Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@19:55:15 GMT

اعتصاب در ۱۵ فرودگاه بزرگ آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۵۶۵۵۱۸

اعتصاب در ۱۵ فرودگاه بزرگ آمریکا

کارکنان ۱۵ فرودگاه در سراسر آمریکا از جمله در نیویورک، دالاس، واشنگتن دی سی، لس آنجلس، در اعتراض به حقوق خود اعتصاب کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ کارکنان 15 فرودگاه در سراسر آمریکا از جمله در نیویورک، دالاس، واشنگتن دی سی، لس آنجلس، و دیگر شهر‌ها در داخل محل فرودگاه دست به اعتصاب زده و خواستار آن هستند که کنگره این کشور قانون موسوم به «شغل خوب برای فرودگاه‌های خوب» را تصویب کند که به موجب آن، یک حقوق پایه و مزایای بیشتر نصیب آنان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارکنان سه فرودگاه عمده آمریکا، شامل فرودگاه بین المللی لوگان در بوستون، فرودگاه بین المللی اوهر در شیکاگو، و فرودگاه بین المللی لیبرتی در نیوجرسی رسما اعتصاب کردند.

روشن نیست آیا این اعتصاب‌ها به خدمات در این فرودگاه‌ها لطمه وارد کرده است یا خیر. این اعتصابات قرار بود 24 ساعت ادامه یابد و از صبح پنجشنبه به وقت محلی آغاز شد.

بیش از 144 هزار نفر در صنعت فرودگاهی در آمریکا استخدام هستند و در صورت محاسبه مالکان امتیاز، نهاد‌های دولتی و دیگر شرکت‌هایی که در فرودگاه‌ها کار می‌کنند، این رقم بسیار بیشتر خواهد شد.

در صورت تصویب قانون درخواستی این کارکنان، یک پایه حقوق 15 ساعتی و امتیازاتی نظیر مرخصی باحقوق، تعطیلات، بهداشت و دیگر مزایا برای آنان در نظر خواهند گرفت.

جمعی از کارکنان حامی این قانون روز پنجشنبه در محل ساختمان کنگره آمریکا اجتماع کردند و چاک شومر رئیس حزب اکثریت در سنای این کشور و چهار نماینده دیگر این نهاد که این لایحه را به سنا عرضه کرده بودند، به آنان پیوستند.

اعتصاب کنندگان به رفتار شرکت سوئیسپورت اینترنشنال که مستقیماً در استخدام آن هستند اعتراض دارند و می‌گویند از شرایط کاری غیرمنصفانه و غیرایمن و حقوق کم رنج می‌برند، اما این شرکت منکر شرایط غیرایمن است ضمن این که می‌گوید حقوق‌های این شرکت رقابتی است. برخی کارکنان از جمله کارکنان اعتصاب کننده در فرودگاه لوگان، مدعی شده اند بخشی از حقوق آن‌ها را بالا کشیده اند.

انگلیس نیز با اعتصاب قریب الوقوع کارکنان در فرودگاه‌های خود مواجه است و قرار است کارکنان از روز 23 دسامبر تا 26 دسامبر و از 28 دسامبر تا شب سال نو دست از کار بکشند. این اعتصابات در 6 فرودگاه‌های لندن، گتویک، منچستر، بیرمنگام، کاردیف و گلاسکو برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حقوق صنعت فرودگاه نیویورک واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۵۶۵۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط جدید اعزام به خدمت چیست؟

به گزارش تابناک، شاهپور آذروند اظهار کرد: به‌منظور بهره‌مندی از ظرفیت و توان علمی جوانان تحصیل‌کرده در پیشبرد اهداف سازمانی، دانش‌آموختگان واجد شرایط دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌توانند برای گذراندن دوره ضرورت خدمت سربازی به‌صورت امریه «سرباز روستایی» در مناطق محروم استان به سامانه جامع حوزه مشمولان معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به آدرس mashmoolin.iripo.ir مراجعه کنند.

 وی افزود: نداشتن غیبت و کسر خدمت، عدم رابطه متقاضیان به‌عنوان بستگان سببی و نسبی با کارکنان استانداری و همچنین بومی بودن، از جمله شرایط «سرباز روستایی» است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل تصریح کرد: مدت خدمت سربازی روستایی ۲۴ ماه بوده و ثبت‌نام متقاضیان مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری در دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری امکان‌پذیر است.   آذروند گفت: اعزام مشمولان برای تاریخ یکم تیر ۱۴۰۳ بوده و ثبت‌نام آن از روز چهارشنبه ۱۵ فروردین تا ۲۴ فروردین در سامانه مذکور انجام خواهد شد

ستاد کل نیروهای مسلح با برخورداری کارکنان شرکت‌های خلاق از مزایای امریه سربازی موافقت و دستورالعمل استفاده از خدمت کارکنان وظیفه در این شرکت‌ها را اعلام کرد.

براین اساس مقرر شد در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳، ۲۰۰ نفر از کارکنان شاغل در شرکت‌های خلاق به شرط احراز شرایط، از مزایای تخصصی امریه سربازی برخوردار شوند.

بر این اساس، شرکت خلاق باید از شرایطی همچون برخورداری از اظهارنامه مالیاتی، بهره‌مندی از حداقل سه نفر نیروی شاغل تمام‌وقت براساس آخرین فهرست بیمه مورد تأیید سازمان تامین اجتماعی و برمبنای آخرین گزارش صورت معاملات فصلی فروشی حداقل ۱۰۰ میلیون ریال داشته باشد.

در طرف مقابل، سرباز باید فارغ‌التحصیل و دارای مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری غیرپزشکی بوده و در چهار ماه اخیر از سابقه بیمه تمام‌وقت در شرکت به‌کارگیرنده برخوردار باشد، حداقل ۸۰ امتیاز از جدول فعالیت فناورانه را کسب کرده‌ باشد و همچنین موضوع فعالیت فرد در مدت زمان حضور در شرکت، باید در راستای کالا و خدمات خلاق یا دانش‌بنیان آن شرکت باشد.

با توجه به محدودیت ظرفیت ابلاغی از طرف ستاد کل نیروهای مسلح، افراد براساس امتیاز کسب شده در هر دوره اعزام، رتبه‌بندی شده و افراد با بیشترین امتیاز به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی خواهند شد. در صورت اتمام ظرفیت در هر اعزام، افراد باید تقاضای جدید خود را در دوره بعدی ارسال کنند.

تأیید اولیه افراد که توسط معاونت علمی براساس امتیازبندی صورت می‌گیرد، به منزله تأیید نهایی افراد نیست و پس از بررسی پروپوزال (شرح فعالیت شخص در شرکت) توسط داور فنی، نتیجه نهایی مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

دیگر خبرها

  • حداکثر پرداختی کارکنان دولت تعیین شد
  • خبر مهم درباره حقوق ۱۴۰۳ کارکنان دولت/ سقف حقوق ماهانه کارمندان دولت مشخص شد
  • شرایط جدید اعزام به خدمت چیست؟
  • فراخوان برای اعتصاب‌های جدید در آلمان
  • ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود
  • دانشجوی کانادایی حامی فلسطین راهی بیمارستان شد
  • دیدار نوروزی کارکنان پست بانک ایران با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • حقوق کارگران ۱۵ درصد بیشتر از کارکنان دولت افزایش یافت
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • نظارت بازرسان بر عرضه بلیت‌ های نوروزی در ۹ فرودگاه بزرگ