Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-25@15:55:36 GMT

سامانه بارشی روز دوشنبه وارد کشور می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۴۰۲ | کد خبر: ۳۷۸۴۸۷۲۵

سامانه بارشی روز دوشنبه وارد کشور می‌شود

هواشناسی با صدور هشدار زرد از ورود سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی از فردا دوشنبه تا روز پنج‌شنبه خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست، مخاطرات این سامانه شامل رگبار باران، وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک، ریزش تگرگ و رعدوبرق و صاعقه است.

فردا (دوشنبه) در شمال هرمزگان، شرق و شمال فارس، جنوب غرب و دامنه و ارتفاعات مرکزی استان کرمان، شمال و غرب آذربایجان غربی، شمال شرق آذربایجان شرقی و ارتفاعات مازندران بارندگی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز (سه‌شنبه) در شمال هرمزگان، جنوب غرب و ارتفاعات مرکزی استان کرمان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، مرکزی لرستان، همدان، شمال غرب و جنوب استان اصفهان، قم، قزوین، البرز و ارتفاعات تهران، و روز چهارشنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی لرستان، شمال استان ایلام، قزوین، البرز، تهران، قم، ارتفاعات سمنان و شمال غرب اصفهان بارش‌ها ادامه دارد.

روز (پنج‌شنبه) هم بارش‌ها در اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، گیلان، مازندران، غرب گلستان، شمال سمنان، شمال شرق فارس، ارتفاعات و دامنه در مرکز و غرب و جنوب غرب کرمان، نیمه غربی یزد و ارتفاعات استانهای تهران، البرز، قزوین و شمال زنجان ادامه‌ می‌یاید.

اثر مخاطره احتمال آبگرفتگی معابربه شکل محدود، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، در برخی مناطق خیزش گردوخاگ، کاهش دید و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی اعلام شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: تغییرات آب و هوا ، تغییر اقلیم ، سازمان هواشناسی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا تغییر اقلیم سازمان هواشناسی آذربایجان غربی آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۸۴۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،براساس هشدار جوی سطح نارنجی هواشناسی مازندران سامانه بارشی تا اواخر وقت سه‌شنبه چهارم اردیبهشت ماه امسال مهمان آسمان مازندران است.منطقه اثر این سامانه بارشی امشب در ارتفاعات و سه‌شنبه در کل استان است. طی این مدت شاهد بارش باران (در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر با بارش برف) ، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ هستیم که بارش در ارتفاعات از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است.حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران  اظهار کرد: تمرکز این سامانه بارشی بر مناطق غربی و مرکزی استان مازندران است.   وی افزود: بیشترین اثرگذاری این سامانه سرد بارشی در آلاشت، هزارجریب، جویبار، فریدونکنار، گلوگاه، نکا، بابل، بابلسر، ایزدشهر، بلده، سوادکوه، تنکابن، چالوس، دلیر، رامسر، رینه، عباس‌آباد، کجور، آمل، کلاردشت، محمودآباد، نور و نوشهر پیش‌بینی شده است.   مدیرکل مدیریت بحران مازندران با هشدار احتمال طغیان و بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها در سراسر استان به‌ویژه مناطق غربی مازندران، خاطرنشان کرد: لازم است مردم و مسافران از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز استان تا اواخر امروز پرهیز کنند.محمدی یادآور شد: طوفان، رعدوبرق و تگرگ بیشتر ارتفاعات دلیر، رینه، سیاه‌بیشه، کیاسر را دربرمی‌گیرد.وی با اشاره به لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محورهای کوهستانی، گفت: باتوجه به فعالیت این سامانه بارشی، عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی،خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و مقاوم‌سازی پوشش خزانه‌های برنج ضروری است.

دیگر خبرها

  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • پایداری آسمان استان از امروز تا دوشنبه
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان کشور
  • هشدار باران شدید در ۲۱ استان
  • هشدار شدید باران در ۲۱ استان
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در اکثر نقاط کشور
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران