Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@01:51:08 GMT

فرار داعشی‌ها از زندانی در سوریه

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۷۰۴۱۳۰۳

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حدود ۲۰ زندانی پس از زلزله ویرانگر در شمال غرب سوریه، موفق به فرار از زندان «راجو» شدند؛ زندانی که حدود ۲ هزار نفر در آن که بیشتر مظنونان به عضویت در گروه تروریستی داعش هستند، نگهداری می‌شوند.

یکی از مسئولان این زندان با بیان اینکه این زندان در شهر راجو در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد و حدود یک هزار و ۳۰۰ مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش در آن نگهداری می‌شوند، افزود که زندانیان پس از زلزله دست به شورش زدند و بخش هایی از زندان را تحت کنترل خود درآوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، بر اساس برآوردهای اولیه، حدود ۲۰ نفر از این زندان فرار کردند که گمان می‌رود داعشی باشند.

بر اساس این گزارش، زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ترکیه، ده‌ها پس لرزه در مناطق شمالی سوریه داشت و باعث ایجاد شکاف در دیوارها و درهای زندان راجو شد.

دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه مستقر در لندن نیز گفت که نمی‌تواند بررسی کند که آیا تعدادی از زندانیان زندان راجو واقعا فرار کرده‌اند، اما شورش در این زندان را تایید کرد.

حادثه اخیر در زندان راجو پس از آن اتفاق افتاد که گروه تروریستی داعش در دسامبر ۲۰۲۲ با هدف آزادسازی نیروهای خود از این زندان، به یک مجتمع امنیتی در رقه حمله کرد. در این حمله نافرجام، ۶ تن از نیروهای تحت رهبری کُردها که منطقه را تحت کنترل داشتند، کشته شدند.

سازمان دفاع مدنی (کلاه سفیدها) که در مناطق شمالی سوریه و خارج از کنترل دولت دمشق فعالیت می‌کند، از کشته شدن ۷۳۳ نفر و زخمی شدن بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در زلزله روز گذشته در این کشور خبر داد.

زمین لرزه ای مهیب به بزرگی ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه بخش های وسعی از جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند، این زمین لرزه تاکنون براساس آمار نهادهای رسمی دو کشور، در مجموع ۳۹۸۵ کشته برجای گذاشته و کار امدادرسانی و خارج کردن زلزله زدگان از زیر آوار گسترده ساختمان ها همچنان ادامه دارد.

نهادهای بین المللی و کشورهای جهان نیز ارایه کمک ها به ترکیه و سوریه را آغاز کرده اند، تیم‌های نجات و جستجو همچنان در حال آوار برداری و نجات افرادی هستند که در زیر آوار گرفتار شده‌اند.

جهان آسیای غربی ۰ نفر برچسب‌ها گروه تروریستی داعش سوریه آسیای غربی زلزله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گروه تروریستی داعش سوریه آسیای غربی زلزله گروه تروریستی داعش سوریه آسیای غربی زلزله گروه تروریستی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۰۴۱۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،به گزارش روابط عمومی زندان جهرم، خانمی با مراجعه به دفتر مددکاری زندان جهرم ،۲۰ میلیون تومان را برای آزادی فردی بدهکار واریز و رسید آن را به عنوان هدیه تولد همسرش به وی اهدا کرد.
خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند، می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۴۲۱۴۲۸۶ به نام انجمن حمایت زندانیان شهرستان جهرم واریز کنند.

شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • محاکمه بزرگ منافقین؛ داعشی‌های دهه ۶۰
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • بازداشت ۳۶ مظنون داعشی در ترکیه
  • حمله کابل| داعش: شیعیان و طالبان را هدف قرار دادیم