Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی که با حضور مدیران عامل بانک‌ها در خصوص مسائل شبکه بانکی کشور و ارائه گزارشی از وضعیت بانک‌ها در محل دبیرخانه شورای هماهنگی بانک‌ها برگزار شد، گفت: از زحمات مجموعه نظام بانکی قدردانی کرده و اعلام می‌کنیم دولت برای حل مسائل بانک‌ها همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه بانک‌ها باید پای کار باشند تا بتوانیم مشکلات حوزه اشتغال‌زایی و مسکن را حل کنیم، عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های دولت سیزدهم، تسهیلات خرد در بخش‌های ازدواج، مسکن و فرزندآوری باید از اولویت‌های بانک‌ها باشد.

منصوری همچنین با اشاره به تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید»، تصریح کرد: این شعار به عنوان یک راهبرد و یک فرمان کاری قطعی در دستور کار دولت قرار گرفته است و بانک‌ها هم گام خوبی را در این مسیر برداشته و در سال ۱۴۰۲ هم برنامه‌ریزی بایستی به شکلی باشد که بتوانیم نتایج خوبی را در پایان سال شاهد باشیم.

همچنین ابوالفضل نجارزاده مدیرعامل بانک ملی ایران به عنوان رئیس شورای هماهنگی بانک‌ها ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بانک‌ها گفت: تفاهمنامه برای ساخت نزدیک به یک میلیون واحد مسکونی توسط بانک‌ها با وزارت راه و مسکن و شهرسازی منعقد شده است.

علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک‌ها نیز ضمن ارائه آمارهایی از وضعیت تسهیلات در بخش ازدواج گفت: حدود ۹۰ درصد افراد ثبت نام شده در سامانه در سال ۱۴۰۱ تسهیلات ازدواج خود را دریافت داشته‌اند.

در پایان مدیران عامل حاضر در این جلسه با بیان دغدغه‌ها و مشکلات بانک‌ها از جمله افزایش نرخ سپرده قانونی، تمرکز بر افزایش سرمایه بانک‌ها، مطالبات از دولت و مسائلی همانند نرخ ارز و قانون خدمات کشوری و عدم جذب نیروی انسانی پرداختند و مهندس منصوری نیز ضمن تبیین راهبردهای اجرایی و مشورتی به سوالات و مسائل مطرح شده پاسخ داد.

کد خبر 5797497 زينب رجائی

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن منصوری تسهیلات بانکی بانکداری اسلامی رئیس جمهور اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران ایران عمان حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان هیثم بن طارق آل سعید تهران هیئت دولت افغانستان سیدابراهیم رئیسی آیت الله خامنه ای ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده امریکا شورای هماهنگی بانک ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۷۸۵۷۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد

«سیداحمد خادمیان» میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را توسط بانک‌ها تشریح کرد و گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۹۴ هزار و ۹۵۳ نفر در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کردند.

به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وی افزود: از متقاضیان ثبت نام شده، یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۴۵۲ نفر حائز شرایط اولیه شدند و از این تعداد ۹۹۱ هزار و ۶۵۸ متقاضی به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ودیعه معرفی شدند.

مدیرکل دفتر پایش طرح‌های مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: طبق آمارها، تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها به متقاضیان وام ودیعه به تعداد ۴۳۸ هزار و ۵۵۸ فقره است که با توجه به فصل نقل و انتقالات، انتظار داریم تا این میزان افزایش یابد و تعداد بیشتری از مردم بتوانند از این امکان برای فراهم کردن مسکن مناسب خود و خانواده استفاده کنند.

خادمیان تاکید کرد: بانک‌ها طبق بخشنامه شرایط پرداخت وام ودیعه را تسریع بدهند.

وی توضیح‌داد: به تازگی گزارش‌هایی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده که بر اساس آن، برخی از شعب مدارک مازاد از بخشنامه از متقاضیان تسهیلات ودیعه طلب می‌کنند و حتی استعلام‌هایی را مجدد پس از حائز شرایط شناخته شدن متقاضی می‌خواهند که این موارد مورد تایید وزارت راه و شهرسازی نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: همه شعب بانک باید بر اساس بخشنامه پیش بروند و مدارک و استعلاماتی خارج از بخشنامه از متقاضیان طلب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • تسهیلات ودیعه مسکن به بیش از ۴۳۸ هزار متقاضی پرداخت شد
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان
  • پیشنهاد افزایش تسهیلات ساخت مسکن روستایی به دولت ارایه می‌شود
  • رتبه نخست خراسان رضوی ‌در پرداخت وام ازدواج
  • ضرورت هماهنگی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات زنان سرپرست خانوار
  • دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری
  • وام ازدواج همچنان رو هوا!