Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با تسنیم، درباره همکاری‌های نظامی و دفاعی ایران با ونزوئلا و احتمال صادرات تجهیزات ایرانی به این کشور، اظهار داشت: ما هیچ محدودیتی برای در اختیار قرار دادن تجهیزات به کشورها نداریم و با همه کشورها در ارتباط هستیم و این ارتباط را با اقتدار ادامه می‌دهیم و هر کشوری به منافع، امنیت و حفظ صلح بین‌المللی متعهد باشد و به امنیت مشترک جهانی فکر کند، ما حتماً به او کمک می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ونزوئلا کشور بزرگی است که در منطقه حساسی قرار دارد و ما هم از سال‌های گذشته با این کشور ارتباط داشتیم و شاید بتوان گفت بیشترین تعاملات روسای جمهور ما با ونزوئلا بوده است. ما در وزارت دفاع به‌عنوان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور ضمن انجام هماهنگی‌های لازم، تمامی توانمندی‌های داخلی در حوزه‌های مختلف را سازماندهی می‌کنیم که یک بخش از آن، مباحث امنیتی و دفاعی است.

وزیر دفاع در پاسخ به سوال  دیگری درباره برخی گمانه‌زنی‌ها و اخبار پیرامون خرید جنگنده «سوخو 35» از روسیه و احتمال ورود آن به کشور در آینده نزدیک، عنوان کرد: ما خودمان تولیدکننده هستیم و در بخش صنعت هوایی در حوزه جنگنده‌ها، هواپیمای ترابری، هواپیمای آموزشی و سایر بخش‌ها کار می‌کنیم اما اگر درباره توان دفاعی‌مان احساس نیاز کنیم، سعی می‌کنیم از هر کشوری که امکانات فناوری و یا تجهیزات داشته باشد، دریافت کنیم.

امیر آشتیانی ادامه داد: مباحث مطرح شده درباره جنگنده سوخو نیز بیشتر گمانه‌زنی است؛ البته بر اساس قراردادهایی که جمهوری اسلامی ایران از قبل در حوزه‌های مختلف با کشورهای مختلف داشته‌، کار را دنبال می‌کنیم. ممکن است در هر مقطعی بعضی از آن‌ها به نتیجه برسد و بگوییم موردی که مثلاً 5 سال پیش قرارداد آن را بستیم، الان به نتیجه رسیده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ما منعی برای خرید داریم، تصریح کرد: نه منعی نیست، هر کجا نیاز داشته باشیم چه در تأمین نیازمندی‌ها و چه در صادرات محدودیتی احساس نمی‌کنیم.

کد خبر 763459 برچسب‌ها خبر ویژه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۸۴۵۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی شهباز شریف از دکتر رئیسی

دکتر سید ابراهیم رئیسی که برای سفر ۲ روزه به پاکستان سفر کرده است، مورد استقبال رسمی نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی ایران و پاکستان، سران دو کشور از گارد تشریفات حاضر سان دیده و دکتر رئیسی به رسم دوستی و یادبود نهالی در محوطه دفتر نخست‌وزیری پاکستان غرس کرد.

سپس رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر پاکستان اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی خواهند کرد.

دکتر رئیسی و شهباز شریف پس از مراسم استقبال رسمی با یکدیگر دیدار خصوصی خواهند داشت.

پیش از این مراسم و در بدو ورود رئیس جمهور نیز وزیر امور خارجه پاکستان با حضور در هتل محل اقامت دکتر رئیسی، ورود وی به این کشور را خیرمقدم گفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • وزیر کشور: افراد انگشت شماری در برابر قانون مقاومت می‌کنند
  • ایران جز کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • وزیر نفت به همراه رئیس‌جمهوری عازم سریلانکا شد
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد
  • امضای اسناد رسمی بین ایران پاکستان در حوزه‌های مختلف
  • استقبال رسمی شهباز شریف از دکتر رئیسی
  • مذاکرات السودانی در آمریکا درباره خرید بالگرد و سامانه پهپادی