Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@09:52:56 GMT

واردات ارز به هر میزان بدون مالیات آزاد شد

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۷۰۰۷۰۷۵

واردات ارز به هر میزان بدون مالیات آزاد شد

به گزارش جام جم آنلاین، داوود منظور رییس کل سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور ذکر کرده است که پیرو بخشنامه شماره 200.1401.4 مورخ 1400.01.27 و با عنایت به مصوبه قانونی مراجع ذی ربط ورود ارز (اعم از اسکناس و حواله معاف از مالیات) است. هر شخص حقیقی و حقوقی می تواند با اظهار ارز در گمرکات ورودی، به هر میزان اسکناس ارز به کشور وارد نماید و هیچ یک از دستگاه ‏های امنیتی انتظامی و گمرک حق ممانعت از آن را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه بخشنامه مذکور قید شده است: بانک مرکزی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیروی انتظامی و سایر دستگاه‏ های مرتبط موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا ورود ارز، تسهیل و فعالان در این حوزه نگران موضوع مالیات و برخورد نظارتی پیرامون واکاوی منشا سرمایه نشوند.

در این بخشنامه تاکید شده است: اعتبار این مصوبه از تاریخ ابلاغ تا پایان آبان ماه 1402 خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: معافیت مالیاتی ارز مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۰۰۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با فرار‌های مالیاتی با قدرت دنبال می‌شود

سیدمحمدهادی سبحانیان رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سازمان امور مالیاتی کشور امروزرسالت مهمی را در زمینه تامین منابع مالی پایدار و غیر تورم‌زا برای دولت و نیز در خصوص ایجاد تحول در نظام مالیات ستانی برعهده دارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طی سالیان طولانی نظام مالیاتی کشور مبتنی بر روش‌های مالیات ستانی سنتی بود که معایب خاص خود را داشت، اما با ظرفیت‌های قانونی ایجاد شده و اراده دولت سیزدهم اکنون با شتاب بسیار بالایی به سمت ایجاد یک نظام مالیات‌ستانی هوشمند مبتنی بر داده در کشور حرکت می‌کند.

وی با تاکید بر این که موفقیت کامل این راهبرد نیازمند همراهی اقشار مختلف مردم، نخبگان و همه متولیان است، ادامه داد: در همین رابطه یکی از وظایف مهم ما این است که ابعاد مختلف تحول در نظام مالیات ستانی و حرکت ایجاد شده در این بخش را برای گروه‌های مرجع و کسانی که می‌توانند این موضوع را برای مردم تبیین کنند، ارائه کنیم.

همچنین سیدمحمد آقامیری  با بیان اینکه در دولت سیزدهم تسلط خوبی روی امور مالیاتی حاکم شده است گفت: گام‌ها دولت در پیشبرد امور مالیاتی مثبت بوده است.

آقامیری بر گسترش فرهنگ مالیاتی کشور تاکید کرد و گفت: مالیات زمینه ساز توسعه در کشور است و مردم ما باید متوجه باشند با پرداخت مالیات در رشد و آبادانی کشور سهیم می‌شود.

وی سازمان امور مالیاتی را یک سازمان درآمدی برای دولت و کشور عنوان کرد و گفت: مقابله حداکثری با فرار مالیاتی از جمله دستاورد‌های دولت سیزدهم است که منافع حاصل از آن به تمام افراد جامعه خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • دریافت نیمی از مالیات‌ها از یک درصد افراد پردرآمد
  • وصول ۹۸۴ هزار میلیارد تومان مالیات و عوارض در سال گذشته
  • شناسایی ۲.۷ میلیون پرونده جدید مالیاتی در کشور
  • پرداخت ۵۰ درصد از مالیات از یک درصد مودیان
  • آیت‌ الله سبحانی: مرد باید ببیند پول مالیات کجا خرج می‌شود
  • مقابله با فرار‌های مالیاتی با قدرت دنبال می‌شود
  • تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات‌ستانی بر پردرآمد‌ها است
  • افراد متمکن باید مالیات بیشتری پرداخت کنند
  • تمرکز سازمان امور مالیاتی کشور در مالیات‌ستانی بر پردرآمدها است
  • هر که تمکن مالی بیشتری دارد باید مالیات بیشتری بدهد