Web Analytics Made Easy - Statcounter



عباس جهانگیرزاده نماینده پارس آباد و بیله‌سوار می‌گوید: اینکه آقای رئیسی و برخی افراد در دولت بخواهند شرایط را خوب جلوه دهند، اصلاً قابل قبول نیست، چون باید کار، توام با خروجی مثبت و رضایت مردم باشد. اکنون اگر به کف خیابان‌ها و بازار برویم، خیلی راحت می‌توانیم متوجه شویم که حال دل من چطوری است.

عباس جهانگیرزاده نماینده پارس‌آباد در تحلیل وضعیت اقتصادی کشور و تغییراتی که در بدنه دولت رخ داده است، به رویداد۲۴ می‌گوید: سال گذشته پس از کناره‌گیری حجت‌الله عبدالملکی وزیر کار، دیگر شاهد تغییر و تحول جدی در دولت نبودیم؛ این در حالی بود که انتقاداتی از سوی نمایندگان به تیم اقتصادی دولت شد و حتی مردم که سفره‌هایشان کوچک شده بود، چنین حرف‌هایی را می‌زدند؛ به قدری اوضاع در حوزه خودرو و تنظیم بازار، آشفته بود که بالاخره استیضاح دوم آقای فاطمی‌امین وزیر صمت اعلام وصول شد و همه دیدند که مجلسی که گفته می‌شود به لحاظ سیاسی با دولت همسو است، چطور وزیر را با رای بالا عزل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانگیرزاده می‌گوید: پیش از عزل وزیر صمت از سوی مجلس، آقای رئیسی، وزرای آموزش و پرورش و جهاد کشاورزی و همچنین رییس سازمان برنامه و بودجه را از تیم دولت خارج کرد. اکنون سه وزارتخانه مهم کشور، آن هم در این شرایط حساس بی‌وزیر هستند. در حالی که به فصل امتحانات دانش‌آموزان نزدیک می‌شویم یا بازار خودرو و اساساً اقلام اساسی و تنظیم بازار، حال و روز خوبی ندارد و در حوزه کشاورزی، فصل برداشت بسیاری از محصولات مهم است، چرا در معرفی افرادی برای تصدی این وزراتخانه‌ها تعلل می‌شود. خطاب آقای رئیسی می‌گویم وضعیت به گونه‌ای است که یک روز هم یک روز است و باید قدر لحظه‌ها را دانست. کشور نیازمند کار است و سرپرست خیلی اختیارات برای کار و برنامه‌ریزی بلندمدت ندارد.

نماینده پارس‌آباد می‌گوید: اینکه آقای رئیسی و برخی افراد در دولت بخواهند شرایط را خوب جلوه دهند، اصلاً قابل قبول نیست، چون باید کار، توام با خروجی مثبت و رضایت مردم باشد. اکنون اگر به کف خیابان‌ها و بازار برویم، خیلی راحت می‌توانیم متوجه شویم که حال دل من و حال دل مردم چطوری است. وضعیت مدیریتی به گونه‌ای است که احساس می‌شود کشور رها شده است. نارضایتی مردم مشهود است و دولت پس از ۱۹ ماه باید مسیر کاری‌اش را تغییر جدی دهد. اگر در هفته‌ها و ماه‌های آتی هم، دست فرمان دولت به مانند گذشته باشد، حتماً مجلس از اهرم استیضاح برای دیگر وزرایی که به کارشان انتقاد است، استفاده خواهد کرد.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۸۰۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟

به گزارش خبرآنلاین این ادعای عضو کابینه درباره «تنظیم اجاره‌بها در کشور»، تا چه حد با «واقعیت اوضاع اجاره‌نشین‌ها» سازگار است؟ روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، «بازار اجاره مسکن در دولت سیزدهم، رکورد بیشترین رشد اجاره‌بها را در تاریخ ثبت داده‌های رسمی از اجاره، به ثبت رسانده است.» ماجرا چیست؟

ارقام رسمی مربوط به تورم اجاره مسکن در تهران نشان می‌دهد، از سال ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲، «اجاره‌بها، سالانه به ترتیب ۴۵ درصد، ۴۴‌درصد و ۵۲‌درصد جهش کرد.»

از سال ۱۳۷۰ تا ۱۴۰۰، «بالاترین رشد سالانه اجاره‌بها، برای سال ۷۵ بود و به میزان ۴۱.۵درصد.» بنابراین، «ملتهب‌ترین دوره اجاره‌نشینی» برای سال‌های دولت سیزدهم بوده است و نه دولت‌های قبل‌تر. پس اگر از روی «داده رسمی»، قرار باشد کارنامه دولت رئیسی در بازار اجاره مسکن مورد قضاوت نسبی قرار بگیرد، این دولت در «تنظیم اجاره‌بها»، موفقیتی نداشته‌ است.

همچنین تورم اجاره در کشور نیز طی دو سال گذشته، از «متوسط سالانه دوره‌های قبل»، ‌ سبقت گرفت. نسبت تورم عمومی به تورم اجاره در کشور، همیشه عدد ۱.۵ بوده است. اما سال گذشته به علت «رشد تاریخی اجاره‌بها در کشور»، این نسبت به مرز عدد یک رسید.

دولت تاکنون اقدام موثری برای تنظیم تورم مسکن و تورم اجاره به این معنا که باعث «بازگشت قیمت‌ها به سطح متعارف شود» انجام نداده است. 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896144

دیگر خبرها

  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • وزیر ارتباطات: هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود؛ انتظار دارند صرفا مجیزگوی دوستان باشیم
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟
  • ادعای بی سند، باز هم کار دست وزیر اقتصاد داد/ اجاره در دولت رئیسی چند برابر قبل شد؟
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • نماینده مجلس: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند حتی معاونین و مشاورین؛ دچار بحران فکری شده اند