Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@23:30:31 GMT

شایعه زلزله تبریز و تهران را مدیریت کنید

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۷۰۳۸۵۹۹

شایعه زلزله تبریز و تهران را مدیریت کنید

خورشید روز هفدهم بهمن هنوز درست و حسابی رخ نمایان نکرده بود که خبر زلزله سهمگین بالای هفت ریشتری ترکیه و سوریه جهان را به شوک فرو برد طوری که حتی اخبار مراسم گِرمی را به حاشیه راند.

از ساعت آغازین زلزله ترکیه شخص رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه شخصا وظیفه اطلاع رسانی و ارایه اخبار و آمار تلفات جانی و مالی را بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حرکت درستی که از باب سواد رسانه ای در جلوگیری از انتشار اخبار غیر واقعی و دروغ جلوگیری می کند؛ اخبار مسموم و اعصاب خراب کنی که معمولا در چنین مواقعی به فراوانی پخش می شود.

این حرکت رییس جمهور ترکیه باعث می شود تا از تعدد منابع ارایه کننده اخبار جلوگیری و اخباری صحیح و یک دست به مخاطب نگران برسد.

در زلزله خوی که چند روز بیشتر از آن نمی گذرد این مشکل وجود داشت. هرچند که زلزله خوی از لحاظ شدت و گستردگی با زلزله ترکیه قابل قیاس نیست اما در اطلاع رسانی همان زلزله هم تکثر مسوولینی که هر کدام آمار و خبری از زلزله ارایه می کردند به بروز شایعات و اخبار دروغین دامن می زد.

حالا اما پس از زلزله ترکیه و سوریه اخبار و شایعاتی از بروز زلزله مشابه در تبریز و تهران و حوالی موجب نگرانی مردم این شهرها شده است.

بهتر است هر چه سریع تر مقامی مسوول در این زمینه و انتشار این شایعه اطلاع رسانی علمی صحیح انجام دهد.یک اطلاع رسانی بر پایه دانش که بتواند مخاطب را اقناع کند.

کد خبر 1728361

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: زلزله ترکیه اطلاع رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۰۳۸۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است

رییس شورای اطلاع رسانی دولت تغییر در تیم اقتصادی دولت را تکذیب کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتشار شایعاتی از تغییر در تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: اتفاقات خوبی در اقتصاد رقم خورده و رشد اقتصادی افزایش یافته است. کاهش بیکاری را داشتیم، کنترل و کاهش حجم نقدینگی را تجربه کردیم که همه محصول تلاش‌های تیم اقتصادی دولت است.

ادامه طرح ویژه کالابرگ الکترونیکی نیازمند تصمیم مجدد است

وی تصریح کرد: شاید برخی چندان دوست ندارند این اتفاقات رخ دهد و شایعاتی می‌سازند اما قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت ایجاد شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم/ خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه، امشب + فیلم
  • (ویدئو) خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه + فیلم
  • تصاویری از خسارت شدید به روستاها در زلزله جدید ترکیه
  • زلزله نسبتا شدید تازه در ترکیه
  • زلزله نسبتا شدید در ترکیه
  • رئیس شورای اطلاع رسانی دولت : قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت انجام‌ گیرد
  • تغییر در تیم اقتصادی دولت کذب است
  • اندازه گیری دیابت و ارایه مشاوره پزشکی در میادین میوه و تره بار