Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کمیسیون انرژی به این نتیجه رسیده که ایجاد یک نهاد تنظیم‌گر بالا دستی در سطح معاونت انرژی برای مدیریت مصرف در سطح کشور ضروری است.

هادی بیگی نژاد در گفت وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت ناترازی گاز در سطح کشور و راهکارهای مدیریت آن بیان کرد: ناترازی گاز در سطح کشور به مصرف بالای آن باز می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان مصرف گاز در کشور ما بسیار بالا است. هدر رفت گاز نیز در کشور ما بالاست. این دو عامل دست به دست هم داده و سبب شده تا ناترازی گاز در کشور ایجاد شود. راندمان نیروگاه ها در سطح کشور پایین است. میزان مصرف در حوزه خانگی و تجاری نیز بالاست.

وی در ادامه اظهار کرد: هدر رفت انرژی در حوزه تجاری و خانگی نیز بالا است. ساختمان محل های اتلاف انرژی زیادی دارد. ساختمان ها مطابق استاندارد ساخته نمی شوند. سیستم گرمایشی نیز هدر رفت زیادی دارد. ما حدود ۷۸۰ میلیون مترمکعب روزانه گاز در شبکه توزیع می کنیم. در زمستان ۸۰ درصد این رقم در حوزه خانگی به مصرف می رسد. این رقم بالایی است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: می بایست برای کنترل مصرف در موتورخانه‌ها، سیستم های گرمایشی، نیروگاه ها، صنایع برنامه های جداگانه داشت. این مسیر را نیز دنیا رفته و قرار نیست ما چرخ دنده را از اول اختراع کنیم. تمام برنامه ها مشخص است و باید اجرایی شود. کمیسیون انرژی به این جمع بندی رسیده است از آنجا که وزارتخانه های مختلفی در این حوزه دخیل هستند بابد یک نهاد تنظیم گری بالادستی در سطح معاونت انرژی شکل گرفته تا بتواند دستگاه ها را در مسیر مدیریت مصرف انرژی با یکدیگر هماهنگ کند.

وی در ادامه تاکید کرد: امروز مصرف بنزین و گازوئیل در سطح کشور به شدت بالاست. همه این موارد را کنار هم که قرار می دهیم به این نتیجه می‌رسیم که حتما وجود یک نهاد تنظیم‌گر لازم است که به زودی شکل خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هادی بیگی نژاد کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مصرف انرژی سفر استانی رئیسی محسن شکاری رستم قاسمی درگذشت یک نهاد تنظیم سطح کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۶۴۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: سید حیدر محمدی تصریح کرد: در حوزه صادرات فرآورده‌های گیاهی نیز شرایط بهتری داریم، در قسمت جهش تولید بسیاری از فراینده‌ها را برای صدور مجوز تسهیل کرده و قرار است بخشی از فراینده‌ها را بیرون سپاری کنیم.
وی با بیان اینکه زمان صدور پروانه‌ها کاهش یافته و صف انتظار صفر است، گفت: مجموع صادرات ما سال گذشته ۱۳ میلیون دلار در حوزه فرآورده‌های گیاهی و مکمل‌ها بوده، امیدواریم با همت تولید کنندگان و بازاریابی جهش خوبی در حوزه صادرات داشته باشیم.
رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در تلاش هستیم قیمت مکمل‌ها و فرآورده‌ها امسال را طوری تعیین کنیم که برای شرکت‌های تولید به صرفه و برای مردم نیز سودمند باشد.
به گفته محمدی، با توجه به اینکه مقام رهبری امسال را سال جهش تولید نام نهاده، سازمان غذا و دارو بر افزایش تولید تاکید دارد و مکلف هستیم برنامه ویژه تری را برای تولید داشته باشیم.
وی با تاکید بر اهمیت مصرف منطقی فرآورده‌های طبیعی و مکمل، تصریح کرد: مصرف منطقی دارو‌های طبیعی نیاز به اطلاع رسانی دارد و باید اطلاعات عمومی مردم در این زمینه افزایش یابد.

دیگر خبرها

  • سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است
  • ۴۳۰۰ مگاوات صرفه جوی برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • مجوز حدود ۱۲ هزار مکمل در کشور برای مصرف
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • پرشدگی سدهای کشور به ۶۱ درصد رسید/ مدیریت مصرف آب ضروری است
  • یک «کام» تلخ تا مرگ زودرس/ فقط «دخانیات» تحریم نشد!
  • جدیدترین دانش کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری
  • شناسایی ۹۱ هزار فرد مبتلا به فشار خون در قزوین