Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@22:09:12 GMT

گرافیست پیشکسوت کشورمان درگذشت

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۹۶۴۷۳۷

گرافیست پیشکسوت کشورمان درگذشت

مسعود سپهر، متولد سال ۱۳۳۵ و فارغ التحصیل دانشگاه چاپ لندن و برنامه ریزی چاپ پاریس بود.

نایب رئیسی هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، مشاور هیئت مدیره، عضویت هیئت مدیره و بازرسی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، عضویت هیئت مؤسس و رئیس هیئت مدیره تعاونی طراحان گرافیک ایران، طراح گرافیک شرکت طراحی پیتر هَچ لندن، تدریس در دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران، عضویت کار گروه سه نفره تدوین دروس و بازنگری واحد‌های درسی رشته ارتباط تصویری برای دانشگاه‌های کشور، تدریس در دانشگاه و مؤسسات آموزش عالی تهران و یکصدوهشتاد نشانه و نام نوشته برای مؤسسات، شرکت ها و محصولات، برخی از فعالیت‌های هنری این هنرمند فقید بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روز‌های پایانی دی ماه بود که محسن سلیمانی هنرمند طراح گرافیک و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در گفت و گویی، از به کما رفتن مسعود سپهر، طراح گرافیک پیشکسوت خبر داد و گفت: مسعود سپهر، جمعه شب ۲۳ دی‌ماه از بالای پله‌های خانه‌اش به پایین سقوط کرد و متأسفانه، با سر پایین آمد و ضربه مغزی شده و به محض انتقال به بیمارستان، جراحی شد و متأسفانه، بعد از جراحی به کما رفت و در این میان، او از مسعود سپهر به عنوان هسته و ستون اصلی انجمن طراحان گرافیک ایران یاد کرد.

کتاب‌های «مبادی سواد بصری» و «طراحی هویت بصری جامع» از آثار این هنرمند پیشکسوت هستند که به عنوان مرجع در حوزه طراحی گرافیک در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند.

گفتنی است که مسعود سپهر، اولین نظامنامه گرافیک حرفه‌ای را به رشته تحریر درآورده است و همچنین، تایپ فیس قلم «یکانم، «آموزه» و «مُبین» و طراحی علائم راهنمایی مترو تهران، از کار‌های این هنرمند فقید هستند و علاوه بر این، طراحی کارت شناسایی ملی نیز، با هدایت این هنرمند انجام شده است.  

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طراحی گرافیک هنرهای تجسمی انجمن طراحان گرافیک طراحان گرافیک ایران مسعود سپهر هیئت مدیره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۹۶۴۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه شجاعی مقام اول سی و چهارمین مسابقه طراحی زاکا که اواخر سال گذشته میلادی توسط اداره نمایشگاه مد وابسته به شهرداری منطقه تایتو (یکی از مناطق بیست و سه گانه توکیو) برگزار شده بود، به خود اختصاص داد.

شجاعی هنرمند ایرانی از شهر ارومیه با ارسال طرح هنری خود که کلاه با الهام از بنای کاربردی بادگیر یزد بود، موفق شد جایزه رتبه نخست این نمایشگاه و هم چنین جایزه یکی از داوران را کسب کند.

نماینده شهرداری تایتو با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در توکیو جایزه معصومه شجاعی را به سرپرست این رایزنی تحویل داد.

کد خبر 6087830 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت | دلیل درگذشت نادر کاشانی چه بود؟
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • پاسخ به ابهامات انجمن طراحان گرافیک/توجه به جوانان در هیات مدیره
  • پیشکسوت بسکتبال ایران درگذشت
  • نادر کاشانی پیشکسوت بسکتبال درگذشت
  • نادر کاشانی پیشکسوت تیم ملی بسکتبال ایران درگذشت
  • درگذشت استاد کاظم نجفی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی
  • درگذشت پیشکسوت صنعت چلنگری 
  • درگذشت هنرمند پیشکسوت صنایع دستی مازندران