Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@14:51:56 GMT

بنزین سوپر در ایران به خط پایان رسید

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۵۰۹۷۵

بنزین سوپر در ایران به خط پایان رسید

تین نیوز

سخنگوی صنف جایگاه داران با اشاره به کمبود بنزین سوپر در جایگاه‌های سوختی، خط پایان بنزین سوپر در ایران را اعلام کرد. یورو ۵ کی می‌آید؟مدتی است که بنزین سوپر در جایگاه‌های سوخت کشور پیدا نمی‌شود و مالکان خودروهای توربوشارژ نگرانی‌های زیادی بابت کمبود و فقدان این نوع سوخت دارند. به تازگی سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت اعلام کرده به زودی با بنزین سوپر خداحافظی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد بنزین یورو ۵ در راه است.

به گزارش تین نیوز ، به گفته رضا نواز، کیفیت بنزین یورو ۴ بسیار بالاست و به زودی استاندارد یورو ۵ نیز وارد بازار خواهد شد. ایشان خاطرنشان کرده که در آینده‌ای نزدیک با بنزین سوپر وداع خواهیم کرد و وقتی بنزین یورو ۵ در جایگاه‌های سوختی عرضه شود، تقاضا برای بنزین سوپر به صفر خواهد رسید.

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت از مردم بابت کمبود بنزین سوپر عذرخواهی کرده و شرمندگی خود را ابراز نموده است. اما آیا یک عذرخواهی ساده برای مالکان خودروهای توربو، بنزین سوپر می‌شود؟ رضا نواز در خصوص فقدان بنزین با اکتان بالا در جایگاه‌ها گفته: ارسال بنزین سوپر با وجود درخواست خرید فرآورده از سوی جایگاه‌های سوخت، اما از بیش از یک ماه قبل، کمیاب و بعد هم نایاب شد. وقتی ما علت نبود بنزین سوپر را از شرکت‌های تابع نفت جویا شدیم علت اصلی را ورود پالایشگاه‌های تولید بنزین سوپر به فاز تعمیراتی اعلام کردند.

وی همچنین تأکید کرد که در هفته جاری این مشکل برطرف نخواهد شد ولی احتمال اینکه طی هفته آتی رفع شود وجود دارد. رضا نواز همچنین با اشاره به تاریخچه عرضه بنزین سوپر در کشور تأکید کرد که به‌دنبال افزایش قیمت بنزین از سال ۱۳۹۸ و افزایش قیمت بنزین سوپر، ۵۰ تا ۸۰ درصد از تقاضا برای مصرف کم شد و ماندگاری بنزین سوپر در جایگاه‌ها و مخازن و طولانی شدن فروش آن خساراتی را به جایگاه‌داران وارد کرد.

​به گفته نماینده حقوقی جایگاه داران، از وقتی کرونا شایع شد، بنزین سوپر با کاهش تقاضا رو به رو شد و متاسفانه آمار ناامید کننده‌ای منتشر شد ولی پس از فروکش کردن کووید ۱۹ و آرام شدن اوضاع، آمار مصرف بنزین معمولی و سوپر مجدداً صعودی شد. بنابراین در سال گذشته عرضه و تقاضای بنزین به نقطه تعادلی رسید.

نواز همچنین اشاره کرد: با وجود تعادل در عرضه و تقاضای بنزین سوپر، اما ارسال به‌موقع انجام نمی‌شد و البته این‌طور هم نبود که مردم اذیت شوند. ما از اواسط سال قبل تا الآن به رده دهم مصرف‌کنندگان بزرگ بنزین در جهان رسیدیم.

در پایان هم سخنگوی صنف جایگاه داران تأکید کرد که باید مسئولان سازمان ملی استاندارد وزارت نفت در خصوص کیفیت بنزین یورو ۴ و یورو ۵ نظر بدهند و با مردم به شفافیت گفتگو کنند. به احتمال زیاد وضعیت نهایی بنزین سوپر تا پایان هفته آینده معین خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بنزین بنزین سوپر بنزین بنزین سوپر تین نیوز نفت بنزین سوپر جهان وزارت نفت جایگاه سوخت بنزین سوپر یورو5 کمبود بنزین سوپر خودرو توربوشارژ جایگاه های سوخت بنزین سوپر بنزین یورو یورو ۵

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۵۰۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیر پخش فرآورده های نفتی استان با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد از مالکان خودرو‌ها از کارت سوخت شخصی استفاده می کنند گفت: برای بهبود نظام توزیع بنزین و نفت گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت، خودرو‌های بنزین سوز وخودرو‌های نفت گازسوز باید از کارت‌های سوخت مختص خودرو استفاده کنند.
سالار خشایی افزود: همه جایگاه‌های استان مجهز به کارت سوخت اضطراری هستند، اما این خدمات به افرادی که به تازگی خودرو خریداری کرده اند، یا کارت آن‌ها به هردلیلی مفقود شده است، ارائه می‌شود.
وی از مردم خواست از طریق شماره ۰۹۶۲۷  روند صدور کارت سوخت خود را پیگیری کنند.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • ۳۴ درصد مردم از کارت جایگاه داران استفاده می‌کنند
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • در هنگام سوخت گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنید
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • فعالیت ۳۷ جایگاه عرضه سوخت مایع در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • افتتاح جایگاه پمپ بنزین در جاده دهدشت به پاتاوه
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • ماجرای تخلف و درگیری جایگاه سوخت در اراک چه بود؟
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران