Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش باید اصل و اساس یک جامعه باشد، گفت: بسیاری از مسائل معلمان با اصلاح بخشنامه‌های داخلی آموزش و پرورش حل و فصل می‌شود.
علیرضا پاک فطرت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با برشمردن اهمیت وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه را مهم و کلیدی و در عین حال مظلوم خواند و عنوان کرد: آموزش و پرورش باید اصل و اساس یک جامعه باشد زیرا کارخانه انسان سازی است و معلمان از پدران و مادران به دانش آموزان نزدیکتر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان از سال گذشته، گفت: رتبه‌بندی معلمان کار بزرگ دولت و مجلس بود، روال رتبه بندی باید عوض شود ولی باید در نظر داشت که رتبه بندی کردن این تعداد معلم، مسلما درصد خطایی هم دارد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس پای کار معلمان ایستاده و ازحق آنان دفاع خواهد کرد و بنای ما بر این است که در رتبه بندی معلمان به ویژه با سابقه‌های آموزش و پرورش حقی از آنان ضایع نشود. متأسفانه جایگاه معلمان فداکار که برای نجات جان دانش آموزانشان جان خود را به خطر انداخته و فداکاری‌ها می‌کنند در رتبه‌بندی معلمان دیده نشده است و جا دارد این چنین از خودگذشتگی‌هایی نیز دیده شود.
پاک فطرت با اشاره به دیدار خود با مدیر و شورای معاونان آموزش و پرورش ناحیه یک و نمایندگان مدیران مدارس دولتی و غیردولتی شیراز، افزود: بسیاری از مسائل معلمان مربوط به قوانین داخلی و بخشنامه‌های صادره از سوی آموزش و پرورش است و ارتباط چندانی با مجلس پیدا نمی‌کند چرا که کار مجلس قانون‌گذاری ونظارت بر اجرای قوانین است و امور مربوط به معلمان را در اجرا و عمل باید خود آموزش و پرورش حل و فصل کند.
وی ادامه داد: در بیشتر مدارس پیشرفته دنیا خصوصاً در ژاپن و فنلاند دانش آموزان درس زندگی فرا می‌گیرند و بزرگترین و مجهزترین اماکن شهری را به مدارس اختصاص داده‌اند، هرچند که با مشکل شدید زمین در شهرها روبرو هستند.
نماینده ناظر در شورای مدارس و مراکز غیر دولتی کشور همچنین تاکید کرد: مدارس غیردولتی نیز باید برابر قوانین مکان یابی در شهرها ایجاد و احداث شوند و قانون‌های این مدارس نیازمند بازنگری و اصلاح است. مدارس دولتی با توجه به میزان مبلغ دریافتی از مردم باید حقوق بهتری به معلمان دهند تا انگیزه بهتری برای خدمت داشته باشند./
پایان پیام

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رتبه بندی معلمان آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۸۳۸۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور قانون اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که در جلسه علنی مورخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده بود را طی نامه مورخ ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ به رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ کرد.

بر اساس این قانون، مرجع سیاستگذاری مدارس و مراکز آموزشی پرورشی غیر دولتی، شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شده است.

همچنین مطابق این قانون، وزرات آموزش و پرورش مکلف به راه اندازی سامانه یکپارچه مدیریت، نظارت و ارزیابی مدارس و مراکزی آموزشی غیر دولتی شده و این مراکز باید همه فعالیت‌های خود اعم از درآمدها، میزان شهریه دریافتی، تداد پرسنل و دانش آموزان، فضای آموزشی و نوع مالکیت آن، هزینه‌ها و ... را در سامانه مذکور اعلام و وزارت آموزش و پرورش آن را بررسی و ارزیابی کند.

سامانه مدارس غیر دولتی به سامانه سازمان تأمین اجتماعی متصل شده و حق بیمه معلمان و کارکنان این مدارس و مراکز آموزشی غیر دولتی به صورت برخط پرداخت می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • رئیسی اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد
  • رئیس‌جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • اصلاح قانون تأسیس مدارس غیر دولتی ابلاغ شد
  • ابلاغ اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی / درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • رئیس جمهور اصلاح قانون تأسیس مدارس غیردولتی را ابلاغ کرد/ درآمد غیرانتفاعی‌ها شفاف می‌شود
  • توجه مجلس و دولت به ضروریات دانشگاه فرهنگیان
  • اصلاح نظام ارزشیابی درس تربیت بدنی/ ایجاد تیم‌های امدادی ماهر در مدارس
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • اسکان موقت نوروزی ۱۰ هزار و ۲۰۶ نفر روز در مدارس آذربایجان‌غربی