Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در کشور اعلام کرد که امروز (۹ بهمن) در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی بارش باران و برف و در سواحل دریای خزر و شمال شرق بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. 

دوشنبه (۱۰ بهمن) علاوه بر نواحی مذکور در بخش‌هایی از مرکز و جنوب غرب بارش انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه‌شنبه (۱۱ بهمن) گستره فعالیت و شدت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی به‌تدریج در مرکز و شمال شرق کشور افزایش می‌یابد.  

چهارشنبه (۱۲ بهمن) بارش در شمال غرب تضعیف شده و در نواحی غرب، جنوب غرب، مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های البرز ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور و همچنین بخش‌هایی از شمال غرب فارس و بوشهر ادامه خواهد داشت. 

پنجشنبه (۱۳ بهمن) سامانه بارشی در نواحی غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، مرکز، شرق و شمال شرق فعالیت خواهد داشت.

طی ۵ روز آینده بیشینه شدت بارش عمدتا در استان‌های واقع در امتداد رشته کوه زاگرس مرکزی و سه‌شنبه علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از غرب کشور ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی پیش‌بینی می‌شود. 

در این مدت بارش در مناطق گرمسیر گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف و گاهی کولاک برف خواهد بود. 

دوشنبه در مناطقی از جنوب غرب، شمال فارس، غرب کرمان و جنوب یزد، سه‌شنبه در برخی مناطق جنوب غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز به‌تدریج شرق و جنوب شرق کشور و چهارشنبه در برخی مناطق جنوب، غرب، مرکز، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.  

امروز در غرب، شرق و جنوب شرق کشور افزایش نسبی دما انتظار می‌رود و سه‌شنبه و چهارشنبه دما در غرب کشور کاهش می‌یابد. 

یکشنبه شرق خلیج فارس، دوشنبه و سه شنبه شمال خلیج فارس و چهارشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود. 

کد خبر 738085 برچسب‌ها برف خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: برف خبر مهم آب و هوا ایران سازمان هواشناسي باران ارتفاعات و دامنه های البرز زاگرس مرکزی بخش هایی زاگرس مرکز شمال شرق شرق کشور جنوب غرب شمال غرب سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۹۵۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در کدام شهر هرمزگان بیشتر باران بارید؟

با ادامه فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان، بیشترین میزان بارش با ۵۵ و دو دهم میلی متر در جزیره لاوان به ثبت رسیده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بارش‌ها از ساعت ۹ و سی دقیقه دیروز در استان آغاز شد و طبق پیش بینی‌ها تا فردا ادامه دارد.

مجتبی حمزه نژاد افزود: در جزیره کیش ۴۷ و چهار دهم میلی متر، پارسیان ۴۴ و نیم، سردشت بشاگرد ۳۷ و هشت دهم، شهر جدید علوی ۳۶ و شش دهم میلی متر، بندرخمیر ۳۵ و دو دهم میلی متر، بستک ۳۲، بندرلنگه ۲۷ و شش دهم میلی متر، قشم ۲۴ و دو دهم میلی متر و رودان هم ۲۱ و هفت دهم میلی متر بارندگی ثبت شده است.

بیشتر بارش‌های این سامانه در مناطق غربی استان، جزایر خلیج فارس، محدوده تنگه هرمز، سواحل و نقاطی از شرق استان پیش بینی شده است.

روز چهارشنبه از شدت فعالیت این سامانه نسبت به امروز کاسته خواهد شد، اما فعالیت این موج بارشی با شدت کمتر تا اواخر وقت پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه در استان ادامه دارد و از بعدازظهر چهارشنبه از شدت وزش باد برروی مناطق دریایی استان و تلاطم دریا کاسته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان‌های جنوب شرق کشور
  • رگبار باران و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور
  • هواشناسی ایران/ هشدار وزش باد شدید و رگبار باران در نقاط مختلف کشور
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • بارش باران و آبگرفتگی در معابر جاسک + فیلم
  • بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است
  • در کدام شهر هرمزگان بیشتر باران بارید؟