Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ایران در سازمان ملل در نامه به دبیرکل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرد: ایران حق مشروع و ذاتی خود را برای دفاع از امنیت ملی و پاسخ قاطع به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی در هر کجا و هر زمان که لازم بداند، محفوظ می‌دارد.

به گزارش فارس، امیرسعید ایروانی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارات اخیر مقامات رژیم صهیونیستی در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت گفت: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی مسؤول حمله تروریستی به مجموعه کارگاهی وزارت دفاع در شهر اصفهان است و اقدام این رژیم نقض قوانین بین‌المللی و محکوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر ایران در این نامه با اشاره به اظهارات ۲۷ ژانویه رئیس رژیم صهیونیستی در مقر ناتو و ۱۶ ژانویه رئیس ستاد ارتش این رژیم نسبت به تهدید به استفاده از زور علیه زیرساخت‌های حیاتی ایران، از جمله تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و نقض قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل اعتراض کرد.

در این نامه با اشاره به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در مصاحبه اخیر با سی ان ان در ۳۱ ژانویه و اعتراف به دخالت این رژیم در اقدامات خرابکارانه و تروریستی در ایران تاکید شده است که این رژیم باید پاسخگوی تمامی اقدامات جنایتکارانه و تروریستی ارتکابی علیه ایران باشد و بدون استثنا با عواقب آن مواجه شود.

در نامه نماینده دائم کشورمان به رئیس دوره‌ای شورای امنیت تأکید شده است که شورای امنیت سازمان ملل متحد باید مسؤولیت خود بر اساس منشور را انجام دهد و اظهارات جنگ طلبانه مقامات رژیم صهیونیستی را محکوم و از این رژیم بخواهد که قوانین بین‌المللی را رعایت کند و به برنامه‌های خطرناک و فعالیت‌های مخرب خود در منطقه پایان دهد.

در نامه مزبور تصریح شده است که جمهوری اسلامی ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد برای دفاع از امنیت ملی خود و پاسخ قاطع به هرگونه تهدید یا اقدام نادرست رژیم صهیونیستی در هر کجا و هر زمان که لازم بداند محفوظ می‌دارد.

در پایان نامه نماینده دائم کشورمان با تشریح موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در مورد مناقشه کنونی در اوکراین مبنی بر بی طرفی فعال و احترام به حاکمیت و استقلال، وحدت و تمامیت ارضی اوکراین اعتراض خود به بیانیه تحریک‌آمیز و غیرقابل توجیه یک مقام ارشد اوکراینی نسبت به حمله تروریستی به مجموعه کارگاهی وزارت دفاع ایران در شهر اصفهان و استقبال در استفاده از زور علیه زیرساخت‌های حیاتی ایران را اعلام و این گونه اظهارات و اقدامات را غیرمسؤولانه و نقض آشکار قوانین بین‌المللی و اصول مندرج در منشور ملل متحد خواند و از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا آن را محکوم کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: امنیت ملی قوانین بین المللی رژیم صهیونیستی شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۶۹۹۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیشب مردم فلسطین با آرامش خوابیدند/ انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی گفت: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌دهد که باید با اقتدار به خباثت‌های این رژیم پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد نورصالحی امروز _یکشنبه بیست‌وششم فروردین_ در نطق پیش از دستور صد و بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به انتقام سپاه پاسداران از رژیم صهیونیستی اظهار کرد: پاسخ ایران شب گذشته انجام شد و به اقرار سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی غیرقابل پیش بینی بود.

وی افزود: شب گذشته تنها شبی بود که مردم فلسطین با آرامش خوابیدند و این نشان می‌دهد که باید با اقتدار به خباثت‌های این رژیم پاسخ داد. امیدواریم این حرکت درسی باشد تا فراموش نکنند و دور و بر منافع ایران نگردند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مردم اصفهان شب گذشته در کنار مزار سردار شهید زاهدی حضور پیدا کردند، موشک‌ها از آسمان اصفهان نیز عبور کردند و این موضوع سبب شکرگزاری و شادمانی مردم بود.

وی با تأکید بر اینکه این انتقام به تصمیم شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است، افزود: مظلومین منطقه که تحت ستم اسرائیل به پشتوانه آمریکا هستند از این انتقام خوشحال هستند. مردم ایران از این حرکت حمایت می‌کنند و پشتیبان نیروهای مسلح هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آغاز به‌کار جدی فعالیت‌ها در سال ۱۴۰۳ گفت: از همین روزهای ابتدایی سال باید همه آنچه به عهده و مسئولیت مدیران است به صورت جدی دنبال شود.

وی ادامه داد: ۱۴۰۳ یک سال طلایی است و پروژه‌هایی که آغاز شده است، باید به‌زودی بهره‌برداری شود؛ تأمین اتوبوس، ناوگان عمومی، مترو، حلقه حفاظتی، مباحث زیست‌محیطی، نظافت و پاکیزگی شهر و پروژه‌های فرهنگی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

نورصالحی تأکید کرد: قرار است هر هفته پیشرفت این پروژه‌ها رصد و دنبال شود تا اطمینان پیدا کنیم که طبق زمان‌بندی و بر اساس اهداف و برنامه‌ها پیش می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم شهر اصفهان هر هفته شاهد پیشرفت پروژه‌ها باشند و انتظار آن‌ها در تمام حوزه‌های وظیفه‌ای مدیریت شهری برآورده شود.

کد خبر 744296

دیگر خبرها

  • اظهارات زلنسکی بعد از حمله به اسرائیل: با ما هم مثل تل‌آویو رفتار کنید!
  • «وعده صادق» ضربه شصت ایران به دنیا بود؛ شورای امنیت نتوانست قطع نامه علیه ما تصویب کند
  • وزیر خارجه ایران به دبیرکل سازمان ملل: به دلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود/ گوترش: ما به اسراییل تاکید می‌کنیم اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام ندهد
  • اولین اظهارات هرتزوگ درباره انتقام ایران از اسرائیل
  • گوترش: مصونیت ساختمان کنسولی ایران در حمله اسرائیل نقض شد/ اظهارات ضدایرانی انگلیس، فرانسه و سوئیس در شورای امنیت/نماینده روسیه: دبیرکل سازمان ملل حملۀ ایران را بلافاصله محکوم کرد اما در مورد حملۀ اسرائیل به کنسولگری ایران چنین واکنشی نداشت؛ این رویکرد در
  • دفاع روسیه از حمله ایران به اسراییل: واکنشی بود به انفعال شرم آور شورای امنیت درباره حمله به کنسولگری (+فیلم)
  • دیشب مردم فلسطین با آرامش خوابیدند/ انتقام ایران پاسخی به خباثت‌های رژیم صهیونیستی بود
  • هشدار دیپلمات روس: در صورت پاسخ اسرائیل ...
  • واکنش دبیرکل سازمان ملل به حمله ایران به اسرائیل
  • در واکنش به حمله ایران به اسرائیل؛ دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف فوری خصومت ها در منطقه شد