریت در کارخانه هندی
  • افزایش تولید داخلی و کاهش واردات غلات از بندر امام خمینی
  • قیمت جدید گوشت به روایت مدیرکل تامین دام
  • (ویدئو) نحوه تولید کبریت در کارخانه هندی
  • تامین کالاهای اساسی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان
  • هشدار به وزیر جهاد کشاورزی /قیمت برنج دوباره اوج می‌گیرد؟
  • اختصاص ۲۰۰ تن برنج و شکر در آبادان
  • دولت برای حمایت از برنج ایرانی با بخش خصوصی همراه شود
  • منع مصرف داروی داخلی توسط پزشکان موجب سرگردانی بیمار می شود
  • همراهی دولت برای حمایت از برنج ایرانی با بخش خصوصی/ برای افزایش تقاضای برنج باید فکری کرد