Web Analytics Made Easy - Statcounter



۲ برادر که با ایجاد اکانت در پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی دختران کم‌سن را فریب داده و با دسترسی به تصاویر و اطلاعات شخصی‌شان آنها را تهدید می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ سعید تجری رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: چندی قبل تعدادی از خانواده‌ها به پلیس فتا استان مراجعه و اظهار کردند که فرد یا افرادی در یکی از پیام‌رسان‌ها اقدام به مزاحمت اینترنتی و تهدید کودکان‌شان کرده‌اند که با توجه به حساسیت‌ها و نگرانی والدین، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تیم‌های تخصصی پلیس فتا با اطلاعات و سرنخ‌هایی که والدین در اختیار آنها قرار دادند موفق به ردیابی محل اختفای این افراد شیطان صفت در یکی از استان‌های غربی کشور شدند که بلافاصله پس از هماهنگی با مرجع قضایی، تیم عملیاتی این پلیس عازم شهرستان مربوطه شد و در یک عملیات غافلگیرانه ۲ متهم اصلی را دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس فتا انتقال دادند.

سرهنگ تجری گفت: متهمان که ۲ برادر بودند ضمن برقراری ارتباط دوستانه از طریق اکانت‌های جعلی، این کودکان را اغفال کرده و ضمن دریافت تصاویر شخصی‌شان، آنها را تهدید می‌کردند که منجر به آسیب‌های متعدد روحی و روانی برای این کودکان که اکثر سنین بین ۸ تا ۱۲ سال داشتند، شده است.

این مقام انتظامی گفت: عدم نظارت والدین بر رفتار فرزندان در فضای مجازی و کم بودن سواد و دانش سایبری آنها، مهم‌ترین علت وقوع این پرونده‌ها و آسیب‌های روحی و روانی به فرزندان است.

تجری یادآور شد: والدین باید به کودکان خود بیاموزند که با افراد غریبه در فضای مجازی ارتباط برقرار نکرده و اعتماد نکنند و اگر در این فضا به مشکلی برخوردند بزرگ‌ترها را در جریان قرار دهند.

این مقام مسئول گفت: خانواده‌ها با حساسیت بیشتری فعالیت فرزندان‌شان را در فضای مجازی کنترل کنند. والدین ابتدا دانش و آگاهی خود را در زمینه فضای مجازی افزایش دهند و در مرحله بعد کودکان‌شان را در این مسیر پر پیچ و خم همراهی کرده و آموزش لازم را به فرزندان خود بدهند.

وی افزود: حضور بی‌محابای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، آنها را به عنوان طعمه‌های سهل برای سوء‌استفاده مجرمان قرار می‌دهد.

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: والدینی که گوشی خود را در اختیار فرزندان قرار می‌دهند حتماً جدای از نظارت، اکانت‌ شبکه‌های اجتماعی خود را رمزگذاری کنند و از نرم‌افزارهای کنترل والدین که در سایت‌های معتبر معرفی شده برای نظارت بیشتر استفاده کنند و مهم‌تر از همه با فرزندان‌شان رفتار دوستانه داشته و با آنها صمیمی باشند.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۸۰۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر لیونل مسی فضای مجازی را منفجر کرد؛ ۵ گل بسیار زیبا و تماشایی پسر ۸ ساله لیونل مسی + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در این ویدیو، او پس از زدن یک ضربه آزاد غیرقابل مهار، چهار گل شگفت‌انگیز دیگر به ثمر می‌رساند و شادی پس از گل پدرش را تقلید می‌کند.

 

منبع: خبر ورزشی

tags # لیونل مسی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • فرزندی که حساب پدرش را خالی کرد
  • قتل هولناک در مزون لباس | دختر ۱۱ ساله قاتل شد | دستگیری قاتل و مادرش پس از فرار نافرجام
  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • دستگیری ۴۰۰ نفر مجرم فعال آزمون سراسری در فضای مجازی + فیلم
  • قتل هولناک یک جوان به خاطر کل کل در فضای مجازی
  • دستگیری عامل انتشار فیلم آدم ربایی در فضای مجازی در زابل
  • روش‌های تربیتی مناسب فرزندان اتیسمی + فیلم
  • باید‌ها و نباید‌های استفاده کودکان از فضای مجازی
  • تهدیدهای فضای مجازی برای کودکان
  • پسر لیونل مسی فضای مجازی را منفجر کرد؛ ۵ گل بسیار زیبا و تماشایی پسر ۸ ساله لیونل مسی + ویدئو