Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-19@05:11:17 GMT

پرداخت وام‌های خرد از هفته آینده سرعت می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۶۹۹۱۹۰۴

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصادی و امور دارایی امروز (چهارشنبه) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تراز تجاری مثبت کشور، مشکلی در تامین ارز مورد نیاز برای تجارت و واردات رسمی نداریم و تخصیص ارز بدون محدویت انجام می‌شود.

وی میزان تراز تجاری کشور را در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۲۰ میلیارد دلار برآورد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر اقتصاد و امور دارایی ابراز امیدواری کرد که با تزریق این منابع به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ظرف هفته‌های آینده از دوره آشوب اقتصادی حوزه ارزی به دوره ثبات قدم بگذاریم.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: دولت سیزدهم وزارت اقتصاد و دارایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۹۹۱۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سید محمد حسینی معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس در مراسم ضیافت افطار وزارت امور اقتصادی و دارایی با جمعی از منتخبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ضمن تبریک به منتخبان ملت، با اشاره به مکاتبات و نیز دیدار‌های جداگانه با شماری از منتخبان مجلس و نیز دعوت از آنان برای حضور در دیدار نوروزی رئیس جمهور در روز پنجم فروردین گفت: دولت سیزدهم دولت ولایی است و بر اساس توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب بر لزوم همدلی و هم افزایی بین دولت و مجلس  و تعامل سازنده برای خدمت به مردم و پیشرفت کشور، تاکید دارد.

وی با اعلام آمادگی وزارتخانه‌های مختلف برای تشکیل جلسات کارشناسی و تخصصی با منتخبان مجلس دوازدهم گفت: تشکیل جلسات مشترک تا قبل از آغاز رسمی مجلس دوازدهم، می‌تواند در آشنا ساختن بیشتر نمایندگان با عملکرد دولت مردمی و وضعیت کشور کمک کند و در اظهار نظر دقیق آنان پیرامون مسائل کشور، ارائه پیشنهادات و راهکار‌های عملی در بهبود امور موثر باشد.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به توقعات و انتظارات مردم از نمایندگان تصریح کرد: مجموعه دولت در مسیر دشوار خدمت رسانی و پاسخگویی به انبوه مطالبات، خود را مکلف می‌داند که نهایت همکاری را با نمایندگان مجلس داشته باشد، ضمن اینکه معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها نیز خود را مکلف می‌دانند که در ارتباط مداوم با نمایندگان بوده و درخواست‌های آنان را که در واقع مطالبات مردمی است، پیگیری کنند و بی تردید هرگونه پیشنهاد، انتقاد، ایراد و اشکال مورد بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: در بخش تقنین و نظارت نیز این آمادگی وجود دارد که پاسخگوی تذکرات و سوال‌ها باشیم و در همکاری با نمایندگان، لوایح و طرح‌های اولویت‌دار را به قانون جامع و متقن تبدیل کنیم.

وی گفت: اگرچه در ایران هم مثل غالب کشور‌ها قائل به تفکیک قوا هستیم و هر قوه اختیارات و وظایف خاص خود را دارد ولی بدون همکاری نمی‌توان کار‌های اساسی را به نتیجه رساند و البته مردم هم تفاوتی بین مسئولان قائل نیستند و همه را به عنوان  حاکمیت می‌شناسند، واگر با مشکلاتی مواجه شوند همه را  مسئول می‌دانند، لذا انتظار داریم نمایندگان از  هر طیف فکری و گرایش سیاسی در مسیر خدمت به مردم همدل و همراه با مسئولان اجرایی بکوشند تا برنامه‌ها  عملیاتی شود و شرایط به نفع مردم متحول شود و خلاصه  دست در دست هم دهیم تا کاری کارستان صورت گیرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس با اشاره به لزوم اشراف و آشنایی هر چه بیشتر منتخبان مردم با مباحث مختلف اداره امور کشور و ترجیح مصالح ملی بر منافع فردی و گروهی، اظهار داشت: متاسفانه در ادوار مجلس بعضی اظهار نظر‌های غیر دقیق و نسنجیده سبب سوء استفاده معاندان و رسانه‌های بیگانه علیه نظام شده است بنابر این باید توجه داشت که منتخب مردم، دیگر صرفا یک فعال سیاسی، فرهنگی و رسانه‌ای یا مدیر اجرایی عادی نیست، بلکه نماینده ملت و جزئی از حاکمیت است که هر موضع‌گیری او زیر ذره‌بین است و مورد بررسی دقیق از سوی بدخواهان قرار می‌گیرد تا به نحوی بتوانند از آن علیه نظام اسلامی و ملت ایران بهره‌برداری کنند.

حسینی در ادامه گفت: این آمادگی در وزارت‌خانه‌ها وجود دارد تا در جلسات مختلف، داده‌ها و اطلاعات لازم را در اختیار منتخبان مردم قرار دهند تا بر مبنای واقعیات کشور و اقدامات انجام شده و در حال انجام، راهکار ارائه دهند و اظهارنظر نمایند و با معرفت نسبت به نقاط قوت و ضعف مجالس گذشته و نمایندگان سابق، مجلس دوازدهم را به جایگاهی برتر از مجالس قبل ارتقاء بخشند و خود در سیمای نماینده تراز انقلاب اسلامی ظاهر شوند.

در این جلسه خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونان وی گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی کشور و سیاست‌های اقتصادی دولت ارائه کردند و چند نفر از منتخبان مجلس دوازدهم در سخنانی دیدگاه‌ها، پیشنهادات و سوالات خود پیرامون مباحث اقتصادی کشور را مطرح کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام مهم وزیر اقتصاد : رشد اقتصادی به این عدد می‌رسد
  • روایت وزیر اقتصاد از رشد اقتصادی
  • منتخبان مجلس دوازدهم با رئیسی دیدار می‌کنند
  • تا اردیبهشت سال آینده اساسنامه منطقه آزاد دوغارون به تصویب می‌رسد
  • ایران دارای بالاترین تراز مبادلات برق در خاورمیانه
  • گزارش مهم از شرایط اقتصادی کشور/ نرخ تورم سال آینده چقدر پیش‌بینی شد؟
  • پیشتازی تاریخی استان اصفهان در تولید انواع نان کامل در کشور
  • بالاترین تراز مبادلات برق در خاورمیانه برای ایران است
  • پرداخت سود پول های روسیه به اوکراین از تابستان
  • ذخایر بین‌المللی روسیه در یک هفته ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافت